Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Godt noen gir beskjed :) er så sykt mangen så ikke sier sannheten!

Fant ikke noe plass å skrive om dette. Så slenger det inn her.

jeg vill ikke anbefale noen å kjøpe denne bilen: AutoDB-kode:

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1487832&SimilarAdItemId=1487832

Den så bra ut ved første øyekast, men var noe som skurret over hele greia. Men trodde kanskje dette var et kupp, men viste seg å være noe helt annet.

Etter en del research og et par samtalere med forsikkeringsselskap fikk jeg i etterkant vite at bilen hadde vært i to ulykker. En utforkjøring i 2002 og en annen ulykke i 2011( ulykken i 2011 er nevnt i annonsen nå). Ikke noe av dette ble nevt ved kjøp så jeg benyttet meg av angrefristen.Jeg fikk tilbake pengene mine og alt det der, men skulle helst vært uten denne opplevelsen.

Ut i fra det konkluderer jeg pga den lave kilometerstanden, har denne bilen vært stående lenge fordi den var skader av utforkjøringen i 2002. Deretter blitt oppkjøpt av en "oppretter" og så mekka den sammen slik at det så nogenlunde ut/kjørbar. Og hadde bilen vært proft opprettet hadde trolig de som solgte bilen sendt med en kvittering eller dokumentasjon på det.

Jeg tok med meg bilen på bilskadesenteret her jeg bor og de tok en kjapp titt og brukte målestaven ut fra et par punkter ned i motorrommet og kunne si at bilen helst trolig var skeiv. Også kunne de se at arbeidet ikke var proffosjonelt utført.

Festene festene til frontfanger som er festet igjen til karroseriet er bare festet med uorginale skruer. og en ekstra ting, det rister i bremsene bak. Bremseskiver kan slå seg, men det er ikke unormalt at det er ekstra risting på biler som er kolidert.

Lakk på panser og skjermer er heller ikke bra...jeg ble fortalt at panser var lakket opp igjen fordi det var mye "steinsprut"

Aldri vært no bilkjenner men denne er ikke verdt nåla i veggen. ps bilen står til en høyere pris enn hva jeg kjøpte den for i første omgang.

Den bilen og til den prisen er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med noekult her. Det er veldig langt for en så billig bil. Turen kan brått bli dyr om bilen er langt unna forventet stand, og du må stresse med en returbillett på dagen:)

Akkurat... Er vel det at jeg ikke ønsker å bli strandet midt i ingenmannsland... Et par kjøretimer går greit, men ikke gøy om man er alene midt oppi gokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...