Gå til innhold

Er det mange Z8 i Norge?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Nja, setter de opp mot hverandre så kan jeg si de stiller likt ;)

lkx107dwtxup83y8q25p.jpg

Z8 er helt klart den kuleste når det gjelder designet (og E63 Cab er heller ingen roadster selv om baksetene er ubrukelige), men en V10 på 507 HK er så uendelig mye mer enn en V8 på 400 HK.

Selvfølgelig, men synes nå V8 med 400hk er nokså mye fortsatt, og tror ikke det hadde spilt noen rolle til kjøring på landevei eller autobahn, kanskje på bane. Jeg hadde lett valgt Z8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Midtmotor M1 i ny generasjon mente jeg selvsagt :) Mercedes har pøst ut superbiler lenge og Audi har R8en. På tide å vise muskler :) Selv om det kanskje er lurest å vente til finans(e)uroen har gitt seg...

*banne i kirka* Syns nye Z4 er finere enn Z8en..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med M1 håper(og tror) jeg du mener noe ala den gamle M1.

Fordi 1 serie kommer i M, http://photos.leftlanenews.com/photos/c ... -1_620.jpg , men denne vil vel mest sannsynlig hete 1-serie M og ikke M1.

Noekult mener helt sikkert E26 M1. BMW trenger en ny "show topper" a la gode gamle M1 som kan ta opp kampen mot glamoriøse Porscher, Audi R8, Lamborghinier, Ferrarier, Mercedes-Benz SLS AMG, Aston Martinier, Maseratier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men synes nå V8 med 400hk er nokså mye fortsatt, og tror ikke det hadde spilt noen rolle til kjøring på landevei eller autobahn, kanskje på bane. Jeg hadde lett valgt Z8.

Joda, men S85B50 motoren er noe helt annet og langt mer brutalt enn S62B50 motoren. Eller hva tror du med en maksimal effekt på 507 HK ved 7750 rpm i forhold til 400 HK ved 6600 rpm?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det var den gamle M1 igrunn han mente ;)

Men selvfølgelig Fredrik, er enig i det du sier ang motorene. Det var i utgangspunktet designet jeg tenkte på, og det har liksom ikke det typiske BMW-preget i likhet med E31. Ok, Z8 har har kanskje litt fordi Z8 er basert på en eldre BMW modell, BMW 507. Litt vittig at 507 hadde 150hk på en 3.2 liter, men dette var jo midten av 50-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Alex sier,møtte en søt dame med en ripete og godt brukt Z8 :shock:

Jeg ba henne sporenstreks dra og få den lakkshinet og behandlet, en sånn bil kan ikke se lurvete og ripete ut!

Er jo så vidt jeg vet den eneste serieproduserte BMW som begynte å stige i verdi da den rullet ut av fabrikken..

Så vidt jeg vet, er det 3 stk Z8 i Norge nå på norske skilt.

Hun damen spurte faktisk om jeg hadde lyst til å prøve bilen, noe jeg sa nei til i frykt for hva jeg hadde fått til i fredagsrushen.. DET har jeg angret på helt siden! Synes Z8 er det peneste moderne de har laget som ser skikkelig kongeretro ut. All ære til M6 altså, men synes Z8 stiller i en litt annen kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det var den gamle M1 igrunn han mente ;)

Men selvfølgelig Fredrik, er enig i det du sier ang motorene. Det var i utgangspunktet designet jeg tenkte på, og det har liksom ikke det typiske BMW-preget i likhet med E31. Ok, Z8 har har kanskje litt fordi Z8 er basert på en eldre BMW modell, BMW 507. Litt vittig at 507 hadde 150hk på en 3.2 liter, men dette var jo midten av 50-tallet.

Mange hestekrefter på 50-tallet var ingen hindring. BMW 507 hadde i 1956 en V8 motor på 3169 cm3 som ytet 150 HK. Mercedes-Benz hadde i 1955 W196 300 SLR som med sin rekkeåtter (R8) på 2981 cm3 ytet 310 HK. 0-100 Km/t klarte 300 SLR på rundt 6 sekunder og topphastigheten var ca. 290 Km/t.

ga2t984ddhuz96zxjq0l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik; Ganske imponerende av mercedes da! Men jeg trodde det var e36 m3 med 3,2liter og 321hk som var første serieproduserte bil uten pustehjelp med mer enn 100hk pr liter slagvolum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var vittig var at det var en 3.2 liter, om vi ser idag på f.eks. E36 er det 2 literen som yter 150hk. Uansett så selvfølgelig var det imponerende av Mercedes, men den er jo ikke en roadster så vil vel være irrellevant iforhold til hva vi egentlig har som tema. Man kan snakke mye om motorene, nesten ihvertfall og vi vil uansett konkludere med at S85 er en bedre motor enn den gamle S62. Men linjene og designet på Z8en synes jeg er ekstremt pent og ikke minst utrolig vellykket retro design. Dessuten er Z8 som ingen andre BMW. Som nevnt i likhet med E31 og E26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The $128,000 car had an all aluminum chassis and body and used a 4.9 L (4941 cc) 32-valve V8, that developed 400 hp (300 kW) and 500 N·m (370 ft·lbf) torque. This engine, known internally as the S62, was built by the BMW Motorsport subsidiary and was shared with the E39 M5. The engine was located behind the front axle in order to provide the car with 50/50 weight distribution. The factory claimed a 0–100 km/h (0–62 mph) time of 4.7 seconds; Motor Trend magazine achieved 0–96 km/h (0–60 mph) in 4.2 seconds. Road and Track measured the car's lateral grip at .92. Car and Driver magazine also tested the car and found that it outperformed the contemporary benchmark Ferrari 360 Modena in three important performance categories: acceleration, handling, and braking. As with most BMW products, its top speed was electronically limited to 155.4 mph (250 km/h); the car's maximum top speed with an unlocked chip was 186 mph "(299 km/h)[citation needed].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en sort Z8 på tyske eksportskilter(sånne du får når du henter bil i Tyskland) med norske prøveskilter utenpå der igjen, går nok noen Z8 i landet her som ikke er registrerte også. Denne må ha vært norsk fordi eksportskiltene var festet i Bavaria skiltholdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...