Gå til innhold

Din første bil.

bmwgrace
 Share

Anbefalte innlegg

Min første bil var en skikkelig grom bil ved navn Hanomag Henchel F35..

1973 modell som var siste årsmodell før Mercedes kjøpte dei opp:P

70 hk og 1800kg egenvekt gjorde den til en skikkelig racerbil med toppfart på 115kmt.

Forhjuls trekk og håndbrekk på forhjulene gjorde den ikke så artig på vinteren akkurat, men var igrunnen moro bare det å få start på den :lol:

Hadde aldri skilt på den når jeg eide den, men ble noen turer med prøve skilt og noe mer perfekt partyvogn skal man lete lenge etter :)

Den var innredd fullt som camping bil, med nedfellbart bord bak til å lage dobbelseng 8) .

Ellers var det kvalitets bladfjører, lettmetall lakkerte 13 tomms felger og buss takluke :lol:

Legger ved ett bilde av en som ligner veldig på den jeg hadde, samme pene brunost fargede detaljene og greier bare denne har ikke lettmetall lakerte felger ser jeg :D

p8a2mto6ixyynmdbyd8r.jpg

r4e9c5f79vdun8o5ge1d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det uten tvil stor forskjell på førstebilen til folk :)

Passa meg midt i blinken for da blir ikke bilen min helt feil på forumet her :P

Jeg blir 18 den 24.Juni i år. Og har oppkjøring 24.Juni i år.

Så da passer det midt i blink å poste første bilen nå 8)

Bilen er en Audi A4 Avant 1,8T Quattro

Den er en 98 modell som har gått 169000 :)

Metallic grønn

Og et grått fælt stoff interiør :P

Har ikke gjort spess mye med den enda, men planlegger ikke gjøre noe kjempe prosjekt av den heller da jeg vurderer å importere en BMW neste sommer :D

Tin som jeg har gjort er:

- BBS LM replica 18"

- Ta Technix Coilovers

- Stereo

Ting som skal gjøres:

- Powerfilter

- 3" eksos

- Skinn interiør (Hvis jeg finner til en grei pris)

Har bare et dårlig mobil bilde. Men kan kanskje få ordna flere hvis det er ønsklig :wink:

3eehp82khne3h2akm5et.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt førerkort i snart 5 år nå så det har da blitt noen få biler :)

Min første skikkelige bil kjøpte jeg som 17åring høsten 2004. det var en 12 år gammel Mazda mx-3. Denne fikk øyelokk, senkesett, felger og anlegg som alle førstebiler skal ha. Spanderte også på den hellakkering :):

Sintfront2.jpg

Neste på listen er en 2004 Golf V Sportline som ble kjøpt høsten 2006. Med en km stand på 11 000 så var dette reine nybilen!:

bilforumet.jpg

Våren 2007 ble min første Bmw kjøpt inn. Det var en 93 E36 325 Cabriolet med masse hvitt skinninteriør og masse utstyr :) Denne ble påspandert nye felger og litt småsnacks. Fikset også en del småplukk :) Anlegg måtte inn også her:

saafinpe6.jpg

Høsten 2007 ble min 2. Bmw innkjøpt. Dette var en e36 316i Sedan som ble ombygd til 318is. Påkostet denne masse tid og penger. Den ble tilslutt vraket etter en påkjørsel som slo skjev rammen.

DSC00018.jpg

Våren 2009 Kjøpte jeg min nåværende bil. en 2003 E46 320 cabriolet. Original m-tech utgave med det meste av utstyr :)

DSC00465.jpg

Senvinteren 2009 Kjøpte jeg også et lite prosjekt som fremdeles står i garasjen. Jeg har planer om å skilte denne rakkeren 1.juli. 85 Vw Jetta 1,6CL som skal avlaste cabben litt når jeg føler for det.

DSC00832.jpg

Så får vi se hva som dukker opp etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min før jeg fikk lappen. var denne 320en, sikla på denne hver dag nesten da broren til kompisen min hadde denne. da denne ble til salgs måtte jeg bare ha den. var vel 16 da jeg kjøpte denne. og solgte den før jeg ble 18:(

jsr2gjyhzi9ymxt12weu.jpg

3ytom5oerugy53yf6y9z.jpg

så i stede får og kjøpe meg vanlig bil som jeg hadde planer om da jeg solgte 320en ble det 328 som første bil.

denne var det første jeg kjørte med lappen i handa, med 325, innsug, grenrør, diff med helt rå aks.

326sierra084.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første bil var et monster av en toyota corolla 1.3 Ginza (nå skal sant sies at jeg fikk bilen, så er vel ikke min "første bil" sånn sett)

qxk4o2bpf7rkf4k8itmn.jpg

Når vinteren var over så kunne jeg ikke bli sett kjørendes i noe så fælt som en corolla, så min første -betalte- bil ble en e46 320i

w8i7etn693e5ahb56gzf.jpg

1bsrkk9o3dyoglzq1378.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

For å få opp aktiviteten , kan jeg selv poste et innlegg. Kan smålig innrømme at den første bilen som var regga på meg var en Saab 90. Solgte den akkurat, men den var vel ikke akkurat min :) Stygg, men kul.

1ytz3a0hrk6oe7qfouw8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine førstebil var en 1997 mod. Mitsubishi Carisma; p

billlddeee_060.jpg

P9150134.JPG

Bilen hadde gått 60k og driftsikker.. en helt ok førstebil..

men angrer på jeg ikke kjøpte en eller anna drittbil som kunne "brukesopp"; p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstebilen min var en 88' Mazda 626 2L Coupe!

Var faktisk gasser å på denne, så drakk jo litt mer enn det gikk :P

Grunnen til at det blei den var vel at den var billig, stod i nærområdet og var relativt kul å se på:P syntes i hvertfall jeg:)

Hadde vel gått rundt 240k eller no, husker ikke helt hva den stod på.

Gjorde ikke så veldig mye annet med den enn å "trimme" grillen litt og å montere en vinge.

Og såklart litt stereo :P

Hadde vel denne i ett års tid før en kjenning skulle selge sin e34 520 for en rimelig pris og valgte derfor å gå over til ett ordentlig merke:) hehe

Får vel legge opp ett par bilder av Mazdaratien å :P

183ujsq0m5v0hixlwd6b.jpg

i5hdall8849jsnyzmh65.jpg

8qy0rz7jqnz2y9pobcdy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min første bil. Den kjøpte jeg av mine foreldre i '95 da jeg fikk lappen.

Min far kjøpte den ny i '88. Mener å huske den var gått ca. 70.000 da jeg overtok den, og solgte den i '01. Da var den gått 208.000km.

Nå er den død..... snufs....

Tommy89: Ja kan skrive under på at den drakk litt bensin. Ca. literen på mila ved normal bykjøring.

2 liter 12 ventilers med gasser.

2.jpg

1.jpg

3.jpg

Så etter 6 år i riskoker fikk jeg endelig kallet og kjøpte meg BMW. Som da ble denne:

099.jpg

Nå har jeg hatt den i hele 9 år. Men selges så fort jeg får fikset litt småplukk.

Min første BMW med rekke6er ble den jeg har nå.

DSC_0936.jpg

Ikke værst å ha eid 3 biler på 15 år. Har ikke akkurat brukt mye penger på omregistreringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil var en 1986 modell Ford Sierra 2 liter med gasser :)

Blei montert og busa mye rart på den, men denne tålte mye juling!

Hadde 4-trins kasse, men skifta til 5-trins.

Satte på IS og Cossie vinge, montere turteller, amper meter og voltmeter.

Samt et stort Kicker anlegg.

Men denne blei desverre byttet ut med en BMW e34 520, som jeg angrer hver dag på..

Savner sierran!

IMG_1967.jpg

Rakrør med en 4 toms japsetut så dette bromma :)

DSC00315.jpg

DSC00252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en helt ny 1999 VW Golf 1.6 Highline. Kjørte denne til 120tusen før jeg gikk over til første BMW som var 1997 323i M-tech. Så har det bare ballet på seg og har pr d.d. hatt 21 forskjellige biler. 15 av de har vært BMW..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...