Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ny turbo ser jeg. Kanskkje det har noe å si?

Lurte litt på den jeg og. Hm, chipping? Turbo til helvete? Hva annet står på trappen.. hm hm.

Skrevet
Ny turbo ser jeg. Kanskkje det har noe å si?

Lurte litt på den jeg og. Hm, chipping? Turbo til helvete? Hva annet står på trappen.. hm hm.

Virker litt pussig å skryte veldig mye av utstyret og til slutt "ny turbo" Tror jeg gjerne ville ha skrevet litt om hvorfor om det IKKE var noe farlig...

Skrevet

Er vel relativt vanlig at turbo ryker på 525/530d..

Vil si den er gunstig prisa, men ikke mistenkelig lavt med tanke på manuell kasse og km-stand :wink:

Skrevet

5 serie har da alldrig vert en bil som holder seg i pris. 3 serien har en tendens til å holde seg bedre. men nå kommer det en ny 5serie og da kommer naturlig nokk prisen på e60-61 til å falle en del.

ser også at bilen er bruktinnportert også.

Skrevet

Detta synes jeg var så billig at jeg faktisk kunne vurdert det, selv om den har fått byttet turbo! Men det at bilen ikke har allverdens utstyr trekker ned, særlig med manuell og ikke klimatronic!

Men ellers så virker den veldig fin, nettopp service hos Bavaria og greier!

Skrevet

at den har ny turbo er et pluss i mine øyne da bilen har rullet nesten 150.000km.

At prisen er lav kan vel også skyldes at det florerer av e60/e61 tilsalgs..

Skrevet
Er vel relativt vanlig at turbo ryker på 525/530d..

Vil si den er gunstig prisa, men ikke mistenkelig lavt med tanke på manuell kasse og km-stand :wink:

Og hva legger du i "relativt vanlig"?? Er du klar over hvor mange E60/61 525d/530d som ruller på veiene? Å si det er "vanlig" at turboen ryker er helt på jordet.. Ja, det forekommer, men langt fra en "vanlig" feil.. Sammen pisspreiket hører vi om automatkassene...

Dessuten er det jo bare en fordel at turboen er ny! Forutsatt at det er garanti på jobben og at det er gjort "ordentlig" med nye filter etc.

Heller vært interessant å visst HVORFOR turboen har blitt skiftet på denne E61-en. Ser det er krok på den, og kanskje har den dratt mye campingvogn e.l og at den har fått et hardt bruk på de 140' km den har rullet. Det vil naturligvis ha betydning for verdien på bilen.

Fargekombinasjonen og utstyret er vel heller det som drar prisen ned. Sammenlignet med andre E61-er på markedet har denne også vært vesentlig billigere som ny. På denne vil jeg påstå prisforskjellen med og uten automat er større enn det automatkassen ville kostet som ny. Bruktmarkedet kunne sikkert gitt 40'-45' mer for denne med automat, og ny koster vel steptronic rett under 30'....

Mange som har en forkjærlighet for manuell, problemet er bare at disse ikke kjøper E61 :? I alle fall ikke med en så "gubbete" fargekombinasjon som blå og beige interiør...

Skrevet

Og hva legger du i "relativt vanlig"?? Er du klar over hvor mange E60/61 525d/530d som ruller på veiene? Å si det er "vanlig" at turboen ryker er helt på jordet.. Ja, det forekommer, men langt fra en "vanlig" feil.. Sammen pisspreiket hører vi om automatkassene...

Dessuten er det jo bare en fordel at turboen er ny! Forutsatt at det er garanti på jobben og at det er gjort "ordentlig" med nye filter etc.

Heller vært interessant å visst HVORFOR turboen har blitt skiftet på denne E61-en. Ser det er krok på den, og kanskje har den dratt mye campingvogn e.l og at den har fått et hardt bruk på de 140' km den har rullet. Det vil naturligvis ha betydning for verdien på bilen.

Fargekombinasjonen og utstyret er vel heller det som drar prisen ned. Sammenlignet med andre E61-er på markedet har denne også vært vesentlig billigere som ny. På denne vil jeg påstå prisforskjellen med og uten automat er større enn det automatkassen ville kostet som ny. Bruktmarkedet kunne sikkert gitt 40'-45' mer for denne med automat, og ny koster vel steptronic rett under 30'....

Mange som har en forkjærlighet for manuell, problemet er bare at disse ikke kjøper E61 :? I alle fall ikke med en så "gubbete" fargekombinasjon som blå og beige interiør...

Jeg er helt enig i dette resonnementet.

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=579285

Skrevet

At turbo eller andre ting ryker på diesel motorene kan nok oftest komme av dårlig/lite vedlikehold. Følger man oppsatt service intervaller, bytter olje regelmessig osv tror jeg nok de har lang levetid.

Men har merket meg at tidlige E60/E61 (pre-facelift) har blitt en del billigere i det siste. Mye mulig det er farge/utstyrs nivå som drar ned prisene en del også. 525d har kommet ned under 400.000, hvertfall en del. Og de jeg har sett har heller ikke blitt kjørt så utrolig langt.

ATbil ser jeg har noen 520d,525d er til under 400.000 nå, og de har greit med utstyr og kurrant farge kombinasjon. Det er da 2006 og eldre modeller.

Ser de også har tidlige 7 serier med 3.0d til relativt lave priser. Da i forhold til nypris.

525d'en her er vel ikke så ille, grei KM også:

http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... zf7e064883

730d med litt km vel å merke:

http://pal.finn.no/pal/car1/car/object? ... zf7e064883

Så tipper at E60/E61 kommer til å rase enda mer i pris fremover, som er kjekt for de som vil ha en slik bil :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...