Gå til innhold

Hva bruker bimmern din på mila?

goty
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er rimelig komfortabel med et oppnåelig gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på rundt 0,54 liter/mil samt 0,46 liter/mil ved landeveiskjøring (cruisecontrol 90 Km/t). Ren bykjøring ligger på rundt 0,65 liter/mil. På den annen side er vår 2003 E46 318d Touring ingen racer med sin gammeldagse dieselmotor med direkteinnsprøytning (M47D20) ... 0-100 Km/t går løs på 10,6 sekunder og topphastigheten er 201 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 96 M3 cab med 3.2 motoren og manuell, og med den kjørte jeg stort sett hele tiden. Jeg lå vel på 0.8l på mila med den. Småpendling på 25km hver dag. Brukte da nesten bare 1.2. Og 6. Giret på den.

Min 03 525dat ligger på 0,73l på min blandede kjøring.

Jeg måler alltid på tripteller og antall liter, så jeg regner mine målinger som ganske så riktige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 08 E81 118d har jeg hatt nede i 0,37 l/mil i snitt en gang fra Oslo til Trondheim. Da gikk jeg virkelig inn for å se hvor lite det var mulig å kjøre på, snittfarten var litt over 80. Men normalt var det:

Langkjøring: 0,48

Blandet: 0,60

Med min 09 E91 325iAT:

Langkjøring: 0,77

Blandet: 1,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007 E92 320i:

Langkjøring: 0,56

Langkjøring med mye kjøring opp og ned fjell: 0,6 -0,7

Snittforbruk hverdagskjøringkjøring: 0,8

Har sjekket flere ganger at kjørecomputeren er tilsynelatende ca. 100% nøyaktig på forbruk, og synes ikke det er verst at man fint klarer 0,56 på langkjøring med en snill høyrefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...