Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Den løsningen du har med den garasjen Hafsmo er noe jeg har tenkt på selv, bare at halve delen, altså delen bakerst i garasjen har full takhøyde helt opp.

Grunnen til at jeg vil ha det, er at man får frigitt høyden helt opp, samt satt armaturer i en skrå vinklet posisjon for og gi lys helt ned på sidene, men samtidig må man ha en drager i toppen siden takstola ikke er der, dette ser jeg som ingen problem.  

Jeg har også tenkt til og ha trapp opp til loftpartiet som er fremst innvendig i garasjen, til f.eks gutterom/lagringsrom.

Når man først skal bygge en garasje, synes jeg det er greit og bygge den i såpass stor form pga. av at man alltid klager over dårlig plass hvis man skal drive i en garasje.

Ditt utgangspunkt er meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Helder no i disse dager på å fullføre dinna garasja :) endeli løfte høgde vertfall :)

 

Tips til å gjøre den finere utvending ? idere til innredning ?

 

Skal isoleres innvending først så e planen to løfte bukker og stor arbeidsbenk ;)

 

post-54620-0-25881800-1405197114_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

bumper denne litt med nye greia i garasjen min, har "drømt" om dette lenge, (liker mekaniske duppeditter :P)

 

DSC_0104.jpg

 

DSC_0105.jpg

 

har en halv hylle til jeg ikke har montert ennå.

 

blir masse hylleplass nå ivaffall :)

 

må dog finne på noe lurt med trapp opp på loftet :P

 

kan hende jeg må flytte bukken litt, men trur det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, vært i et gammelt arkivrom og rappet? :D

 

Slike er jo egentlig geniale i en garasje. :)

 

 

har vært no for å lagre røntgenbilder på et sykehus/legesenter, fin størrelse :)

 

 

men klarte å hente et i sarpsborg og (15min unna meg), og det er svært. har vell 6-7 moduler a'4m lange, 352 hyllemeter :P

 

problemet er hvor skal jeg putte de :P

 

endte opp med denne hengeren full

 

DSC_0098.jpg

 

og min andre henger som tar 4m3 full av hyller.

 

og enda fler deler på en vanlig liten henger :P

 

så skal ikke se bortifra at det kommer noen hyller billig/gis bort snart :P

 

blir å sette hyller (ikke som rullearkiv da) på hver side av garasjen og,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Noen som har sett en garasje med tilsvarende løsning?

attachicon.gifTegning 11x8m.jpg

Stig med den grønne E30 M3'n har en slik løsning på sin. Ser ikke så stor ut fra utsiden, men veldig stor trivselfaktor innvendig. Kanskje StaLe30 kan ta et bilde for deg om ikke han er her inne selv?

 

Husker ikke i farta om han hadde bukken i midten bak. Men for egen del hadde jeg prøvd å satse på forhøyet tak i form av kneloft i andre etg. også flytte bukken ut mot siden. Da kan en sette inn en 1/2 loftetg til bak på ene siden for mer gulvplass. For det blir ganske mye "luft" en ikke kan bruke til noe. Men er jo all denne luften som skaper mye av trivselfaktoren også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da begynner jeg og nærme meg i min garasje. 

 

Epoxy gulv, Isolaert med Glava, Takess i taket med 16 stk LED spotter, panelplater på veggene. 

 

Har hengt opp IKEA hyller i ene hjørnet til bilpleieprodukter osv. Blir en slags barbenk langs hele høyre side der, med en flatskjerm over. Lagt opp skjult anlegg til tv, samt fiber. 

 

Har også lakkert skinner osv til garasjeporten hvitt. 

 

Mangler listing i tak og gulv og rundt dør nå så begynner det og hjelpe :)


 

post-56317-0-62248200-1413739044_thumb.j

post-56317-0-28139800-1413739047_thumb.j

post-56317-0-61311900-1413739049_thumb.j

post-56317-0-76506000-1413739051_thumb.j

post-56317-0-08040300-1413739054_thumb.j

post-56317-0-75130000-1413739056_thumb.j

post-56317-0-62379000-1413739059_thumb.j

post-56317-0-19666500-1413739062_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen her som har erfaring med to biler og en gulvbredde på fem meter?

 

Det er jo fysisk plass til bilene, men hvordan fungerer det i praksis over tid? At det er i knappeste laget er jeg fullt klar over, men det er dessverre ikke så mye å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med to biler og en gulvbredde på fem meter?

 

Det er jo fysisk plass til bilene, men hvordan fungerer det i praksis over tid? At det er i knappeste laget er jeg fullt klar over, men det er dessverre ikke så mye å gjøre med det.

Med en snau halvmeter til hver bil vet ikke jeg om kan anbefale det. Du skal parkere bilen veldig bra for st det skal gå bra å gå mellom dem og få opp dørene. Ene bilen må rygges inn og den andre må kjøres inn for å få mest mulig plass mellom bilene. Men prøv å se om det går, det er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...