Der Barockengel Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Bare å starte det Yngvejos, masser av plass der Driver selv å isolerer å kler inn en 48 kvm garasje jeg satte opp i fjor sommer. Den er 8 m i lengden og 6 m i bredden. Hadde en på 7x7 tidligere men fant ut at jeg vil heller ha den ekstra metern bak for å få plass til arbeidsbenk + hyller og skap. Du angrer fortsatt ikke på 6 meters bredde, eller? 7 meters bredde er en favoritt hos mange, men jeg synes 7mx7m garasjer er litt frustrerende: Veldig god plass til to biler, men dårlig plass til noe ved siden av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Jeg bygget i utgangspunktet 6,9mx7,2m. Helt ok størrelse det, men jeg hadde et loft i tillegg da, DET hjalp jo på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Bare å starte det Yngvejos, masser av plass der Driver selv å isolerer å kler inn en 48 kvm garasje jeg satte opp i fjor sommer. Den er 8 m i lengden og 6 m i bredden. Hadde en på 7x7 tidligere men fant ut at jeg vil heller ha den ekstra metern bak for å få plass til arbeidsbenk + hyller og skap. Du angrer fortsatt ikke på 6 meters bredde, eller? 7 meters bredde er en favoritt hos mange, men jeg synes 7mx7m garasjer er litt frustrerende: Veldig god plass til to biler, men dårlig plass til noe ved siden av det... Kunne godt tenkt meg en meter ekstra i bredden også selvsagt.. En kan ikke bare slenge opp bildøren på maks hvis en har 2 biler stående. Men den ekstra plassen jeg nå fikk bakerst i garasjen gjør at det var verdt det likevell. Skal en til med store operasjoner får en bare la bruksbilen stå ut på gårdsplassen og heller parkere gobilen mere midt i garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Bare å starte det Yngvejos, masser av plass der Kommer nok til å satse på 6x8 eller 7x8 når jeg setter igang (søke om så stort som mulig). Har 6x8 garasje tilgjenglig hos foreldrene mine og det fungerer ypperlig til å skru på en bil. Men det hadde ikke vært å forakte med plass til å kunne åpne dørene på to biler inni garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Kommer nok til å satse på 6x8 eller 7x8 når jeg setter igang (søke om så stort som mulig).. Hva med å slå til med 9,5x7,3? Så lenge man har plass å bygge på, kan garasjer knapt bli for store. (Ok, de kan bli komisk store ved siden av et moderat stort bolighus. ) Hvis man regner pris pr. kvadratmeter, er 50++ kvadratmeter også klart å foretrekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Er redd for at det kan bli i meste laget når huset på tomta har et bruttoareal på 160 kvadrat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Er redd for at det kan bli i meste laget når huset på tomta har et bruttoareal på 160 kvadrat. Ok, med mindre alle de 160 kvadratmetrene er på ett og samme plan, kan en garasje fort bli veldig stor og brutal ved siden av huset. Kanskje garasje med underliggende kjeller hadde vært noe? Trøsten er at det man bruker på å bygge garasje vil framstå som småpenger sammenlignet med prisene i sentrale deler av Oslo-området, der 20 kvadratmeter garasje omsettes for 775.000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Da er jeg godt i gang med min på 70 kvm. 400 m med varmekabel gikk det med Gulvet ble ferdig i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Vil tro det blir en staslig garasje! 400m = 4000W eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Vil tro det blir en staslig garasje! 400m = 4000W eller? Jo takk, skal nok bli helt grei denne 3000 w tror jeg det ble. Men 2 soner da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 til dere om har brede/ doble garasjeporter. hvor brede er disse? jeg driver og skal montere ny port no. garasjen er 5,6 X 5,6 meter. blir det trangt å få inn to biler med en 4,5m port ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 til dere om har brede/ doble garasjeporter. hvor brede er disse? jeg driver og skal montere ny port no. garasjen er 5,6 X 5,6 meter. blir det trangt å få inn to biler med en 4,5m port ?? 450cm kan høres smalt, men passer ganske bra til garasjer med 560cm bredde: Navigerer man sidespeilet tett opp mot dørkarmen når man kjører inn en mellomstor bil, oppnår man åpent rom av tilsvarende størrelse på begge sider av bilen; til bilen ved siden av på den ene siden og til garasjeveggen på den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Vil tro det blir en staslig garasje! 400m = 4000W eller? Jo takk, skal nok bli helt grei denne 3000 w tror jeg det ble. Men 2 soner da Jeg la også 400 meter med varmekabel i hovedgarasjen min. La 2 kretser jeg også, men et slags overlappsystem. Slik at jeg dekker hele området med 200meter og 3500w, og vil jeg ha full guff, så har jeg 200m og 3500w ekstra tilgjengelig. Har 420mm avstand mellom hver sløyfe, slik at reell avstand blir 210mm mellom linjene. Men mitt tips: varmekabel er kjekt å ha, men isoler godt heller - og monter varmepumpe heller. Funker bedre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Skal issolere godt og ha varme pumpe i tillegg Ikke sikkert jeg skal bruke disse varmekablene noe særlig. Men gidder ikke kjipe inn på det og angre senere. Liker ikke ha det for varm når jeg skrur eller ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Veldig greit å ha lagt kabler, ikke så lett å gjøre det senere. +at det å ha varme fra gulvet er verdt endel mere enn varmluft i rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå