Fredrik Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Men original Porsche B32 var vel kun hinterradantrieb? Jeg tror faktisk at den var Allradantrieb (4x4). Porsche bygget i utgangspunktet modellen for å ha den som følgebil for 959 da Porsche i 1984 skulle delta i Paris-Dakar. Dette ville neppe ha vært mulig med kun bakhjulstrekk. Porsche vant forøvrig Paris-Dakar løpet i 1986 med 959 (1 og 2 plass), men det var uten B32 som følgebil. Når man tenker over de utfordringer Porsche sto overfor er denne dobbeltseieren i Paris-Dakar helt fantastisk. Porsche 959 Rally
Der Barockengel Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Allradantrieb høres vel temmelig fornuftig ut når jeg får tenkt meg litt om.
opeth84 Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 ...denne tråden her har glitt langt bort ifra temaet her. DRØMMEBILER. Denne tråden har blitt just-turbodiesel vs verdenen (m3-tema).Kom med biler dere har lyst på, og respekter at folk har andre drømmebiler enn deg selv,takk Hør, hør - slik skal det lyde. Inspirert av dette, her er min favoritt. Folkevognhatere (og kanskje noen andre) får bare gråte en skvett. Desse er faktisk stilige! Men jeg liker også de eldre utgavene ^^,)
Erebus Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 En av de mest sjeldne porschene: 911 3.2 Carrera Clubsport When the 1988 model year 911 was launched in September 1987, Porsche also introduced a lightweight high performance version aimed at the firm’s hardcore customers. No doubt inspired by the legendary 2.7 RS of 1972, this new Coupe-only hot rod was the first to adopt Porsche’s now revered Club Sport designation, A Sport optioned 911 was the starting point, this options package featuring front and rear spoilers, Bilstein shocks and 16-inch diameter wheels. Although there was officially no difference between the Club Sport Flat-6 and any other 3.2-litre 911 engine, re-mapped Motronic engine management allowed the engine to rev to 6850rpm (up from 6520) and there were also hollow intake valves. A conservative estimate was that these cars were pumping out 245bhp although Porsche always played down any horsepower gains to avoid the bureaucracy involved in homologating a new variant. To save weight, Porsche junked many of the luxuries fitted as standard to the normal 911. Gone were the electric windows, the sunroof, rear wiper, central locking, radio, rear seats and air conditioning. The sound insulation, passenger sun visor and even the lockable oddments bin were also discarded. No PVC underseal was applied and this meant the anti-corrosion warranty was reduced from ten years to just two. Simplified door trim was installed along with a new rev counter, a short-shift gear lever and a carpeted rear shelf where the rear seats used to be. With only 960 kiloes to lug around, 0-100 Was executed in a mere 5.5 seconds and the top speed was nudging 260 km/t before flattening out. Prisene er stive og du må nok ut med rundt 400.000 pluss avgifter for et pent eksemplar. 960 kilo....jeg blir våt i buksa
Superbeetle Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Skikkelig buss Skikkelige priser på de også... http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=972868 Denne(les: dette) gikk for 20000kr her i Norge...
Wacman Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Den gamle 80-tallsraceren Lancia Delta HF Integrale har alltid stått ganske høyt på ønskelista mi.
Der Barockengel Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Denne(les: dette) gikk for 20000kr her i Norge... Tja, alle delene er vel tilgjengelige for å lage bil igjen av dette. Skal ikke se vekk fra at det ferdige resultatet kan selges med fortjeneste, også...
Der Barockengel Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Den gamle 80-tallsraceren Lancia Delta HF Integrale har alltid stått ganske høyt på ønskelista mi. Skikkelig grom-bil - hadde det bare ikke vært for en bunke gamle tyske bilblader jeg kom over, fra den gangen Integralen var ny: Der kjørte noen en serie med rubrikkannonser der folk som hadde problemer med sin Integrale om å ta kontakt for å gjøre felles sak mot Lancia.
Fredrik 90 Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Allradantrieb høres vel temmelig fornuftig ut når jeg får tenkt meg litt om. Hva i alle dager er det det for noe? Porsche emblem å greier, skikkelig tøff i grunnen. Finnes sånne eller?
Yngvejos Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Allradantrieb høres vel temmelig fornuftig ut når jeg får tenkt meg litt om. Porsche emblem å greier, skikkelig tøff i grunnen. Finnes sånne eller? Det finnes ivertfall en moderne variant. En ekte hybrid. http://www.thautomobile.de/img/en_index2.jpg' alt='en_index2.jpg'> http://www.thautomobile.de/technischedaten_en.htm
Superbeetle Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Tja, alle delene er vel tilgjengelige for å lage bil igjen av dette. Skal ikke se vekk fra at det ferdige resultatet kan selges med fortjeneste, også... Jepp... er noen ildsjeler som reproduserer det meste!(alle de grønne platene er nye) Det er ikke særlig billig, men bilen kan mest sannsynlig selges med fortjeneste om den restaureres til orginal stand. Det ryktes om 18 gjenlevende registrerte biler av disse første årsmodellene..
Trollet_ Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Min drømmebilpark: drømmebil nr1: fineværsbil, e24 635 csi. e21 Løpsbil rigget for rundetidskjøring med NA-selvbygd m20motor bygd for og holde: kone/feriebil, chippa alpinhvit 535dat: Arbeidsbil/skogsleketøy med plass til innredning (jobber som elektriker) Ford Econoline 7.3L powerStroke diesel:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå