Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Mye av dette kan jo gjøres etterhvert som pengene/lysten/prioriteringene kommer, men ja, ting koster.

Jeg ville bygget størst mulig "grovbygg" i forhold til det du har plass/lov til, og tatt resten etterhvert. Størrelsen er det dyreste å endre i ettertid, resten kan tas senere. I verste fall klarer du deg med en skjøteledning fra huset i begynnelsen.

Det er jo også mulig å bruke finn.no til å få tak i billige vinduer, dører, garasjeport, kjøkken til arbeidsbenk osv. Du kan faktisk finne hele garasjer på finn.no om det passer deg bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta litt etter hvert. Det første som skjer er at jeg skal måle opp tomta og planlegge litt i forhold til dette. Siden jeg ikke har gjort dette, kan det hende jeg møter på begrensninger. Jeg har selvfølgelig lyst på størst mulig garasje, men det må stå i stil med huset. 

 

Det blir som awt sier, tar ting litt etter hvert. Hvis jeg får støpt grunnmur og satt opp garasje i løpet av 2015 er jeg fornøyd, så kan jeg ta isolering, strøm, innredning, varme osv etterhvert.

 

Har du litt mer info om garasjen din space? Bredde/lengde? Er det grimstadgarasje? Hvor mye betalte du for alt, utenom eventuelt innredning, isolering osv. Send gjerne PM da jeg tenker å gjøre det likt som du har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags varme bruker dere i garasjen? Jeg kjøpte meg en 2kw varmeovn på Elkjøp som fungerer helt ok, samt at jeg har en byggtørker til og få varmen fort, noen som vet om en varmeovn som fungerer bra, slik at jeg ikke trenger å bruke byggtørkeren? Vil ha jevn varme hele tiden, varmepumpe er uaktuelt for lyeblikket, men skal monteres etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Legger med noen bilder av vår garasjen. Garsjen var nyoppsatt da vi kjøpte huset, men ikke isolert/kledd. Dette er gjort siden:

 

- Isolert 100mm/150mm med fuktsperre

- Flyttet og utvidet adkomst til loft (kappet og forsterket takstoler) Luke er nå 1220x1000mm

- Hvitmalt OSB på vegger og takess i tak

- Ny tilførsel og nytt sikringskap (6 kvadrat 400V 3 fas tilførsel og 5 16A kurser i skapet)

- TEK 123 kanal med div stikk på to av sidene

- IPAS LED downlight i tak samt 4 stk Glamox I20 armaturer over port.

- 4 Luftelyrer 4" med mulighet for fuktstyrt vifte.

- Arbeidsbenk og skap bak i garasjen

- Stort loft uten ståhøyde, god lagring

 

Planer framover:

 

- Varmepumpe

- Flis/epoksy på gulv

- Heve/senkebord

 

Garasje_zpse42e3454.jpg

 

DSC_2292_zpsaf62460e.jpg

 

DSC_2289_zpse5f86611.jpg

 

DSC_2280_zps2fc0ea8e.jpg

 

DSC_0337_zps75e4847d.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å bruke IKEA kjøkken innredning i en tett garasje?

Det er jo en del fuktighet i en garasje, spesielt på vinterstid.

Vil tre / matrialen tåle fuktighet og kulde ned til kanskje 0gr og kanskje til -5-10gr?

Tenker spesielt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo laget av noe snodig MDF materiale. Samme som man har på baderom. Det sveller jo utover i fuktighet og badeinnredning blir "fort" stygt om man ikke er nøye med lufting etter feks. å ha dusjet på badet.

 

Det skal også tåle fysiske påkjenninger i form av arbeid, banking og denslags når man arbeider med bil. Derfor holder jeg en knapp på stålinnredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å bruke IKEA kjøkken innredning i en tett garasje?

Det er jo en del fuktighet i en garasje, spesielt på vinterstid.

Vil tre / matrialen tåle fuktighet og kulde ned til kanskje 0gr og kanskje til -5-10gr?

Tenker spesielt over tid.

Har du ventiler i garasjen..? er den isolert?  Om det er 10 minus i garasjen så er det tørrere klima enn på sommeren i 25-30 grader..

hadde ikke vært redd for å ha ikea kjøkken i garasjen. men gjerne to-tre ventiler. beste plassering er nede ved porten(e) og oppe på veggen bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke jeg hadde vært så redd for at innredningen skal svelle opp.   men jeg ville valgt en benkeplate av god kvalitet.  laminat svuller lett opp om du får hakk, i skjøter osv.   ikea har også heltre-fronter å velge i.  da er det bare skrogene som er i spon eller hva det er. 

 

men som nevnt over, ventilasjon er stikkordet uansett.  det er bare bra for andre ting som står i garasjen også.   hva med å ha en avtrekksvifte gående ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...