Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg hadde E30 sa jeg til mine små døtre at den grå (E90'n) var mamma sin bil og dette var "racerbilen"

Etter jeg byttet den ut med E46 M3, har jeg fått høre mer enn en gang av hun på 5 år at "Dette er ikke noe racerbil, ikke bråker den og ikke har den sånn firkant bakpå" (hun mener spoiler)

Har gjentatte ganger prøvd å overbevise henne om at det er racerbil, men det går hun ikke med på.

 

Etter jeg kom hjem fra E30meet, så hun et bilde jeg tok av M3'en og din bil står parkert ved siden av. "DER Pappa!!! DER har du Racerbil!!!"......... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho! Da har jeg hentet meg en liten sjarmør. Sikkert ikke noe for alle, men jeg falt for den. Ikke noe sprekt i det hele tatt. Men her snakker vi om en ett år gammel bil med 10k på telleren og 4 år igjen av nybilgarantien. Jeg ville rett og slett ha noe kjekt utseendemessig og så nytt som mulig. Og Mini er jo litt BMW da :P

Så her er min nye handlevogn. Mini Paceman Cooper 2013 modell. Et lass med utstyr :D

15104118397_d6571f97a5.jpg

IMG_20140919_165817 by mr.stream77, on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Synes også bilen er kul. Noe litt utenom det vanlige av bil. Småsært og spesielt. Og at det er fwd plager meg ikke noe nevneverdig. Dette er til og fra jobb bilen og til butikken. Z4en er jo leketøyet :)

Så skal bli spennende å se hvordan den blir med senk og andre hjul. De som står på nå er 19" med RFT. De sporer alt for mye. Så da blir det Michelin PSS (har to liggende). H&R fjærer er på vei allerede. Toning av ruter bestilles i neste uke.

Greit utstyrt liten tass. Forøvrig fått navnet Børre Bever siden det er en gnager :P

http://www.bmwarchiv.de/vin/wn45418.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja det er 19". Med den idiotiske dimensjonen 225/40/19 som tydeligvis er ukurant og dyr. Så det blir 235/35 og misvisning på speedoet til våren :P

Nei MINI er ingen småbiler lenger. Denne deler plattformen med X1 så da har du litt å sammenligne med :)

Takk for det :) Ja blir spennende å se. Jeg har i alle fall troen på at det kan bli kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misvisning er vel til å leve med så lenge man får kvitta seg med de idiotiske runflat dekka! Syns virkelig de dekka ødelegger mye av kjøreopplevelsen.. Noen videre planer utover senk, felger og toning av ruter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så lenge man kompenserer med å hele tiden legge seg litt over fartsgrense med nåla så er det jo greit.

Testet ut en annen paceman og en countryman som gikk med samme dekk bare i 18". Stor forskjell faktisk.

Sett litt på ombygging til to blås ut bak. Det er forsåvidt rimelig med ny bakfangerinnsats (som er ulakkert plastikk) og så ser det ut til at CooperS bakpotte går rett på uten noen videre modifisering.

Ikke bestemt meg om kromen skal fjernes. Synes det ser greit ut enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...