Simpel Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Hei, Som vanlig driver jeg og sikler på finn.no etter E61 525d. Har sett endel rundt de 300000, men her var en som hadde droppet skikkelig: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20852990 Noe i veien med denne tro, eller er det hastesalg?
Fliid Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Ved slik prisdumping så skal man stille seg skeptisk. Røverkjøp finnes, men er det for godt til å være sant, så er det ofte slik.
Simpel Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 Ny turbo ser jeg. Kanskkje det har noe å si? Lurte litt på den jeg og. Hm, chipping? Turbo til helvete? Hva annet står på trappen.. hm hm.
316 Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Ny turbo ser jeg. Kanskkje det har noe å si? Lurte litt på den jeg og. Hm, chipping? Turbo til helvete? Hva annet står på trappen.. hm hm. Virker litt pussig å skryte veldig mye av utstyret og til slutt "ny turbo" Tror jeg gjerne ville ha skrevet litt om hvorfor om det IKKE var noe farlig...
Lars89 Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Er vel relativt vanlig at turbo ryker på 525/530d.. Vil si den er gunstig prisa, men ikke mistenkelig lavt med tanke på manuell kasse og km-stand
steinar84 Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 5 serie har da alldrig vert en bil som holder seg i pris. 3 serien har en tendens til å holde seg bedre. men nå kommer det en ny 5serie og da kommer naturlig nokk prisen på e60-61 til å falle en del. ser også at bilen er bruktinnportert også.
-Lasse- Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Den har heller ikke digitalt klima og mangler sportsseter. Dette trekker selvfølgelig også ned prisen.
Fredrik 90 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Detta synes jeg var så billig at jeg faktisk kunne vurdert det, selv om den har fått byttet turbo! Men det at bilen ikke har allverdens utstyr trekker ned, særlig med manuell og ikke klimatronic! Men ellers så virker den veldig fin, nettopp service hos Bavaria og greier!
Ellingsen B. Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 at den har ny turbo er et pluss i mine øyne da bilen har rullet nesten 150.000km. At prisen er lav kan vel også skyldes at det florerer av e60/e61 tilsalgs..
Skands1 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Er vel relativt vanlig at turbo ryker på 525/530d..Vil si den er gunstig prisa, men ikke mistenkelig lavt med tanke på manuell kasse og km-stand Og hva legger du i "relativt vanlig"?? Er du klar over hvor mange E60/61 525d/530d som ruller på veiene? Å si det er "vanlig" at turboen ryker er helt på jordet.. Ja, det forekommer, men langt fra en "vanlig" feil.. Sammen pisspreiket hører vi om automatkassene... Dessuten er det jo bare en fordel at turboen er ny! Forutsatt at det er garanti på jobben og at det er gjort "ordentlig" med nye filter etc. Heller vært interessant å visst HVORFOR turboen har blitt skiftet på denne E61-en. Ser det er krok på den, og kanskje har den dratt mye campingvogn e.l og at den har fått et hardt bruk på de 140' km den har rullet. Det vil naturligvis ha betydning for verdien på bilen. Fargekombinasjonen og utstyret er vel heller det som drar prisen ned. Sammenlignet med andre E61-er på markedet har denne også vært vesentlig billigere som ny. På denne vil jeg påstå prisforskjellen med og uten automat er større nå enn det automatkassen ville kostet som ny. Bruktmarkedet kunne sikkert gitt 40'-45' mer for denne med automat, og ny koster vel steptronic rett under 30'.... Mange som har en forkjærlighet for manuell, problemet er bare at disse ikke kjøper E61 I alle fall ikke med en så "gubbete" fargekombinasjon som blå og beige interiør...
E.H.D Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Jeg synes denne er ganske rimelig priset, e61 2009 520d til 499000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20255693
Fredrik Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Og hva legger du i "relativt vanlig"?? Er du klar over hvor mange E60/61 525d/530d som ruller på veiene? Å si det er "vanlig" at turboen ryker er helt på jordet.. Ja, det forekommer, men langt fra en "vanlig" feil.. Sammen pisspreiket hører vi om automatkassene... Dessuten er det jo bare en fordel at turboen er ny! Forutsatt at det er garanti på jobben og at det er gjort "ordentlig" med nye filter etc. Heller vært interessant å visst HVORFOR turboen har blitt skiftet på denne E61-en. Ser det er krok på den, og kanskje har den dratt mye campingvogn e.l og at den har fått et hardt bruk på de 140' km den har rullet. Det vil naturligvis ha betydning for verdien på bilen. Fargekombinasjonen og utstyret er vel heller det som drar prisen ned. Sammenlignet med andre E61-er på markedet har denne også vært vesentlig billigere som ny. På denne vil jeg påstå prisforskjellen med og uten automat er større nå enn det automatkassen ville kostet som ny. Bruktmarkedet kunne sikkert gitt 40'-45' mer for denne med automat, og ny koster vel steptronic rett under 30'.... Mange som har en forkjærlighet for manuell, problemet er bare at disse ikke kjøper E61 I alle fall ikke med en så "gubbete" fargekombinasjon som blå og beige interiør... Jeg er helt enig i dette resonnementet. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=579285
Kjennern Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 At turbo eller andre ting ryker på diesel motorene kan nok oftest komme av dårlig/lite vedlikehold. Følger man oppsatt service intervaller, bytter olje regelmessig osv tror jeg nok de har lang levetid. Men har merket meg at tidlige E60/E61 (pre-facelift) har blitt en del billigere i det siste. Mye mulig det er farge/utstyrs nivå som drar ned prisene en del også. 525d har kommet ned under 400.000, hvertfall en del. Og de jeg har sett har heller ikke blitt kjørt så utrolig langt. ATbil ser jeg har noen 520d,525d er til under 400.000 nå, og de har greit med utstyr og kurrant farge kombinasjon. Det er da 2006 og eldre modeller. Ser de også har tidlige 7 serier med 3.0d til relativt lave priser. Da i forhold til nypris. 525d'en her er vel ikke så ille, grei KM også: http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... zf7e064883 730d med litt km vel å merke: http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... zf7e064883 Så tipper at E60/E61 kommer til å rase enda mer i pris fremover, som er kjekt for de som vil ha en slik bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå