Reef89 Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 HeiDrar opp denne tråden, i stedet for å lage en ny. Og ja, jeg har søkt Har en 2008 530xdat, med adaptive xenon. Så slutta begge ringene på høyre side å lyse, regner da med at en pære har gått. Stenshagen skulle ha rundt 4000kr for å bytte, ca 2000kr for pæra og 2000kr for arbeidet. Lurte litt på å kjøpe pære og bytte selv i stedet. Problemet er å finne riktig pære. Det er stort sett pærer for halogen pre LCI som dukker opp på nettet, og gjerne til rundt 50 dollar. Det er vel ikke det jeg skal ha? Er det en slik jeg trenger? http://www.amazon.com/iJDMTOY-7000K-Xen ... sbs_auto_5 Er ikke ute etter noe spesielt lys, så lenge det virker og er hvitt. Noen som har tips til hva som er billig og bra? Kjøper i USA og får en slektning til å ta det med hit i august. Dette er skikkelige, koster litt men får det du betaler for:) http://www.ebay.com/itm/20W-CREE-LED-BM ... 505wt_1163 evt. http://www.ebay.com/itm/LED-Angel-Eye-H ... 047wt_1163
festrus Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Takk for hjelpen, da blir det den nederste der. Gidder ikke legge så mye i den, siden jeg begynner å få lyst på ny bil.
larserso Skrevet Juli 31, 2012 Skrevet Juli 31, 2012 HeiDrar opp denne tråden, i stedet for å lage en ny. Og ja, jeg har søkt Har en 2008 530xdat, med adaptive xenon. Så slutta begge ringene på høyre side å lyse, regner da med at en pære har gått. Stenshagen skulle ha rundt 4000kr for å bytte, ca 2000kr for pæra og 2000kr for arbeidet. Lurte litt på å kjøpe pære og bytte selv i stedet. Problemet er å finne riktig pære. Det er stort sett pærer for halogen pre LCI som dukker opp på nettet, og gjerne til rundt 50 dollar. Det er vel ikke det jeg skal ha? Er det en slik jeg trenger? http://www.amazon.com/iJDMTOY-7000K-Xen ... sbs_auto_5 Er ikke ute etter noe spesielt lys, så lenge det virker og er hvitt. Noen som har tips til hva som er billig og bra? Kjøper i USA og får en slektning til å ta det med hit i august. 2000,- for arbeidet? Er det ikke bare å nappe ut den gamle pæra å sette inn nye da? Gjorde det på min 2008 520d, men pærene viste seg å være for pre-face så jeg satte tilbake de originale så lenge.
Alpejohn Skrevet Juli 31, 2012 Skrevet Juli 31, 2012 Takk for hjelpen, da blir det den nederste der. Gidder ikke legge så mye i den, siden jeg begynner å få lyst på ny bil. Kjøper du den biligeste må du regne med at det lyser jævla dårlig, det gjør alle billige led pærer til AE. Nesten ikke synlig på en lys dag. Bare så du er klar over det.
festrus Skrevet Juli 31, 2012 Skrevet Juli 31, 2012 2000,- for arbeidet? Er det ikke bare å nappe ut den gamle pæra å sette inn nye da? Gjorde det på min 2008 520d, men pærene viste seg å være for pre-face så jeg satte tilbake de originale så lenge. Ja, var det jeg fikk beskjed om. Ikke sikkert han visste hva han snakket om, eller så er dette en riktig melkeku. Ut fra videoer på youtube ser det helt overkommelig ut. Om pæra lyser for dårlig, så får jeg heller bytte igjen senere. Prøver de til 240kr først.
festrus Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Fikk endelig bytta, den første tok vi ut lyktehuset, og på den andre bytta vi bare mens lykta sto i. Problemet er at det kommer feilmeldinger. Noe man kan gjøre for å unngå dette, bortsett fra å bruke orginal pære? Er det noe sted den lille kontakten skal settes i? Kommer ikke til å orke å høre pling fra feilmelding hvert 3. minutt når jeg kjører. Den forsvinner etter 20 sek, men kommer tilbake med et pling like etter. Jeg satte i pærene som Reef89 anbefalte. De lyser noe svakt, men greit nok.
Alpejohn Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 Fikk endelig bytta, den første tok vi ut lyktehuset, og på den andre bytta vi bare mens lykta sto i. Problemet er at det kommer feilmeldinger. Noe man kan gjøre for å unngå dette, bortsett fra å bruke orginal pære? Er det noe sted den lille kontakten skal settes i?Kommer ikke til å orke å høre pling fra feilmelding hvert 3. minutt når jeg kjører. Den forsvinner etter 20 sek, men kommer tilbake med et pling like etter. Jeg satte i pærene som Reef89 anbefalte. De lyser noe svakt, men greit nok. Hadde du kjøpt skikkelige hadde ikke dette vært et problem Jeg hadde dog ikke feilmelding på min E39 da jeg hadde de billigpærene.. En mulighet er jo og deaktivere pæresjekk for parklys, da vil den ikke si fra om pæren går vel og merke men du slipper og høre varsel hele tiden..
Reef89 Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 Hadde ikke noe problem med det jeg heller uansett hva det koster/ hvor de er kjøpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå