Gå til innhold

e36 sedan, liten bil?

egseth
 Share

Anbefalte innlegg

Noen andre som synst dette er en liten bil? nå tenker jeg på innvendig :wink:

Hadde sjåfør på bilen min på lørdag med 4 "lange" folk :lol:

Sjåføren er kanskje 1.90 og måtte sitte langt fremme med setet og høgre kneet hans var med gir stanga :lol:

å det vart veldig trangt både framme og bake #-o

Noen andre som synst detter en en "trang" bil? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det akselavstanden som er avgjørende.

E30 har en akselavstand på 2570 mm. E36 har en akselavstand på 2700 mm. E46 har en akselavstand på 2725 mm. E39 har en akselavstand på 2830 mm. E90/91 har en akselavstand på 2760 mm... altså 7 cm kortere enn E39, men 6 cm lengre enn E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis fire gutter på 1,90 skal sitte komfortabelt i samme bil, må man vel opp i 7-serie eller S-klassestørrelse for å finne alternativer. Vi satt fire stykker (165-180cm) noenlunde komfy i den gamle E36 cabben min og den er mindre innvendig enn sedan. Betraktelig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" biler er trange med 4 store folk i.

Unntaket er "traktorer" og "busser". :wink:

Og X5, hadde tre relativt voksne karer bak i sånn en gang og de skrøyt av plassen! Det verste med å ha mange store folk i bilen er de tapte ytelsene du får, bilen blir liksom veldig dau den første kilometeren :wink: Med 286 diesel hester så merket jeg ikke mye til mine store medpassasjerer, men i min 170 hesters E39 så hadde jeg nok merket det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" biler er trange med 4 store folk i.

Unntaket er "traktorer" og "busser". :wink:

Og X5, hadde tre relativt voksne karer bak i sånn en gang og de skrøyt av plassen! Det verste med å ha mange store folk i bilen er de tapte ytelsene du får, bilen blir liksom veldig dau den første kilometeren :wink: Med 286 diesel hester så merket jeg ikke mye til mine store medpassasjerer, men i min 170 hesters E39 så hadde jeg nok merket det ja :)

Antall hestekrefter er ikke så avgjørende i denne sammenhengen, men det er derimot dreiemomentet... spesielt på lavt turtall. Jeg merker knapt noen forskjell på om det er 2 eller 4 personer i bilen og jeg har kun 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36 er trange biler, ihvertfall bak. e30 er enda mindre. Sitter nesten "pakka" sammen i den :P

Den bilen jeg syns er enormt med plass i er trolig nok volvo s80, har ikke sittet på i bmw 5/7 serie av nyere årsgang men i s80en var vi 3stykker bak på tur til sverige og jeg har ikke følt en eneste gang at det var lite plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Nei, med mine 1.90cm så ble E36,n på kanten ja. var trasig når man hadde folk i baksetet, å jeg måtte flytte fram setet. Merket stor forskell nå når jeg gikk over til E39 ihvertfall :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du ser det. den rommer fint en middels vietnamesisk familie :lol:

E36 er vel ganske liten bil, blir jo ganske trangt med med full familie i bilen. Men har vel alt og si om det hvor store de vietnamesiske folka er, finnes jo små nordmenn og :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...