Gå til innhold

Er det mange Z8 i Norge?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice :D

Jeg lurer på om den Z8en var eid av en fra Stavanger som nå har store planer om å begynne å samle på biler her i Norge. Leste ett etternavn tidligere i tråden som hørtes interessant ut :)

Jeg vet han har kjøpt seg en Bugatti EB110, Ferrari 288GTO, Ferrari F50, Ferrari FF, Ferrari F12 samt at han prøver/vi prøver å finne Ferrari F40 og Enzo :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Her er bilder av Alpina Z8en

221dkxygzkan70ytuzp5.jpg

viztk9z9bsxsrzsss2ma.jpg

Så vet jeg motorcenteret hadde en Z8 US utgave i sølv med sort/rødt interiør. Men vet ikke om den fikk Norske skilt når den ble solgt. Men om vi går ut ifra det, så er det ihvertfall 6 biler sammen med den i Stavanger :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om den Z8en var eid av en fra Stavanger som nå har store planer om å begynne å samle på biler her i Norge. Leste ett etternavn tidligere i tråden som hørtes interessant ut :)

Jeg vet han har kjøpt seg en Bugatti EB110, Ferrari 288GTO, Ferrari F50, Ferrari FF, Ferrari F12 samt at han prøver/vi prøver å finne Ferrari F40 og Enzo :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Det blir bra, skulle ønske han var fra Oslo så jeg kunne sett bilene av og til :) Hva er bakgrunnen hans? Må ikke si noe, bare litt nysgjerrig på hvem som er såpass bilinteressert (og har penger nok) :)

Første med "de fire store" (288 GTO - Enzo Ferrari) samling i Norge? :) I såfall skal han vel prøve å skaffe en La Ferrari også?

Hold oss oppdatert, Z, du pleier å ha mye bra info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om EB110-spotting i Stavanger. :) Har enda tilgode å se en slik i virkeligheten. Samme gjelder forøvrig F50.. Har/vil bilene få norske skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om den Z8en var eid av en fra Stavanger som nå har store planer om å begynne å samle på biler her i Norge. Leste ett etternavn tidligere i tråden som hørtes interessant ut :)

Jeg vet han har kjøpt seg en Bugatti EB110, Ferrari 288GTO, Ferrari F50, Ferrari FF, Ferrari F12 samt at han prøver/vi prøver å finne Ferrari F40 og Enzo :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Det blir bra, skulle ønske han var fra Oslo så jeg kunne sett bilene av og til :) Hva er bakgrunnen hans? Må ikke si noe, bare litt nysgjerrig på hvem som er såpass bilinteressert (og har penger nok) :)

Første med "de fire store" (288 GTO - Enzo Ferrari) samling i Norge? :) I såfall skal han vel prøve å skaffe en La Ferrari også?

Hold oss oppdatert, Z, du pleier å ha mye bra info :)

Han er vel toppsjef i ett olje investerings firma så vidt jeg vet. Så har han en veldig bil interesse også, så det er jo bra for oss som syntes denne typen bil i Norge er rått :D Kan slenge inn at han har en 997 GT2 også :)

Ja, de fire store er ikke mange som har på verdensbasis engang. Så det blir eneste 288gto, eneste F50, eneste Enzo og en av to F40 om man ikke tar med den som holder på å bli bygget opp etter brann.

Ja, han ønsker seg en LaFerrari, men den er ikke mulig å skaffe seg ennå. Han var for sen med å kjøpe seg de andre for å kunne kvalifisere seg for bilen :P

Skal holde deg oppdatert "noekult" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om EB110-spotting i Stavanger. :) Har enda tilgode å se en slik i virkeligheten. Samme gjelder forøvrig F50.. Har/vil bilene få norske skilt?

Ja, mener den er i Norge nå :mrgreen: 3,5l V12 med 4 turboer er noe spesielt :lol:

Tror han mener å ha de fleste på Norske skilt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z:

La Ferrari vil garantert havne på bruktbørsen etter lanseringen, som du sikkert vet, men de vil koste myye :o..

Hvor mye koster en F50 på norske skilter, hvis du vet? Det er favoritten :)

Takk for svar btw. Han er i allefall med på oljeeventyret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det litt mye utenom Z8-diskusjonen her, men jeg satser på det går greit for larserso. :)

Den F40-en som er brent som du nevnte, er dette en norsk bil, eller er det noen som har importert et vrak? Den andre er vel den med AR(?)-skilter som bl.a. har vært på Gatebil og litt rundtom. Husker den lå på finn.no for sikkert nærmere ti år siden for rundt to million. Vil tro den har hatt en grei verdistigning siden..

En annen bil jeg kom til å tenke på er Jaguar XJ220. Noen som vet hvor mange det finnes av de? Jeg vet det er en grønn som var endel i media i forbindelse med noe svindelgreier. Dette er i likhet med de andre også en bil jeg har tilgode å se i virkeligheten (har min egen lille "liste" :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra, skulle ønske han var fra Oslo så jeg kunne sett bilene av og til :) Hva er bakgrunnen hans? Må ikke si noe, bare litt nysgjerrig på hvem som er såpass bilinteressert (og har penger nok) :)

Jeg er enig i at det er bra at noen seriøst samler på biler i Norge, men det finnes faktisk tre-fire større og interessante private bilsamlinger i Norge også. Et par av dem er finansiert med gamle penger, men nye penger tiltrekker også fine biler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra, skulle ønske han var fra Oslo så jeg kunne sett bilene av og til :) Hva er bakgrunnen hans? Må ikke si noe, bare litt nysgjerrig på hvem som er såpass bilinteressert (og har penger nok) :)

Jeg er enig i at det er bra at noen seriøst samler på biler i Norge, men det finnes faktisk tre-fire større og interessante private bilsamlinger i Norge også. Et par av dem er finansiert med gamle penger, men nye penger tiltrekker også fine biler... :)

Hva slags biler finnes i de samlingene da? Bare nysgjerrig, det meste jeg ser her er F430, Gallardo Spider, Ford GT, mange V8 Vantage og DB9 og slike mellomklasse superbiler, ingenting supercrazy som en F50 eller Carrera GT (de vet jeg finnes 3-4 av på norske skilter)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes 3 stk. registrerte Carrera GT, en haug Aston Martin av diverse modeller norges (nordens?) eneste Lexus LFA og sikkert masse annet snacks her i Stavangerdistriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...