Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

..derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Det blir helt feil å si. Godt ivaretatte e30 ligger normalt sett i den prisklassen - og de blir solgt. Ofte veldig raskt også.

Det vil med andre ord si at prisen er der den skal være.

Jeg biter meg også merke i at de som klager over pris er de som heller ikke er interessert i en slik bil i utgangspunktet.. Tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Det blir helt feil å si. Godt ivaretatte e30 ligger normalt sett i den prisklassen - og de blir solgt. Ofte veldig raskt også.

Det vil med andre ord si at prisen er der den skal være.

Jeg biter meg også merke i at de som klager over pris er de som heller ikke er interessert i en slik bil i utgangspunktet.. Tilfeldig?

Jeg klager som gammel BMW eier ikke over interessen for E30, men jeg stiller store spørsmål ved den store interessen for modellen idag. E30 er en fin BMW som tilbyr en fantastisk kjøreglede selv 30 år senere. De bygger dessverre ikke slike biler lenger. Min første BMW var en 1987 E30 320i i 1988. På den annen side har det rent svært mye vann i havet siden 1982 da modellen kom på markedet og at unge mennesker idag interesserer seg for modellen er derfor både gledelig og skremmende på samme tid. Gledelig fordi E30 er en av de mest fokuserte og velkjørende modellene BMW har bygget. Skremmende fordi E30 er en veteranbil idag... hverken mer eller mindre.

Med andre ord... E30 hypingen er ikke på bærtur, men modellen er for spesielt interesserte og dette er det ikke alle som forstår og derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Det blir helt feil å si. Godt ivaretatte e30 ligger normalt sett i den prisklassen - og de blir solgt. Ofte veldig raskt også.

Det vil med andre ord si at prisen er der den skal være.

Jeg biter meg også merke i at de som klager over pris er de som heller ikke er interessert i en slik bil i utgangspunktet.. Tilfeldig?

Jeg klager som gammel BMW eier ikke over interessen for E30, men jeg stiller store spørsmål ved den store interessen for modellen idag. E30 er en fin BMW som tilbyr en fantastisk kjøreglede selv 30 år senere. De bygger dessverre ikke slike biler lenger. Min første BMW var en 1987 E30 320i i 1988. På den annen side har det rent svært mye vann i havet siden 1982 da modellen kom på markedet og at unge mennesker idag interesserer seg for modellen er derfor både gledelig og skremmende på samme tid. Gledelig fordi E30 er en av de mest fokuserte og velkjørende modellene BMW har bygget. Skremmende fordi E30 er en veteranbil idag... hverken mer eller mindre.

Med andre ord... E30 hypingen er ikke på bærtur, men modellen er for spesielt interesserte og dette er det ikke alle som forstår og derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Tanker om e30 priser er snart verdig en egen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt klart for billig hvis bilen kjører ok... løp og kjøp!

I bra stand til 10.000.- hmm..

Tvilsomt, men man kan alltids kverulere med kjøpsloven i hånden. 10K er bilen uansett nesten helt sikkert verdt som 2003 modell... selv med en ødelagt motor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Det blir helt feil å si. Godt ivaretatte e30 ligger normalt sett i den prisklassen - og de blir solgt. Ofte veldig raskt også.

Det vil med andre ord si at prisen er der den skal være.

Jeg biter meg også merke i at de som klager over pris er de som heller ikke er interessert i en slik bil i utgangspunktet.. Tilfeldig?

E30 hypingen er ikke på bærtur, men modellen er for spesielt interesserte og dette er det ikke alle som forstår og derfor er prisene for modellen helt klart på bærtur... :)

Prisen er på bærtur fordi at ikke alle forstår hva en e30 er verdt? Så hvis ikke jeg forstår hvorfor Porsche 993 Carrera er priset til 500k, da er også den prisen på bærtur?

Det rimer ikke helt det du skriver her, Mr.Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått Fredrik utav tråden hadde spart endel sider..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37523885

Noen som har ringt på denne og funnet ut hva som er galt? e34 540

Er det ikke far til en på forumet som selger denne? Vært til salgs lenge!

Hva er galt da? En slik bil i bra stand er da vel verdt 90+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått Fredrik utav tråden hadde spart endel sider..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37523885

Noen som har ringt på denne og funnet ut hva som er galt? e34 540

Er det ikke far til en på forumet som selger denne? Vært til salgs lenge!

Hva er galt da? En slik bil i bra stand er da vel verdt 90+?

Høy KM antagelig. Men ER de egentlig verdt nærmere 90? E39 540'er med tilsvarende km og lavere har det vært flere til rundt 90-100k på finn i høst. Tror forøvrig den har vært ute til rundt 50-60 tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en tendens til at e34 540 sedan er verdt mye mere enn touring. Fine sedaner ligger ofte rundt 70-80k, mens en pen touring kanskje rundt 40-50. Disse bilene kan vel bli klassifisert som entusiastbiler nå, og da er det flere som ser etter sedanen. Jeg tror også touringen er mye mer vanlig som 540, da disse bilene ble tatt inn gunstig på grønnskilter en gang i tida. Man ser ofte at 540 sedanene er ombygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er på bærtur fordi at ikke alle forstår hva en e30 er verdt? Så hvis ikke jeg forstår hvorfor Porsche 993 Carrera er priset til 500k, da er også den prisen på bærtur?

Det rimer ikke helt det du skriver her, Mr.Fredrik.

Joda... det gjør det, men det er et spørsmål om man tror at markedet og prisdannelsen alltid er i balanse. Man kan like gjerne spørre om en vare aldri selges for dyrt eller om en vare aldri selges for billig. Jeg tror at markedet og prisdannelsen over tid regulerer seg selv, men at det i perioder kan være utslag som gjør markedet/prisdannelsen volatilt/flyktig (usikker).

Mitt poeng når det gjelder spesielt E30 er at tilstanden på de igjenværende bilene varier kraftig. Modellen appellerer til en gruppe bilentuasiaster som enten har mer enn nok midler (penger og kunnskap) til å holde bilene i god stand eller knapt har penger nok til helt nødvendig vedlikehold. Slik har det vært de siste 10 årene, men nå har kanskje E30 som modell blitt såpass gammel og sjelden at vi etterhvert ser en begynnende konsolidering av markedet og prisdannelsen.

Det er ellers forøvrig interessant at du fremhever Porsche 911 i denne sammenhengen. Knapt noen bilmodeller er kjent for mer optimistiske bruktbilpriser. Jeg vet nesten ikke om et mer risikobetont og lovlig marked enn nettopp markedet for eldre 911´er fra spesielt 70 og 80-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...