Just-turbodiesel Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10002075 syns jeg så for noen uker siden at BMW'n fikk toppkarakter jeg, men her blir den slått tydeligvis..
Halvor89 Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Kan ikke alltid være best Dessuten går sånne tester ofte på juryens preferanser og det er vel MEGET sjeldent at folk i et slikt jurypanel er nøytrale ovenfor hvilket merke de liker best når det er snakk om 2 konkurerende merker..
noekult Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 "Per i dag har ikke BMW firehjulstrekk og diesel på noen av sine limousiner." Eh, jo! BMW F01/7-serie fåes med firehjulstrekk og dieselmotor (740D eller 750D, husker ikke eksakt). Utseendemessig var jeg stor fan av forrige A8 med facelift og den svære signaturgrillen. Men nye syns jeg er direkte stygg i forhold til 7-serien, som jeg digger baken på.
Wacman Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Blir jo litt håpløst å teste en 730d mot en A84,2quattro.. Skjønner ikke problemet,de kunne jo bare testet 750xi mot den 4,2'en - da skulle den audien fått kjørt seg. Ville jo vært likere biler også funksjonsmessig. De VG "testene" er bare fjas
Haug530D Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Ja da liker jeg bedre Dinside's tester, litt mer utfyllende egentlig
EirikL Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 VG viser bare at de ikke har den minste peiling på hvordan de skal gjennomføre en vs-test av biler
tomasb Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Fine test... BMW hadde bare 3l diesel vs 4.2l diesel til Audi Plassen der BMW tapte, var på Co2. Men siden BMW ikkje hadde V8 dieselen, så tar me bare utslipps-tallenetallene fra en 750 bensin...... Sammenligne epler og appelsiner, anyone
Lars89 Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 "Per i dag har ikke BMW firehjulstrekk og diesel på noen av sine limousiner."Eh, jo! BMW F01/7-serie fåes med firehjulstrekk og dieselmotor (740D eller 750D, husker ikke eksakt). Utseendemessig var jeg stor fan av forrige A8 med facelift og den svære signaturgrillen. Men nye syns jeg er direkte stygg i forhold til 7-serien, som jeg digger baken på. Får nok ikke det gitt. Kun 750i man får 4x4 på A8 har tapt seg ja... VG bil klarer jeg bare ikke ta seriøst. Hvem husker vel ikke Hanne Hatrem?
Fredrik 90 Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 VG får holde seg til det de kan! Blir bare irritert av å lese slike tester hvor de som skriver ikke har den minste peiling på hva de driver med! Alle med sånn passe enkel innmat i skolten forstår at det blir feil å sammenlikne en bil med 3,0 liter diesel og 4,2 V8 Bensin
Marius2002 Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Noen som fikk med seg at VG skrev dette i artikkelen? Testen kan ikke leses som en direkte sammenligning av de to bilene. Audi A8 er både noe dyrere, har firehjulstrekk og en større motor enn konkurrenten BMW.Per i dag har ikke BMW firehjulstrekk og diesel på noen av sine limousiner. Satt opp mot hverandre kan de to testede bilene likevel si noe om styrker, svakheter ved de to modellene, generelt sett. Dessuten kan ikke VG å teste biler generelt, ta det med en klype salt og heller le av hvor dårlige de er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå