Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og husk: Du kan omtrent klare å gjøre alt av reperasjoner på din egen bil, bare husk å hold deg til det verkstedet du er mest fornøyd med til slike ting som du ikke ser likt til å gjøre selv.

Kanskje mulig i ditt tilfelle da du har en eldre og ukomplisert bil som knapt har ABS, men jeg kan love deg at det blir verre med neste generasjon 5-serie. Man blir mer og mer avhengig av spesialverktøy og verkstedkompetanse jo mer avansert det er.

Jeg bare venta på dette innlegget.

Erebus: Helt enig, veldig typisk norsk!

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg vet det er mange som har ymse erfaringer med verksteder (uansett merke). Selv har jeg hatt dårlig erfaring med VAG for mange år siden (jeg måtte betale for konstruksjonfeil fra ingeniørene i Ingolstadt til tross for servicehefte og kraftige protester; "du får ikke ut bilen uten å betale"). Begrunnelse for å kreve betaling: Bilen var brukt (!!!). Javel ja..

Vel, VAG/Møller vant krigen men tapte freden (aldri mer VAG; der har de hittil tapt 8 firmabilsalg og 5-6 privatbilsalg i etterkant).

Nye eksempler: En venn hadde 2 dårlige erfaringer med merkeversted til Mercedes; vindusheisen på passasjersiden foran virket ikke og diagnosen var "ødelagt heis som må byttes": pris 3.500.-. Han dro istedet til Sverige og tok service på bilen og spurte om de kunne se på vindusheisen. Fikk regning på kr. 200.- for å skru av dørpanelet og kople på en ledning som hadde falt av kontakten....

En annen gang virket ikke soltaket og da kom igjen diagnose "ødelagt komponent som må byttes; kr. 18.000.-" elns. Dro til Tyskland på ferie og tok jobben der; bytte en enkel del til kr. 800.-....

Er norske mekanikere blitt delebyttere og PC-operatører?

For meg virker det som om det ikke legges nok innsats inn i å finne rotårsak til problemet...og vi som kunder har null motargument å komme med...

Skrevet
Svindel ja.. Gå til tv2/vg/pressen!..og lag helvette! Dette burde det slås hardt ned på. Tenk på de som tar alt de hører for god fisk og åpner lommeboka i din situasjon uten å gjøre research!!

Både du og trådstarter kan bremse uttalelsene deres litt, synes jeg.

Makan til apekatter som skriker svindel og urett fortere enn svint.

Jeg kjenner ikke denne saken personlig, men skal love deg at det ikke har vært noe forsøk på svindel.

Den feildiagnosen du fikk mener jeg ligner på en avlesning av en tester-utskrift - noe som da er bilens egen rapport av hva den har registrert av feil.

Jeg skal si meg enig i at det var stivt å bli fremlagt en regning på 78k særlig da vi pleier å ha et godt forhold til BMW Norge. Det må nevnes at i denne perioden du snakker om, har kundemottak og garantiavdeling vært noe forkrøplet av sykdom og ferieavvikling, dette kan ha vært medvirkende årsaker.

Med så mange kunder som er innom i løpet av et år, er dessverre enkelte saker som dette noe som kan oppstå, uten at jeg forsvarer feil som risikerer å koste kunden penger. - men svindel bedriver Stenshagen Bil absolutt ikke!

At en mekaniker mener det kreves en påkost på 14.000,- i deler kan være at han var misfornøyd med bremsene eller noen understellsforinger, som NAF ikke så, vi har en veldig streng EU-kontrollør. Jeg har selv opplevd det motsatte, at NAF lagde baluba for en filleting og besørget påkost på flere tusen kroner i deler som i tillegg måtte komme fra Japan?!?

Uansett, Det er leit å høre om slike saker som trådstarter her legger frem, men å tro det er svindelforsøk blir for dumt.

Hadde igrunn vært fint om noen fornøyde kunder kunne postet her også, som motvekt.

Håper uansett man kan få en mulighet til å korrigere inntrykket - Du kan jo f.eks. teste ut delelageret vårt - de gutta der rocker! ;)

Apekatter?

Du kan jo ikke komme her å forsvare den servicen kunden her i dette tilfelle har fått.

I tilegg bruker du sykdom og ferieavvikling som unnskyld for kommunikasjonsvikt, manglende forståelse samt dårlig kundeservice og feilinformasjon. Du som i tilfelle er apekatten her.

Det kunne likegodt vært jeg som stod på det verkstedet uten nevneverdig utdanning og lest av feilkoder uten å tilsynelatende ha løftet en finger for å finne ut av problemet.. for så å fortelle kunden at, ja, det er gearkassen som er gåen.. bare å bla opp snaue 80 lapper, punktum! God jul a!

Og, ang negativ omtale.. det er jo den som er den viktigste.. er jo alltid fornøyde kunder, men jeg vil helst høre om hvilke erfaringer de kundene som har blitt behandlet dårlig, sitter med.

Svindel er kanskje litt vel overdriving..men man kan ikke holde på slik som stenshagen gjør her. Det forsvarer nesten svindel utspillene her.

Jeg hadde i allefall laget en sak ut av dette, slik at andre får se hvordan store aktører i markedet opererer på en dårlig dag. Dette er ikke første gangen!

Skrevet

Nå var påstanden i første post at de driver med svindel da, og det er vel ingenting som tyder på det.

Om det i tillegg er bilens diagnosetest som kommer med meldingen om at det er girkassen som var gåen (som det kunne se ut som over her), så er det jo enkelt for en kanskje ikke fullt så erfaren mekaniker å ta det for god fisk. At det er "den beste mekanikeren" de har som har sett på det er vel akkurat som at det alltid er de beste pilotene som styrter.

Skrevet
Svindel ja.. Gå til tv2/vg/pressen!..og lag helvette! Dette burde det slås hardt ned på. Tenk på de som tar alt de hører for god fisk og åpner lommeboka i din situasjon uten å gjøre research!!

Både du og trådstarter kan bremse uttalelsene deres litt, synes jeg.

Makan til apekatter som skriker svindel og urett fortere enn svint.

Jeg kjenner ikke denne saken personlig, men skal love deg at det ikke har vært noe forsøk på svindel.

Den feildiagnosen du fikk mener jeg ligner på en avlesning av en tester-utskrift - noe som da er bilens egen rapport av hva den har registrert av feil.

Jeg skal si meg enig i at det var stivt å bli fremlagt en regning på 78k særlig da vi pleier å ha et godt forhold til BMW Norge. Det må nevnes at i denne perioden du snakker om, har kundemottak og garantiavdeling vært noe forkrøplet av sykdom og ferieavvikling, dette kan ha vært medvirkende årsaker.

Med så mange kunder som er innom i løpet av et år, er dessverre enkelte saker som dette noe som kan oppstå, uten at jeg forsvarer feil som risikerer å koste kunden penger. - men svindel bedriver Stenshagen Bil absolutt ikke!

At en mekaniker mener det kreves en påkost på 14.000,- i deler kan være at han var misfornøyd med bremsene eller noen understellsforinger, som NAF ikke så, vi har en veldig streng EU-kontrollør. Jeg har selv opplevd det motsatte, at NAF lagde baluba for en filleting og besørget påkost på flere tusen kroner i deler som i tillegg måtte komme fra Japan?!?

Uansett, Det er leit å høre om slike saker som trådstarter her legger frem, men å tro det er svindelforsøk blir for dumt.

Hadde igrunn vært fint om noen fornøyde kunder kunne postet her også, som motvekt.

Håper uansett man kan få en mulighet til å korrigere inntrykket - Du kan jo f.eks. teste ut delelageret vårt - de gutta der rocker! ;)

Tull, verkstedet burde uansett ha kommet med andre løsninger en å handle en ny kasse til svimlende 78 tusen!! Men det kom jo ikke akkuratt som en overaskelse. Når de ikke engang gidder å søke til bmwnorge, LATSKAP!

Skrevet
Og husk: Du kan omtrent klare å gjøre alt av reperasjoner på din egen bil, bare husk å hold deg til det verkstedet du er mest fornøyd med til slike ting som du ikke ser likt til å gjøre selv.

Kanskje mulig i ditt tilfelle da du har en eldre og ukomplisert bil som knapt har ABS, men jeg kan love deg at det blir verre med neste generasjon 5-serie. Man blir mer og mer avhengig av spesialverktøy og verkstedkompetanse jo mer avansert det er.

Sånne torskete kommentarer kan du enkelt og greit holde deg for god til!

Er forøvrig helt enig med Erbus! Typisk Norsk å bare åpne lommeboka og betale uten å si noe, bare sitte å smile og håpe at alt går over av seg selv! Sånnt som dette må slåes ned på, merkeverksteder er blitt alt for grådige og sleipe!

Jeg var så uheldig å kjøre på en stien ved hytta og lage en solid bulk og skrap i kanalen på A6en! På Audi her i byen så skulle de ha 26 000,- for å fikse dette, de måtte bla skjære ut deler av kanalen. Hos et annet lokalt lakkverksted som regnes som både dyre og meget erfarene (har blitt kåret til Norges beste lakkverksted flere ganger) skulle de ha 5000,-!!!! :shock: Å skjære ut kanalen var jo bare tull og ville gjøre strukturen i bilen mye dårligere, her var det bare å dra ut bulken, på med ny beskyttelse og lakk! Så da var jo valget lett for å si det sånn!

Nei sånnt synes jeg rett og slett er frekt! De krever noen astronomiske summer for noen få timers arbeid! Tenk å mye penger de drar ut av eldre kunder f eks. Nabokjerringa hos mine foreldre er rundt 80 år og har hvert andre år kommet med ny Renault Clio de siste 10 åra! Far min spurte rett ut en gang hvorfor hun byttet så ofte " Nei jeg må det skjønner du, hvis jeg skal få noe igjen for den gamle bilen så må jeg bytte den i en ny hvert andre år sier de i butikken"

Min bestemor hadde satt sin Golf på VW verksted for en liten service, og endte opp med en regning på 16 000,-! Bilen hadde likefør vært på NAF test og på servicen byttet de flere deler som fikk godkjent av NAF! Det virka som de hadde bytta deler bare for å bytte! De ville hive om nye dekk også til en sum av 4500,- men da satte fattern ned foten og sa stop! dekka var 2 år gamle og kjørt 5 000 km!

På min 93 mod Audi 100 ville Audi ved servicen bytte registerkjede på 190 000 km, selv om nytt kjede var bytta på 140 000 km! "Ikke faen!" sa jeg rett og slett, "det skal ikke byttes før 230 000 km fortalte dere meg når dere bytta det for to år siden"

Nei jeg har vært borti alt for mange tilfeller av disse grådige merkeverkstedene! De er hyggelige og service innstilte, men også frekke som flatlus :evil:

Skrevet

Sånne torskete kommentarer kan du enkelt og greit holde deg for god til!

Er forøvrig helt enig med Erbus! Typisk Norsk å bare åpne lommeboka og betale uten å si noe, bare sitte å smile og håpe at alt går over av seg selv! Sånnt som dette må slåes ned på, merkeverksteder er blitt alt for grådige og sleipe!

Jeg var så uheldig å kjøre på en stien ved hytta og lage en solid bulk og skrap i kanalen på A6en! På Audi her i byen så skulle de ha 26 000,- for å fikse dette, de måtte bla skjære ut deler av kanalen. Hos et annet lokalt lakkverksted som regnes som både dyre og meget erfarene (har blitt kåret til Norges beste lakkverksted flere ganger) skulle de ha 5000,-!!!! :shock: Å skjære ut kanalen var jo bare tull og ville gjøre strukturen i bilen mye dårligere, her var det bare å dra ut bulken, på med ny beskyttelse og lakk! Så da var jo valget lett for å si det sånn!

Nei sånnt synes jeg rett og slett er frekt! De krever noen astronomiske summer for noen få timers arbeid! Tenk å mye penger de drar ut av eldre kunder f eks. Nabokjerringa hos mine foreldre er rundt 80 år og har hvert andre år kommet med ny Renault Clio de siste 10 åra! Far min spurte rett ut en gang hvorfor hun byttet så ofte " Nei jeg må det skjønner du, hvis jeg skal få noe igjen for den gamle bilen så må jeg bytte den i en ny hvert andre år sier de i butikken"

Min bestemor hadde satt sin Golf på VW verksted for en liten service, og endte opp med en regning på 16 000,-! Bilen hadde likefør vært på NAF test og på servicen byttet de flere deler som fikk godkjent av NAF! Det virka som de hadde bytta deler bare for å bytte! De ville hive om nye dekk også til en sum av 4500,- men da satte fattern ned foten og sa stop! dekka var 2 år gamle og kjørt 5 000 km!

På min 93 mod Audi 100 ville Audi ved servicen bytte registerkjede på 190 000 km, selv om nytt kjede var bytta på 140 000 km! "Ikke faen!" sa jeg rett og slett, "det skal ikke byttes før 230 000 km fortalte dere meg når dere bytta det for to år siden"

Nei jeg har vært borti alt for mange tilfeller av disse grådige merkeverkstedene! De er hyggelige og service innstilte, men også frekke som flatlus :evil:

Du har nok blitt lurt vis du bytter kjede på vær 90 tusen :mrgreen:

Skrevet
[

Du har nok blitt lurt vis du bytter kjede på vær 90 tusen :mrgreen:

Hehe! Nei det som var greia var at kjedet blei bytta på 140 000 km for første gang! Men som sagt så mente de at 90 -100 000 km var vanlige intervaller, noe jeg tvilerpå ettersom bilen gikk fint inntil 140 000 km og kunne sikkert ha gått mye lengre også uten å bytte!

Skrevet

Dette er verkstedpolitikk nr 1 = gjør ting mest mulig komplisert, for å tjene mest mulig penger på hver en mann. Ikke lenge til det blir vanskelig å bare bytte lyspærer på bilen nå,tenker jeg. Ser allerede symptomene der også..

Skrevet

Er det noe jeg har lært med desse årene med bil, så er det å sjekke flere forhandlere/mekanikere, og ikke bare ta den første og beste. Man kan fort spare flere tusen ved å gjøre dette.

Trenger ikke å bety at den første mekanikeren er dårlig, men kan ha betydelig høyere timepris og velger kanskje litt dyrere deler enn de andre hadde gjort.

Skrevet
":3putvikc]Nå var påstanden i første post at de driver med svindel da, og det er vel ingenting som tyder på det.

Om det i tillegg er bilens diagnosetest som kommer med meldingen om at det er girkassen som var gåen (som det kunne se ut som over her), så er det jo enkelt for en kanskje ikke fullt så erfaren mekaniker å ta det for god fisk. At det er "den beste mekanikeren" de har som har sett på det er vel akkurat som at det alltid er de beste pilotene som styrter.

Kunden, som som regel ikke har så mye peiling, ville ha tenkt at dette var korrekt, og gått med på denne latterlige prisen.

Hvordan kan man stole på disse "ekspertene" hvis de ikke tenker seg om to ganger når prisen begynner å krype opp etter verdien på hele bilen.

Mulig ikke direkte svindel. Inkompetanse, ja..

Skrevet

Jeg vet at på volvo penta motorene bruker vi bare pdan og sjekker etter koder.. sjekker ut kodene og tar feilsøkingen dataen sier og funker ikke dritten da så bytter jeg delen... Skjønt på en viss motortype har dette vært dyrt for kunder men vi har kjørt det som reklamasjon.. da det i senere tid viser seg og ikke være diesel pumpene og mprop ventilen men dieselfilterne som ikke må skrues til med angitt moment.. de må grise skrues fast ellers drar de luft.. noe forbanna møkk.. 4 motorer og kunder måtte lide før jeg synes feilen var litt for ofte.. prøvde da og gå over hele diesel systemet og tighte ting.. skrudde til filteret med tang og da var feilen historie..

Skrevet

Jeg oppfatter ikke den aktuelle hendelsen som svindel. Den er klart uheldig for Stenshagen iom. at deres diagnose var feil, men svindel kan det knapt kalles. Alle verksteder kan ta feil, men som kunder har vi selvfølgelig noen forventninger til et autorisert BMW verksted om at det de gjør og sier er korrekt.

La oss tenke oss følgende: Gearkassen ble skiftet for 70K ++ og bilen gikk like dårlig. Hvis Stenshagen kryper til korset, beklager fadesen og betaler gearkassen selv samt finner den egentlig feilen og fakturerer kunden for denne burde alt være OK. Hvis Stenshagen derimot fakturerer kunden for gearkassen og stiller seg uforstående til hvorfor bilen ikke går som den skal.... da er det svindel etter min mening.

Jeg har også litt mindre gode erfaringer med Stenshagen på Skøyen/Maritim, men jeg vil ikke gå så langt som til å fraråde folk mot å bruke verkstedet. Jeg fikk plutselig kraftige vibrasjoner i min bil og etter en inspeksjon hos Stenshagen ble det besluttet at både hardyskiven og motorfestene var utslitt. Dette ble byttet uten at vibrasjonene ble borte. Jeg måtte allikevel betale full pris kontant (ingen regning med kreditt der i gården) og dette uten ytterligere kommentarer fra Stenshagen. Bilen ble deretter kjørt til et dansk autorisert BMW verksted og de konstaterte med det samme at svinghjulet var utslitt... og dette viste seg å være korrekt. Hva skal man mene om slikt?... Klart uheldig for Stenshagen, men svindel er det ikke. Det er heldigvis mange verksteder å velge mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...