S.Hafsmo Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Så mener hun at alle BMWer ser sinte ut foran og snille ut bak
Dirty Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 De fleste damer liker bilen min, så det er ikke noe problem! Det är ju inte så konstigt med tanke på att du kör en tjej bil! haha, nettopp Haha den var bra
matsrh Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Dama digger top gear, syns e46 compakt er drit stygg, og syns de fleste bimmere er kule eller fin Drømme bilen er en e82 m-sport
Fredrik 90 Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Det kunne jo være at din bedre halvdel, uten å helt vite hvordan og hva som er galt, forsøker å fortelle deg at E34 idag ser både gammeldags og umoderne ut. Min bedre halvdel bare fnyser når jeg snakker om hvor elegant f.eks E38 er... den er gammeldags og totalt frakjørt designmessig svarer hun. Tilsvarende også med E39 og E46... og for ikke å snakke om E36. E28 og E30 har hun aldri likt... selv ikka da vi i 1988 hadde en 1987 E30 320i. Objektivt vurdert er det ingen tvil om at E34 (facelift eller ikke) idag mer eller mindre er en veteranbil. Designet ble primært utviklet i årene 1984-85 og er således nesten 30 år gammelt. Bilen kom på markedet som 1988 modell... altså noen år før mange her inne ble født. Modellen er 4 generasjoner gammel og er håpløst foreldet både teknisk og sikkerhetsmessig. Dette betyr imidlertid ikke at designet ikke er elegant... det er E3 også betraktet med den rette optikken. Når man skal vurdere et eldre design må man forstå designets samtid og hvorfor designet oppsto. Man kan ikke være etterpåklok å kritisere et eldre design med moderne briller... designerne hadde ikke disse brillene for snart 30 år siden. Da E34 kom på markedet var modellen imidlertid state of the art designmessig... hypermoderne. Joda! E34 er nå blitt en gammal BMW, men det er fortsatt en flott BMW med flotte og majestetiske linjer synes jeg. E34 synes jeg nå begynner å få klassiker status, på lik linje med E30 og E28. Fruen ville nå ha sagt at E34en er en firkantet gammal BMW som like gjerne kunne vært en Volvo men det er fordi hu ikke har peilig på akkurat sånt da alt skal være så nytt og flott som mulig! Jeg kan ikke tenke meg noe flottere en en Diamantsvart støken og orginal E34 med skinn og E34 M5 felger! Så til å være en bil som ble utviklet midt på 80 tallet så synes jeg den ser rett og slett fantanstisk elegant ut! Den har et design som står seg veldig bra den dag i dag så lenge bilen ikke blir jallet med diverse styling og faenskap. Se på MB E klassen W124 som kom i 1985 og Audi 100 C3 som kom i 1983! Disse kan jo ikke måle seg designmessig med en E34, Audi 100 C4 som først kom i 1991 kan måle seg men da hadde E34 allrede vært på markedet i tre år!
Werther Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Det kunne jo være at din bedre halvdel, uten å helt vite hvordan og hva som er galt, forsøker å fortelle deg at E34 idag ser både gammeldags og umoderne ut. Joda! E34 er nå blitt en gammal BMW, men det er fortsatt en flott BMW med flotte og majestetiske linjer synes jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe flottere en en Diamantsvart støken og orginal E34 med skinn og E34 M5 felger! Så til å være en bil som ble utviklet midt på 80 tallet så synes jeg den ser rett og slett fantanstisk elegant ut! Jeg synes også at E34-designet har holdt seg godt. Den har noe tidløst klassisk ved seg som man finner på diverse Alfa Romeo, noen MB samt E24/E30. E34 Touring er den peneste stasjonsvogna som noensinne er produsert uansett merke. Jeg stirrer ekstra mye på slike på parkeringsplasser E38 og E39 framstår som mere pusekatter, mens E34 er tigeren. E34 har også en fin produksjonshistorikk, mtp hvordan man satte sammen M5 samt alle de fete individual-variantene. Det ble lagd så mange unike varianter som aldri ville blitt produsert i dag.
Fredrik Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 En original E34 M5 eller i det minste en E34 med full M-Tech pakke er helt klart en elegant bil den dag idag... og den holder seg utrolig godt i relasjon til f.eks Mercedes-Benz W124. Den samtidige Audi 100 (C3) hadde nok objektivt sett et mer moderne design, men statusmessig var den på 80-tallet en klasse under E34 og W124... iallefall i Norge. Mitt poeng er at E34 idag er mer en klassiker enn en moderne og sexy BMW. BMW har forandret seg og dagens F10/11 har lite til lite til felles med E34 utover å være en 5-serie. Slik er det med BMW... E21 og E30 har et sterkt slektskap. E36 representerte noe nytt som den også deler med E46. E90/91 representerer igjen noe nytt som den ganske sikkert kommer til å dele med F30/31. Det er naturligvis tilsvarende med 5-serien og 7-serien.
Spankus Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Dama liker heldigvis bmw, men forstår farken ikke prinsippet med å ha en fin og påkosta bil.. Mener det er penger rett ut vinduet, men det driter jeg i Det er min hobby! "Mannen fokuserer ofte på de tekniske løsningene som hvor stor motor bilen har, og hvor mange stempler det er på bremsecalliperen. Kvinner har ofte andre triggere som fremkaller godfølelsen, som estetikk og praktiske innrettninger."
S.Hafsmo Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Praktiske innretninger? Når jeg skulle hjelpe mamma kjøpe ny bil, spurte jeg hva slags bil hun ville ha, da fikk jeg følgende svar: "Jeg har litt lyst på en rød bil, og den må gjerne se litt fancy ut." en meget utfyllende spesifikasjon.
Mexos Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Dama mi har vel vært med på Bmw dagene på Våler i helgen og sittet tolmodig og sett nå mens jeg har sittet på på banen og snakket masse bil, så har ikke lov til å klage på en lang lang stund. Hun er også glad i Bmw så jeg er nok en av de heldigere her inne
in2you Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Eksen min var kun intressert i traktor... kanskje det var derfor det ikke var meant to be?
Spankus Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Eksen min var kun intressert i traktor... kanskje det var derfor det ikke var meant to be? haha!
Wacman Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Madammen er ekstremt lite interessert i biler. Hun hadde en Kadett som førstebil,derfor tror hun Opel er gullbiler,selv om jeg og svigers har byttet motorer,endeledd,vannpumper,sveisa rust etc. Det er bra biler forsi hun alltid slipper å finne ut hva feilene er,vi fikser dem. Hun hater E28'en, sier den er som å kjøre en båt (litt slakk i styringa) og at girene er harde og trange (shortshift) men hun syns den er grei nok,fordi det er min bil og mitt prosjekt. Ny 3'er liker hun,nyere 5'er også,men ikke fordi det er fete biler,fordi de har "ålreite lykter". Heheh, vi blir aldri enige i bilprat her i huset,dvs, jeg prater bil,hun overhører
in2you Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 hehehe! Har du prøvd å snakke i farger når du snakker bil med dama Wacman?
FredrikE24 Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Rart det der med damer og lyktene på bilen! Før jeg fikk lyktefilm(Gul) ble det aldri kommentert.. Nå er det sånn:"stilige lys!". Nå synes faktisk alle damene som har sittet på at bilen er skikkelig rå
Eirsan Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Bilen min er harry fordi jeg har spoiler og "store felger"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå