wabby Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 I denne posten velger jeg å gå ut med fult navn da det trengs kun litt "nettvett" for å finne ut hvem selger er. Tok meg toppen 3 minutter.... Kort oppsummert så tror jeg at dette salget har vært noe uryddig og en del uenigheter. Men for de som måtte ønske å kjøpe denne bilen så tviler jeg på at det vil være en dårlig bil. Nåværende eier er selvstendig næringsdrivende når det kommer til Vedlikehold og reparasjon av motorvogner og vedkommende har hatt andre biler for salg på Bimmers. Adminedit: Vi dropper identifikasjoner her i denne omgang - dette skal være en sak mellom kjøper og selger, og det bør tas gjennom rettssystemet, ikke til offentlig uthengning. Så for at butikken ikke skal få et dårlig rykte så er det viktig for vedkommende å holde ser seriøs mot sine kunder. (forhåpentligvis så er han det og.) som nåværende eier driver ser også ut til å være et helt OK selskap som har sin respekt i . Personlig kjenner jeg to tre bilinteresserte der oppe, så om jeg gidder å grave litt mer om dette så kan jeg det. Men de trådene jeg har funnet på bilforumet, bimmers og andre sider gir meg et godt nok inntrykk. Når det kommer til den falske bankremissen så får det være opp til tidligere selger hva han ønsker å gjøre. Det er meg klinkende likegyldig dersom jeg og nåværende eier hadde klart å få et ryddig salg. Når det kommer til reparasjonene som nåværende eier snakker om så hadde jeg tatt prisene med en klype salt mtp hvilket yrke han driver innenfor. Men hva han betaler for slike jobber skal jo også være uinteressant sålenge jobben er utført skikkelig. Når det er sagt, så ønsker jeg alle en finfin Påske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Det er her åpenbart din eneste interesse å henge ut meg som kjøper, med din innledning og argumentasjon legger du på alle måter lista."50 år gammel svett svindler", "falskt lånebevis" etc. Det hagler med usaklig og udokumenterte beskyldninger. Til å begynne med fremstiller du det som om du ikke har fått pengene dine - de 62 000, mens nå i etterkant kommer det frem at du (på tross av det såkalte "falske lånebeviset") skal ha fått pengene via banken. Hva er egentlig sannhetsgehalten i dette? Det hele faller jo på sin egen urimelighet. Vi hadde en grundig gjennomgang av bilen på mail hvor du kunne bekrefte at rustskadene på bakskjermene var utbedret (dette fremkommer også av kjøpekontrakten, sitat: "-Har vært rust på bakskjermene") bildene taler i så måte for seg selv. Det dette ene og alene hander om, er at det i etterkant av handelen har kommet frem nye momenter vedrørende en angivelig utbedret rustskade (hadde skaden, dvs. rusten vært utbedret -hadde det ikke vært noen rust på bildene), samt den "lille" bensinlekkasjen - som kostet meg om lag 1000. Etter de utbedringene jeg nå har gjort begynner bilen å bli bra! At du da velger å heng ut meg - ja du gjør det, da både navn og telefonnummer står i annonsen du linker til. Du skriver at du vi ha avsluttet saken, men i lyst av det fremstår det veldig merkelig for meg at du ikke vil ta telefonen. Disse falske beskyldningene dine har nå ødelagt hele påska for mitt vedkommende. Dette blir det siste fra meg på dette forumet. Med hilsen Svett 50-åring! Er det mulig... For det første så har ikke trådstarter hengt deg ut personlig, det som står i den salgsannonsen som det blir vist til er informasjon du har lagt ut selv. Når du så legger igjen slike beskjeder på svareren til trådstarter som det blei vist til over her så er det jo også forstålig at han ikke gidder ta telefonen for å høre på skittprat og trusler. At du i det hele tatt kommer med trusler til folk du ikke kjenner er for det første uproffesjonelt og med en hvis risiko, mener du har vært "heldig" med tanke på hvem du slenger trusler til! Jeg personlig hadde kastet meg i bilen og kjørt hele veien opp til deg for å se om truslene fortsatt sto ved lag! Så gjør det selv en stor tjeneste ! Kommer det noen gang en blå 02 520I til salgs i Arendal med Fredrik som selger, hold deg langt unna hvis ikke du har redlige hensikter for jeg hadde faen ikke gitt meg slik som trådstarter gjør! Jeg er ikke noen voldelig person, men i saker som dette så blir jeg så kraftig provosert at jeg kan vurdere å la prinsippene falle, sælig når det er trusler inne i bildet. At du nå som du sier har fått påska ødelagt kan du bare takke deg selv for! i og med at du er næringsdrivende så burde du vite bedre enn å fly med falske papirer, lureri og trussler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Det med bensinlekkasjen; Kjøper hadde allede fått 2000 kr i avslag fordi batteriet hadde vært dårlig, jeg dro på verksted før han kom for og sjekke opp dette, men det var en returslange i bensinen som gjorde at den var tungstartet, denne skulle koste maks 1000 bekreftet verkstedet. Men kjøper fikk fortsatt 2000 kr i avslag. Så man kan man vel ikke akkurat klage på dette.At jeg feiger ut? Nei, jeg har det "lånebeviset" her på bordet jeg. Så ikke noe tvil om det. Men har snakket med min far, og han skal låne meg pengene. Og etter de hissige meldingene på svareren velger jeg å betale denne årsavgift. Gidder ikke ofre livet for 2790 kr, selv om det er mye penger for meg i min situasjon for øyeblikket. Men men, god påske igjen folkens. Synd å la kjeltringer slippe unna pga trusler,det er feigt. Ta kontakt med Politiet for pokker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 "Crazy" takter anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 "Crazy" takter anyone? +1 Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 For å unngå lignende problem: Selg bil INKL. ÅRSAVGIFT også mellom 1. januar og 22. mars. Hvorfor selge bilen for 62000kr + årsavgift når en heller kunne sagt: 65000 inkl. årsavgift. Det låter mye bedre. Da kunne selger ha reagert når kjøper kommer med 12000 cash og 50000 i bankremisse (totalt 62000). Dette er jo en form for pruting i mine øyne. Må ellers tilføye at jeg har kjøpt bil av "svett 50 åring" selv tidligere, og var veldig fornøyd med handelen. God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Stol ALDRI på at kjøper betaler årsaviften, det er tross alt den som bilen står registrert på når årsavgiften blir sendt ut som er ansvarlig. 4 regler som kan spare deg for mye trøbbel: Stol aldri på verken kjøper eller selger Dokumentasjon Dokumentasjon Dokumentasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 som sagt tidligere,drøy årsavgiften så lenge som mulig,da blir bilen begjært avskiltet og bilen kan heller ikke omregistreres før avgiften er betalt og det innebyr på problemer hvis han skal selge den videre (så fremst ikke neste mann blir svindlet med dette...) når det er sagt..hadde du vært en 18 åring som kjøpte bilen å ikke viste bedre å trudde alt var strøkent med den skjermen ville jeg derimott tatt ditt parti..men siden du lever av dette viste du nok hva du ga deg ut på så dette biter ikke jeg på.og dokumentforfalsking,,gå videre med dette selger.selv om kanskje du ikke bryr deg mere så kan du tenke på andre i fremtiden som kanskje ikke får de pengene i hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 merkelig...selger fikk nettop 62000kr..og kan ikke betale årsavgift?mystiskt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 merkelig...selger fikk nettop 62000kr..og kan ikke betale årsavgift?mystiskt.... Hvorfor spekulere i selgers økonomisituasjon når det står i kontrakten at kjøper skal betale årsavgiften? Ser ikke på det som noen vits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Det hjelper praktisk sett lite å grine inne på forumet her anyway, men psykologisk sett så hjelper det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 uannsett hva kontrakten sier, så er det eier 1januar i inneværende år som er ansvarlig for å betale årsavgiften... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Ved eierskifte er eier per 1. januar i avgiftsåret ansvarlig for avgiften selv om kjøretøyet blir solgt før avgiften er betalt. For kjøretøy som blir solgt etter 1. januar, er også den nye eieren ansvarlig for betaling av avgiften. Både eier per 1. januar og ny eier er derfor ansvarlig for avgiften. Den som eier kjøretøyet per 1. januar, bør derfor forsikre seg om at avgiften blir betalt for å unngå tvangsinnfordring hvis ny eier ikke betaler kravet. En eventuell avtale mellom eierne om fordeling av årsavgiften er et privatrettslig forhold som ikke innvirker på Tollvesenets innkreving. * Den som var eier pr. 1. januar i avgiftsåret får tilsendt det første kravet om årsavgift. * Ved eierskifte etter 1. januar og fram til 22. mars vil ny eier få tilsendt nytt krav uten tilleggsavgift i begynnelsen av mai. * Ved eierskifte etter 22. mars og hvor årsavgiften ikke er betalt, vil ny eier få nytt krav med tilleggsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Må bare få tilføre at eg har kjennt i mange år og kjenner ikke igjen beskrivelsen av han som en svindler og useriøs. Har selv kjøpt bil av han , og benyttet meg av hans bilpleie tjenester. Har selv sett 740:n, og at si den var strøken er vel at ta i(men det er vel inviduelt vad som betraktes som strøkent), grei bil med potensial at bli bra med en del jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Har fjernet navn i denne omgang. Kjøper og selger må først bli enige om hva som faktisk er tilfelle i denne saken her, kanskje fra tredjepart (vurdering av "strøkent" f.eks.), og da er ikke et forum riktig sted. Dette bør tas gjennom rettssystemet, og enn så lenge holdes anonymt her inne. Syns ikke det virker som alle detaljer er på bordet her, og da er det urettferdig å henge ut personer med fullt navn. Det virker ikke som saken er helt ensidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå