Lars89 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Steig med 20-30% for min del. Vært kunde der i 2 år. Men vanskelig å få det billigere som 20-åring med "sprek" BMW tror jeg...
[space] Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Var slik det var for et par år siden på meg også. Gikk jo opp i bonus, men de skrudde like gjerne opp prisen slik at jeg uansett måtte betale mer enn året før. Banditter hele gjengen. If of Vesta var på det tidspunktet helt uaktuelle da de skulle ha 10.000 mer i året enn Gjensidige, på bilen alene... Tror jeg skal sjekke litt rundt snart igjen.
M3cabriolet Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 jeg har vært trofast gjensidige-kunde i årevis, og har vært svært godt fornøyd med de både på pris, og dekning. jeg hadde både privat (to hus, garasje, tre biler, innbo, reise, uføre/livsforsikring, mm) og bedrift (bygning, driftstans, personskade/ulykke på ansatte, firmabil, prøveskilt +++) det gikk forsåvidt bra i noen år, men plutselig satt de opp prisen på bedrift 50%!! dette utgjorde ca 25.000,- mer i året, og så begynte de å surre med at de hadde glemt å trekke bonus for en skade på en bil (privat) for noen år siden, og at jeg derfor skulle gå ned drastisk i bonus på TRE biler! da trakk jeg alt ut av gjensidige og flyttet til sparebank1. vi får se om de holder seg seriøse da.
BMW-Coupe Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Jeg vil anbefale alle sammen å ta en telefon til Postbanken, for å høre hva de skal ha. Jeg hadde gjensidige på denne tiden ifjor, plutselig ble forsikringen 50% dyrere kun på bilen! Ringte da Postbanken, å angrer ikke et sekund. Sparte meg for ca 12k i året!
Gjest Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Jeg bruker Gjensidige på min 120D billigste i Norge, hatt de i 2 år hadde en ny runde i Juni og sjekka, jeg betaler 4200 med 45000km og 4000 i egenandel på bilen, huset med toppforsikring og innbo kritisk sykdom reiseforsikring å livsforsikring 8400.. Er super fornøyd med gjensidige, huset burde vært rimeligere, men de er billigs der oxo, bor i et belastet strøk i følge selskapene, i byen men aldri blitt frastjelt et eple i hagen en gang, brukte terra for et par år siden, de blei grisedyre dyre, på en 98 520 skulle de ha 7500 enda jeg har full bonus, men har høy km kjører mye, men er drøyt, på den gamle dritbilen å huset aleine 9000, så med innbo kritisk sykdom livsforsikring bil og hus hos terra kom på totalt 22000
316 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Jeg bruker Gjensidige på min 120D billigste i Norge, hatt de i 2 år hadde en ny runde i Juni og sjekka, jeg betaler 4200 med 45000km og 4000 i egenandel på bilen, huset med toppforsikring og innbo kritisk sykdom reiseforsikring å livsforsikring 8400.. Er super fornøyd med gjensidige, huset burde vært rimeligere, men de er billigs der oxo, bor i et belastet strøk i følge selskapene, i byen men aldri blitt frastjelt et eple i hagen en gang, brukte terra for et par år siden, de blei grisedyre dyre, på en 98 520 skulle de ha 7500 enda jeg har full kasko, men har høy km kjører mye, men er drøyt, på den gamle dritbilen å huset aleine 9000, så med innbo kritisk sykdom livsforsikring bil og hus hos terra kom på totalt 22000 Bonus, mener du? Pleier å bli dyrere med full kasko!
Hansh Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Da fikk jeg polise fra If for nytt forsikringsår. Mente visst at jeg skulle betale en hundrelapp mer per mnd. Mitt svar ble at jeg 30 min. senere er tilbake som Gjensidigekunde hvor det ble billigere enn jeg har i dag, i tillegg til at jeg endret den ene bilen til kun delkasko fra kasko. 650,- spart per mnd. gjør ikke meg noe, så får vi se om det blir nytt bytte til neste år igjen!
ehrnst Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 da tok jeg en tlf til unison. Gikk ned litt over 1000,- i året + at jeg ble lagt inn med oslo-adresse. i realiteten gikk da prisen enda mer ned. er forøvrig livsforsikring noe poeng? det hadde visst ikke unison
Otis Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Om man leser litt på vg i dag, så ser det ut som Nemi forsikring er veldig billig.
DannyRS Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Sjekka for gøy nemi forsikring.. Kasko, 60% bonus, 30k km, kr 20 690,- hos Gjensidige betaler jeg kr 11 159,-
milhouse Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Har du snakket med noen i IF? Hvis ikke kan du få min kundekontakt der. Han er veldig dyktig og prisen er bra. Send meg bare en PM så får du hans navn og nr. Ikke ring inn å få en apakatt som ikke vet hva han holder på med.
Gunnar Skrevet September 23, 2010 Forfatter Skrevet September 23, 2010 Har sjekka Unison og Nemi (forresten veldig bra nettside), sistnevnte har jeg ingen rabatt hos, allikevel havna begge på 14k kontra 20k hos Gjensidige, med haugevis med rabatter, de sier de ikke kan gi meg mer på noe, full NITO og alt. Men tror jeg fant ut hvorfor det gikk så enormt mye opp hos Gjensidige i år - NITO har i tillegg til alt annet 15% ungdomsrabatt på bilforsikring frem til 29 år - det ble jeg i sommer. Så der er nok halvparten av de 30% de har skrudd opp BMWen. MEN hos Gjensidige har jeg Bil Pluss på begge bilene, altså motor og drivverksforsikring, det tilbyr dessverre ikke verken Nemi eller Unison. Satte forøvrig også akkurat husforsikringen over til Gjensidige, og den har jeg 50% rabatt på - og betaler allikevel ca. 4500,-. Hos Nemi kom det samme på 2500,- uten at jeg har noen rabattavtale der. Ser ut for at Nemi er superbra, spørsmålet er hvor lenge de er så billige. Når de begynner å få en del utbetalinger så baller det vel på seg.
Glenn-Andre Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Selv har jeg Jernbanen , hadde kun ansvar på Mazda 323 4x4 turbo og betalte 3400 og på 635csi betaler jeg 3600 og har 40% bonus. Jernbanen skulle ha 50000 for full kasko på dama sin m5 og if skulle ha 60000, så vi gikk for unison som skulle ha 14200 for full kasko. Det er snakk om 45800 kr i pris differanse fra dyrest til billigst, det er MYE penger.
Jørgen Lie Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Jeg fikk en piiiitteliten økning nå hos Terra, mener E30`n gikk opp med 2-300kr, fra ca 2100,- på 70% bonus.. Samme gjelder huset/låven, der betalte jeg vel totalt 3400,- ca, dette har nå steget til 3800,-... Ikke så veldig mye, egentlig.. Har vært veldig fornøyd med Terra de to siste årene, da jeg er totalkunde hos Surnadal Sparebank, som samarbeider med Terra. På E91`n betaler jeg 6200,- med full kasko, 4000,- i egenandel og 8000km i året, men denne må nok økes til 12.000km ser jeg.. De har også kommet best ut på personforsikring, og innbo, da jeg ved flere anledninger har fått tilbud både hos IF og Gjensidige bl.a. Noen ganger har IF kommen litt bedre ut, men det er enkelt å greit fordi de har lagt på bonusen hvis jeg flytter over, å da er jeg kommet like langt, om ikke enda bedre ut hvis jeg beholder Terra å får økt bonus der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå