Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Både på min 2005 E87 og konas 2011 X3 er det enkelt å bytte batteri selv. På en del tidligere modeller var det oppladbart batteri i nøkkelen, og det var nok ikke enkelt å bytte selv hvis ikke du var litt erfaren med å fikle med elektronikk.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man trenger ikke kode nøkkelen etterpå?

Ikke hvis du er kjapp, hvis det går for lang tid kan du måtte kode på nytt. Som også er enkelt gjort mener jeg på, type sett i nøkkel, ta ut, hold inne knapp og trykk 5 ganger på lås opp knapp ellernoe :-) (google vet)

Jeg bytta batteri på min e61 09 med comfort access, ingen problemer :-)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta batteri i begge mine nøkler nettopp, det gikk helt knirkefritt.

Den ene nøkkelen hadde vært tom for batteri i hvertfall ett år så ikke noe å bekymre seg for dette her :)

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis du er kjapp, hvis det går for lang tid kan du måtte kode på nytt. Som også er enkelt gjort mener jeg på, type sett i nøkkel, ta ut, hold inne knapp og trykk 5 ganger på lås opp knapp ellernoe :smile: (google vet)

Jeg bytta batteri på min e61 09 med comfort access, ingen problemer :smile:

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Bytta akkurat batteri i ene nøkkelen på min E91 LCI med comfort access - kjøpte batteri på Europris (CR2032) og gjorde følgende: tok av innernøkkelen, vippa opp dekselet, skifta batteriet, på med dekselet, inn med nøkkelen - vipps! fungerer fint, ingen koding nødvendig. Dette står også beskrevet i brukermanualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å bytte ut de sommerfelgene som står på E91'en nå. 

Når jeg kjøpte den stod det 18x8" GS Split med Sonar 225/40/18 dekk på (noen som vet om det er ET35 på disse felgene?), men synes det er for høyt innpress på de, dvs. de er gjemt inni hjulbuen. Originalt på 8" bredde er jo ET34..

 

Vurderer dermed brukte Style 230 19" da disse ser helt fantastiske ut på E91.

 

Er det noen her som har erfaring med bytte fra 18" til 19" på E90/E91 og kan si noe om hvordan kjørekomforten blir etter bytte? Blir den mye verre? Bilen er forøvrig senka 12-15mm med Hartge fjører.

 

Har fått pris på Vredestein dekk i 225/35-19 framme og 255/30-19 bak og kommer til å gå for det så sant ikke felgene blir alt for dyre i innkjøp - da legger jeg hele greia på is.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å bytte ut de sommerfelgene som står på E91'en nå. 

Når jeg kjøpte den stod det 18x8" GS Split med Sonar 225/40/18 dekk på (noen som vet om det er ET35 på disse felgene?), men synes det er for høyt innpress på de, dvs. de er gjemt inni hjulbuen. Originalt på 8" bredde er jo ET34..

 

Vurderer dermed brukte Style 230 19" da disse ser helt fantastiske ut på E91.

 

Er det noen her som har erfaring med bytte fra 18" til 19" på E90/E91 og kan si noe om hvordan kjørekomforten blir etter bytte? Blir den mye verre? Bilen er forøvrig senka 12-15mm med Hartge fjører.

 

Har fått pris på Vredestein dekk i 225/35-19 framme og 255/30-19 bak og kommer til å gå for det så sant ikke felgene blir alt for dyre i innkjøp - da legger jeg hele greia på is.

 

Jeg gikk fra 18 til 19 på min E90. jeg synes komforten er den samme, men mye kommer an på dekkene da. Min er er også senket med 25-30 mm :)

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra 18 til 19 på min E90. jeg synes komforten er den samme, men mye kommer an på dekkene da. Min er er også senket med 25-30 mm :)

Ok, takker for kjapt svar! I og med at det ikke er M sport, utgår M sport felger også - men BMW har mange andre fine originalfelger som gjør seg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for kjapt svar! I og med at det ikke er M sport, utgår M sport felger også - men BMW har mange andre fine originalfelger som gjør seg godt!

 

De style 230 er kjempe fine på E9x. Så de blir bra på bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senke xDrive med coils? Eller luft? Noen som har gjort dette?

Sent from my iPhone using Tapatalk

H&R tror jeg produserer coilover til xDrive, men pass på når man senker xdrive for mye. Noe med at vinkel på drivakseler gjør at det blir mye mer slitasje på dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R tror jeg produserer coilover til xDrive, men pass på når man senker xdrive for mye. Noe med at vinkel på drivakseler gjør at det blir mye mer slitasje på dem. :)

Ja vet.. Derfor jeg prøver å finne ut om noen her har senka den mer enn normalt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor mye har dere av ET på felger? Vurderer å kjøpe spacere, ikke heftige saker. Sånn rundt 10+mm. 

 

Det er BMW M-Performance felger på min, type 269 med følgende dim skal man tro bmwstylewheels.com :
Framme 8x19  ET 37 225/35/19
Bak 9x19 ET 39 255/30/19

 

Skal ikke valse hjulbuer.

 

Hva går an å ha uten å ta borti med dekket?

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...