Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":18dvwh1r]Jeg vil tippe én av oss synes det høres ut som et godt forslag.

JEG er noe skeptisk :)

Hehehe... det er ikke jeg og jeg bytter på flekken hvis du vil... :mrgreen:

Min 2003 E46 318d Touring er jo som en ungfole i forhold til hva gutta antyder her inne. 250000 Km er jo ingenting i relasjon til tur-retur månen. Bilen har mange fine kilometer som familie-bruksbil ennå... litt småsliten etterhvert, men alt virker og den har bare et par mindre rustbobler. Absolutt en fin bil for den rette familien... :wink:

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bilen min kan inspiseres nærmere hos Stenshagen i morgen kveld (6/9 17:30), da jeg kommer til å være tilstede på lanseringen av den nye 5-serie touringen.

Skrevet
":2mkjvx66]Hva tror folket om Alfa Romeo 159?

Det er en bil som ser fin ut skrått forfra. Om du kjøper en bil til å ha stående skrått på gårsplassen, er den perfekt. Skulle du derimot ønske å kjøre den, så finnes det et hav av kjedelige familiebiler som gjør jobben like godt om ikke bedre.

Skrevet

Clarkson sier jo... "you cannot be a true petrolhead until you've owned one..." så jeg mener kjøp :wink: Kul bil er det jo.

Clarkson sier mye rart. Selv har jeg vanskelig for å se hvordan det å eie en overprisa familiebil med forhjulstrekk og litt pent design gjør en til en "petrohead". Om noe så tyder det vel mer på at man driter fullstendig i hvordan en bil er å kjøre.

Gamle Alfaer er derimot noe helt annet ...

:klemme:

Skrevet

Jeg synes interiøret i Alfaen var stygt og kjedelig jeg. Er egentlig få interiører som jeg synes er fine. Synes egentlig ikke interiøret i Z4 er noe spesielt fint heller, men er bedre. Uansett har jo Alfa alltid slitt med høyt verditap i Norge. Synes designet i fronten er tøft, men ellers synes jeg ikke den er noe spesielt bra designet. Og huff, jeg synes forhjulstrekk er noe dritt om vinteren spesielt. Er tryggere med sleng på rumpa enn fronten :P

Skrevet

Jeg liker også at forhjula gjør det de kan best: svinge. Så kan bakhjulene ta seg av resten.

Får se hva det blir til! Hadde jo egentlig begynt å venne meg til tanken på e46 igjen.

Skrevet

Problemet er at mine 120.000 ikke når så langt når det kommer til utstyrsfronten. Det er faktisk slik at jeg nå også vurderer e39. Spørsmålet er hvordan en e39 med over 200.000km på tellern fungerer. Er bl.a. en pen 2002 modell som ligger ute, men den har gått 280.000km :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24168313

Tipper det ikke er det letteste å bli kvitt igjen, selv om bilen ser nydelig ut.

Så har vi jo denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23807867

hvor alt av slitedeler tydeligvis nettopp er byttet. Kanskje ikke et dumt kjøp...

Tenker alt for mye på bil om dagen....

Hmm, 528i:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23349983

Skrevet
Er tryggere med sleng på rumpa enn fronten :P

Tryggere er vel å ta i, men det er spesielt på vinteren forhjulstrekk er frustrerende. Da skinner det virkelig igjennom hvor ubrukelig konseptet er.

Skrevet

men hold deg unna Alfa. En kollega av meg er Alfa entusiast selv om han jobber med BMW. Han forstår det ikke selv, men han liker de bare og har alltid gjort det. Det er ingen biler han har tapt så mye penger på som Alfaene.

Han sa en gang. Det er to ganger du er fornøyd med å ha Alfa. Det ene er når du har kjøpt den og det andre er når du en gang får solgt den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...