Gå til innhold

EU kontroll hos NAF

SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

har akkurat hatt bilen til kona på eu kontroll hos NAF her i Halden, måtte hente bilen i går kveld og har prøvd å ringe i dag for å få tilsendt regning og høre om det var noen mangler....tror du de tar telefonen da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hva som praktiseres, men brodern hadde bilen hos NAF(har forsåvidt alle bilene våre der, de gikk løs på bremse og bensinrør med kniv for å lete etter rustangrep, brodern sa det var flaks at vinterdekka sto på, da BBS felgene hadde fått mange stygge riper når de sjekka slakk(ellerno sånt) på styring osv.

Har alltid noen feil på bilene våre etter PKK på NAF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir litt som å spørre om hvordan det er å ta PKK på Meknomen.

NAF kan sikkert være veldig greie en plass, men helt umulige en annen. Det samme med verksteder.

Det er en person som skal ta en skjønnsmessig vurdering av standen på bilen og da vil det alltid være forskjellige meninger om hva som er feil og ikke, selv innad i bedriften (opplever det daglig på jobb, er "streng" selv og et par av de andre skal alltid legge seg opp i det)

Det beste er om du finner noen du føler du kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid NAF til slikt. Synes min lokale avdeling er veldig ok, gjør litt skjønnsmessig vurdering på de riktige stedene i mine øyne.

At senkesett eller andre ombygginger uten papirer ikke godkjennes mener jeg er helt i orden. Slike kjøretøy har ingenting på veiene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir litt som å spørre om hvordan det er å ta PKK på Meknomen.

Forsåvidt riktig, selv om NAFs testestasjoner er mer strømlinjeformet som kjede enn de uavhengige verkstedene som er med i Mekonomen-samarbeidet.

Den store fordelen ved NAF er for meg at man overlater kontrollen til noen som ikke har økonomisk egeninteresse av at det blir funnet feil i kontrollen.

Mitt inntrykk er at NAF er strenge, men at de så langt ikke har funnet feil som ikke er feil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp min hos NAF grunnet lang ventetid hos bmw.

Fikk 2 feil.. dempere og fjærer bak. Ene fjæren var knekt og demperene har jeg lurt på om var gåen fra før.

NAF er vel litt dyrere enn de fleste verksteder på eu ? Tror jeg betalte 680,- ca.

Dette er vel første gangen jeg bruker NAF... er forsåvidt fornøyd. Kort ventetid og ingen pirking på div. Er vel sikkert mye "feil" de kunne funnet på en gammel bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de er greie på naf her iaff. kommet igjennom to ganger med xeon i grøft og langlys, og ikke godkjent senkesett på en bil : ) hadde og en oljelekasje på merca mi men han tok ikke det så tungt (vet ikke om det har så mye å si uansett men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...