Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E39 Touring har, som antydet i tråden, en annen bakstilling med bl.a liggende støtdempere (for bedre plass i bagasjerommet)... i motsetning til sedanen som har konvensjonelle støtdempere. Et annet poeng er at det ikke er plass til tannstangstyring i en E39 med V8 motor. E39 540i har derfor en tradisjonell styresnekke som er knapt så presis. Mye kan derfor tyde på at en E39 M5 Touring ikke var aktuelt pga. disse løsningene.

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg ville først og fremst tatt kontakt med Biltilsynet og få avklart alt som trengs for å få det godkjent.

for og si det slik. å bygge m5 av en 520t er bare og glemme. Den godkjenningen dem ordner på ss er ikke heilt sunn.

En jeg kjenner her kjøpte en Rød M5 med dem for ikke mange ukene side. Den var byggd på en 520 å godkjent på biltilsynet.

Den bilen hadde aldri mannen i gata fått godkjent på bt. bilen var ned registrert til 3 stk å den hadde nytte last på 200 kg pluss at den var over 200 kg for tung på fram aksel. Noe som aldri hadde blitt gokjent om vi gutta på gata hadde kommet inn med bilen vår. M5`n var kun veid slik at den ikke gikk over total vekta. noe som ikke er heilt etter boka. Bilen ble forøverig levert tilbake til ss. Dette er ikke noe form for å sverte ss sitt rykte dem bygger mange fine å rå biler

mitt råd. send inn en søknad til bt å spør. men jeg tviler på det er vits å spør på en 520. du må nok opp på 530-540 pga vekter på aksler.

Skrevet

Det finnes en bedrift her i Arendal som de siste åra har bygd en haug av E39 M5er ut i fra gamle 523er! Til slutt så sa biltilsynet stop, nå var det nok med denne galematias byggingen! "Halve Arendal kjører jo nå snart rundt i M5 så nå må dere roe ned litt gutter" var beskjeden de fikk :wink: Og sant er det, man ser stadig vekk M5er her i distriktet, kult i grunnen :D

Skrevet
Det finnes en bedrift her i Arendal som de siste åra har bygd en haug av E39 M5er ut i fra gamle 523er! Til slutt så sa biltilsynet stop, nå var det nok med denne galematias byggingen! "Halve Arendal kjører jo nå snart rundt i M5 så nå må dere roe ned litt gutter" var beskjeden de fikk :wink: Og sant er det, man ser stadig vekk M5er her i distriktet, kult i grunnen :D

Viser bare igjen så mye dumt de på biltilsynet kan få seg til å si..

Har de godkjent en bil, burde de godkjenne neste bil også sålenge det er gjort på samme metode.

Blir så dumt å si at "Nei, nå har vi godkjent så mange biler at det gidder vi ikke lenger".

De skulle ikke hatt lov å si slikt.. (Og det har de nok egentlig ikke heller)

Skrevet
E39 M5 sedan fra 523i sedan ja, men ganske sikkert ikke til en tilsvarende M5 Touring variant.

Jeg har heller ikke sagt at det var annet enn sedan det var snakk om!

Det er i grunnen rart at de bare kan si stop sånn rett uten videre! Dette var jo ordentlig profesjonelt bygde biler, eneste var jo at bilens ID nummer stammer fra en annen bil som de har byggd om! De gjorde jo også god butikk på dette, jeg vurderte selv en ombygd 2001 M5 som var gått snaue 150 000 som jeg skulle får for 320 000 ,-!

Skrevet

Etter alle disse tilbakemeldingene, konkluderer eg meg til at det rett og slett ikke blir vert bryet med å bygge om, fra m5 sedan til m5 touring. For dyrt om eg må bygge det på en 530-540 til m5 isteden for 520. Da kjøper eg heller en diesel stv til familebil og en "vanlig" m5 i tilleg :) (om økonomien strekker til for en allminnelig styrmann)

takk for hjelpen folkens :applause:

Skrevet
Etter alle disse tilbakemeldingene, konkluderer eg meg til at det rett og slett ikke blir vert bryet med å bygge om, fra m5 sedan til m5 touring. For dyrt om eg må bygge det på en 530-540 til m5 isteden for 520. Da kjøper eg heller en diesel stv til familebil og en "vanlig" m5 i tilleg :) (om økonomien strekker til for en allminnelig styrmann)

takk for hjelpen folkens :applause:

Er du sikker på at du må ha stasjonsvogn da? Er vel rimelig stor plass i en m5 sedan også.

Da jeg var liten reiste familien min på 5 på ferieturer i bl.a mazda 626 sedan og Opel vectra sedan.

Jeg har jo selv en datter og kjører 3 serie coupe.

Får plass til ganske mye skal jeg si deg :wink:

Skrevet
Etter alle disse tilbakemeldingene, konkluderer eg meg til at det rett og slett ikke blir vert bryet med å bygge om, fra m5 sedan til m5 touring. For dyrt om eg må bygge det på en 530-540 til m5 isteden for 520. Da kjøper eg heller en diesel stv til familebil og en "vanlig" m5 i tilleg :) (om økonomien strekker til for en allminnelig styrmann)

takk for hjelpen folkens :applause:

vil vel også tro at en 540i touring går ganske bra. Du får vel også tak i 540is fra alpina som har nesten 380hk. Så i stedet for å bygge tror jeg heller at jeg hadde letet etter en sånn. Sikkert noe dyrerer, men har man råd til å vurdere m5 har man sikkert råd til en sånn en også

Skrevet
Etter alle disse tilbakemeldingene, konkluderer eg meg til at det rett og slett ikke blir vert bryet med å bygge om, fra m5 sedan til m5 touring. For dyrt om eg må bygge det på en 530-540 til m5 isteden for 520. Da kjøper eg heller en diesel stv til familebil og en "vanlig" m5 i tilleg :) (om økonomien strekker til for en allminnelig styrmann)

takk for hjelpen folkens :applause:

Er du sikker på at du må ha stasjonsvogn da? Er vel rimelig stor plass i en m5 sedan også.

Da jeg var liten reiste familien min på 5 på ferieturer i bl.a mazda 626 sedan og Opel vectra sedan.

Jeg har jo selv en datter og kjører 3 serie coupe.

Får plass til ganske mye skal jeg si deg :wink:

Det har du nokk rett i, har hatt 5 serie sedan selv, og er store og romslige biler, men det var ikke det som var min mening.

Tanken med m5 touring var rett og slett det å ha en "bruksbil/familiebil" uten om det vanlige, og vil påstå at dette hadde vert noe som du ikke ser i hverdagen :)

Skrevet
Etter alle disse tilbakemeldingene, konkluderer eg meg til at det rett og slett ikke blir vert bryet med å bygge om, fra m5 sedan til m5 touring. For dyrt om eg må bygge det på en 530-540 til m5 isteden for 520. Da kjøper eg heller en diesel stv til familebil og en "vanlig" m5 i tilleg :) (om økonomien strekker til for en allminnelig styrmann)

takk for hjelpen folkens :applause:

vil vel også tro at en 540i touring går ganske bra. Du får vel også tak i 540is fra alpina som har nesten 380hk. Så i stedet for å bygge tror jeg heller at jeg hadde letet etter en sånn. Sikkert noe dyrerer, men har man råd til å vurdere m5 har man sikkert råd til en sånn en også

en del flotte biler der ja :)

Skrevet

540i med ESS vil nok være en betydelig enklere og billigere løsning.

Under 200K totalt og lett å gjøre om for visning, pkk osv :wink:

Skrevet
540i med ESS vil nok være en betydelig enklere og billigere løsning.

Under 200K totalt og lett å gjøre om for visning, pkk osv :wink:

beste forslag til nå :D dette burde være løsningen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...