Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tryggere er vel å ta i, men det er spesielt på vinteren forhjulstrekk er frustrerende. Da skinner det virkelig igjennom hvor ubrukelig konseptet er.

Jeg synes forhjulstrekk fungerer godt på småe og lette biler som den orginale Minien, Peugeot 205 gti og lignende biler. Der er både underholdende og "praktiskt". En såpass stor og tung bil som de fleste moderne Alfa-er er kler derimot ikke. Moderne Alfaer er litt får i ulvedrakt.

:)

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":3ds4frnq]Problemet er at mine 120.000 ikke når så langt når det kommer til utstyrsfronten. Det er faktisk slik at jeg nå også vurderer e39. Spørsmålet er hvordan en e39 med over 200.000km på tellern fungerer. Er bl.a. en pen 2002 modell som ligger ute, men den har gått 280.000km :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24168313

Tipper det ikke er det letteste å bli kvitt igjen, selv om bilen ser nydelig ut.

Så har vi jo denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23807867

hvor alt av slitedeler tydeligvis nettopp er byttet. Kanskje ikke et dumt kjøp...

Tenker alt for mye på bil om dagen....

Hmm, 528i:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23349983

Av de bilene syntes jeg absolutt 528-en virket som den mest ryddige bilen, selv om den muligens vat noe mer "kjedelig" i utseendet enn de to andre. Ser ut som man kan prute litt her også når man leser annonsen. :)

Skrevet

Ja, Alfa og verditap er vel synonymer, og egentlig ikke noe jeg vil blande meg inn i...

Kanskje jeg skal gå "all inn" på comfort og velge e39? Arg...

Fikk egentlig lyst på F11 etter jeg var på den lanseringen. Det eksemplaret som sto på Stenshagen var bare rålekkert. Synd den er 400.000 for dyr i denne omgang :?

Morsomt å få teste F10 hvertfall. Ble tatt på senga der :) Nydelig cruisebil.

awt: Enig med deg der. Den ser ryddig ut.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hmm, hva med Subaru Lagacy?

(Nå har jo finn-annonsen min gått ut også... Får vel legge den ut igjen når jeg er hjemme fra Italia...)

Skrevet

Så det jeg også. Overraskende dyre, og det er egentlig bare siste modell som er litt tøff.

En kollega har en 20 år gammel en, og eneste han har byttet er eksosanlegg (etter 10 år) og sommer- og vinterdekk. Rimelig driftsikkert :)

Skrevet

Nå har jeg ikke fått lest gjennom hele tråden din, men ser du er redd for 1.8T kontra M54B22 og at du også diskuterer firehjulstrekk, i så fall er A4en vår perfekt for dere. Har quattro og 2.0TFSIen grisebanker B22en (og har også vunnet 1.8-2 liter kategorien i engine of the year 5 år på rad). Forøvrig også i samme prisleie som Z4en din, men det er fordi den har trilla noen kilometer etterhvert, ellers ligger de en del høyere.

Skrevet
":35h8i0rh]

En kollega har en 20 år gammel en, og eneste han har byttet er eksosanlegg (etter 10 år) og sommer- og vinterdekk. Rimelig driftsikkert :)

Hehehe... denne kollegaen er vel omtrent så nærme man kan komme en mann med hatt i våre dager... tipper slitasjen ville ha vært litt større med deg bak rattet på Sub´en... :)

Jeg liker Subaru... spesielt Outback er tøff... 2/3 av en 911 motor har den også... iallefall i konseptet... 8)

Skrevet

Hehehe... denne kollegaen er vel omtrent så nærme man kan komme en mann med hatt i våre dager... tipper slitasjen ville ha vært litt større med deg bak rattet på Sub´en... :)

Jeg liker Subaru... spesielt Outback er tøff... 2/3 av en 911 motor har den også... iallefall i konseptet... 8)

Hehe, jepp, det er definisjonen på mann med hatt, men han er nå den eneste i firmaet som kan skryte på seg boxermotor og 2 seter :)

(Eller.. han satt vel i baksetene en tid tilbake, så vil tippe bilen er 10-12 år gammel, og ikke 20 som jeg skrev i sta)

Jeg ville sikkert kjørt den som en wrx, så slitasjen hadde kanskje vært litt større ja :)

Skrevet
":sa8ou6h3]Så det jeg også. Overraskende dyre, og det er egentlig bare siste modell som er litt tøff.

Siste generasjon Legacy/Outback har gått tilbake til noe av 70-tallets "så rar at den er litt tøff"-design fra Subaru.:)

Selv liker jeg den forrige generasjonen - ikke minst fordi den er den siste med rammeløse dører. :D

Subaru = Bak-fram Porsche. Vel, i min bok, i alle fall. :)

Det jeg liker best ved Subaru er at den framstår som en av de siste bilene som er skapt av ingeniører, og ikke av trendkonsulenter, markedsførere eller interiørdesignere. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Er eldre Range Rover bare trøbbel? (rundt 97 modell)

Hva er det som gir mest komfort for rundt 120.000? Tenker da på støynivå i coupeen osv.

Skrevet
":an9tzjpk]Er eldre Range Rover bare trøbbel? (rundt 97 modell)

Hva er det som gir mest komfort for rundt 120.000? Tenker da på støynivå i coupeen osv.

En eldre Range Rover betyr normalt trøbbel selv om BMW var kommet på banen i 1997. Jeg er heller ikke så veldig begeistret for den andre generasjonen (P38A). Klarer du imidlertid å strekke pengene til en 2002 modell ser tingene straks mye bedre ut.

Skikkelig komfort for rundt 120000?... Mercedes-Benz, Jaguar... E38/E39 med standard felger og dekk. BMW er generelt veldig overpriset i denne prisklassen så jeg ville ha tenkt meg godt om. Fokuser på bilmodeller som ikke er populære blandt ungdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...