Fredrik 90 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 ...du viser deg i x3. Også provoserende kjøring i tillegg..tosk Hvorfor skulle jeg vise meg i en X3, en bil jeg ikke synes er fin engang! Prøver du å antyde noe her eller...? Men når man over en lengre strekkning har hatt en tulling som ligger en 1m i fra bakfangern din, så blir mann til slutt irritert! Sånne folk har ingenting i trafikken å gjøre, og jeg innrømmer gjerne at det var unødvendig av meg å provosere dem opp ved å ikke slippe dem forbi! Men det var det som skulle til for at fyren skulle få seg en lærepenge for hvordan han opptrer i trafikken! Tipper han fikk noen månder uten lappen, og med hans kjørestil så er det noe han og medtrafikkantene har godt av! Han hadde nemmelig en VELDIG stygg kjørestil! Så vær litt forsiktig før du slenger med kjeften om noe du ikke har greie på!
NBCustom Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 ...du viser deg i x3. Også provoserende kjøring i tillegg..tosk Hvorfor skulle jeg vise meg i en X3, en bil jeg ikke synes er fin engang! Prøver du å antyde noe her eller...? Men når man over en lengre strekkning har hatt en tulling som ligger en 1m i fra bakfangern din, så blir mann til slutt irritert! Sånne folk har ingenting i trafikken å gjøre, og jeg innrømmer gjerne at det var unødvendig av meg å provosere dem opp ved å ikke slippe dem forbi! Men det var det som skulle til for at fyren skulle få seg en lærepenge for hvordan han opptrer i trafikken! Tipper han fikk noen månder uten lappen, og med hans kjørestil så er det noe han og medtrafikkantene har godt av! Han hadde nemmelig en VELDIG stygg kjørestil! Så vær litt forsiktig før du slenger med kjeften om noe du ikke har greie på! jeg ligger også klistra på bakfangeren, det er ENE og ALENE den forankjørende sin feil... kjører man sakte uten grunn= frustrasjon, hvorfor ikke slippe dem forbi? spesielt hvis det er en voksen mann i en opel corsa som jeg har opplevd, kunne skjønt det om det var en fullasta scania, men de er bare koselig å ligge bak, siden de viser maskulinitet.. corsaen prøvde å bremse så jeg skulle treffe han, men en mercedes på over to tonn mot en lett corsa? stakkars han! Også ikke f... om disse tilbakestående klovnene skal slippe deg forbi, selv om de ser at de er til hindring/frustrasjon for de bak
Torek Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Idiot! Fordi???? Synes det var helt konge jeg, haha
Morty999 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 ...du viser deg i x3. Også provoserende kjøring i tillegg..tosk Hvorfor skulle jeg vise meg i en X3, en bil jeg ikke synes er fin engang! Prøver du å antyde noe her eller...? Men når man over en lengre strekkning har hatt en tulling som ligger en 1m i fra bakfangern din, så blir mann til slutt irritert! Sånne folk har ingenting i trafikken å gjøre, og jeg innrømmer gjerne at det var unødvendig av meg å provosere dem opp ved å ikke slippe dem forbi! Men det var det som skulle til for at fyren skulle få seg en lærepenge for hvordan han opptrer i trafikken! Tipper han fikk noen månder uten lappen, og med hans kjørestil så er det noe han og medtrafikkantene har godt av! Han hadde nemmelig en VELDIG stygg kjørestil! Så vær litt forsiktig før du slenger med kjeften om noe du ikke har greie på! jeg ligger også klistra på bakfangeren, det er ENE og ALENE den forankjørende sin feil... kjører man sakte uten grunn= frustrasjon, hvorfor ikke slippe dem forbi? spesielt hvis det er en voksen mann i en opel corsa som jeg har opplevd, kunne skjønt det om det var en fullasta scania, men de er bare koselig å ligge bak, siden de viser maskulinitet.. corsaen prøvde å bremse så jeg skulle treffe han, men en mercedes på over to tonn mot en lett corsa? stakkars han! Også ikke f... om disse tilbakestående klovnene skal slippe deg forbi, selv om de ser at de er til hindring/frustrasjon for de bak Begynn å bruk hue før du snakker a du
NBCustom Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 si det til de foran du! jeg holder som regel avstand, men noen klarer du ikke å holde avstand til, det går både ujevnt og sakte..de får levere inn lappen om de ikke klarer å forstå at de lager LANG kø/slippe forbi trafikken.. det er ingen synd å vike for andre.
Torek Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 si det til de foran du! jeg holder som regel avstand, men noen klarer du ikke å holde avstand til, det går både ujevnt og sakte.. Feil. Hvis du bruker den midterste pedalen så går det faktisk fint ann å holde god nok avstand til hvem som helst.
Morty999 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 si det til de foran du! jeg holder som regel avstand, men noen klarer du ikke å holde avstand til, det går både ujevnt og sakte.. Feil. Hvis du bruker den midterste pedalen så går det faktisk fint ann å holde god nok avstand til hvem som helst. enig der.... men dissa gamle stjernegrisene har vell stort sett bare to pedaler! så blir jo event den største
Hogstad Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 ...du viser deg i x3. Også provoserende kjøring i tillegg..tosk Hvorfor skulle jeg vise meg i en X3, en bil jeg ikke synes er fin engang! Prøver du å antyde noe her eller...? Men når man over en lengre strekkning har hatt en tulling som ligger en 1m i fra bakfangern din, så blir mann til slutt irritert! Sånne folk har ingenting i trafikken å gjøre, og jeg innrømmer gjerne at det var unødvendig av meg å provosere dem opp ved å ikke slippe dem forbi! Men det var det som skulle til for at fyren skulle få seg en lærepenge for hvordan han opptrer i trafikken! Tipper han fikk noen månder uten lappen, og med hans kjørestil så er det noe han og medtrafikkantene har godt av! Han hadde nemmelig en VELDIG stygg kjørestil! Så vær litt forsiktig før du slenger med kjeften om noe du ikke har greie på! Jeg måtte faktisk logge inn kun for og svare på det utsagnet der .. "..slenger med kjeften om noe du ikke har greie på!" .. Hvis det var så fryktelig at han lå å pressa på bakfangeren din osv, hvorfor lot du han bare ikke kjøre forbi første gangen han prøvde? Problem løst .. Så slipper du å irritere deg over at han ligger bak og presser .. Tar ofte meg selv i å ligge bak en bil og presse, men det er fordi jeg gjerne vil forbi.. Hadde noen gjort det du gjorde mot meg, hver gang jeg hadde prøvd å kjøre forbi, hadde jeg faktisk fått stoppet personen på en måte, og tatt en liten alvorsprat .. Det er totalt unødvendig og drive å gi på når en bil skal forbi. Dette er jo basic kjøreskole-stoff ..
Hansh Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 ...du viser deg i x3. Også provoserende kjøring i tillegg..tosk Hvorfor skulle jeg vise meg i en X3, en bil jeg ikke synes er fin engang! Prøver du å antyde noe her eller...? Men når man over en lengre strekkning har hatt en tulling som ligger en 1m i fra bakfangern din, så blir mann til slutt irritert! Sånne folk har ingenting i trafikken å gjøre, og jeg innrømmer gjerne at det var unødvendig av meg å provosere dem opp ved å ikke slippe dem forbi! Men det var det som skulle til for at fyren skulle få seg en lærepenge for hvordan han opptrer i trafikken! Tipper han fikk noen månder uten lappen, og med hans kjørestil så er det noe han og medtrafikkantene har godt av! Han hadde nemmelig en VELDIG stygg kjørestil! Så vær litt forsiktig før du slenger med kjeften om noe du ikke har greie på! Jeg måtte faktisk logge inn kun for og svare på det utsagnet der .. "..slenger med kjeften om noe du ikke har greie på!" .. Hvis det var så fryktelig at han lå å pressa på bakfangeren din osv, hvorfor lot du han bare ikke kjøre forbi første gangen han prøvde? Problem løst .. Så slipper du å irritere deg over at han ligger bak og presser .. Tar ofte meg selv i å ligge bak en bil og presse, men det er fordi jeg gjerne vil forbi.. Hadde noen gjort det du gjorde mot meg, hver gang jeg hadde prøvd å kjøre forbi, hadde jeg faktisk fått stoppet personen på en måte, og tatt en liten alvorsprat .. Det er totalt unødvendig og drive å gi på når en bil skal forbi. Dette er jo basic kjøreskole-stoff .. Ville normalt vært helt enig i deg at det er fullstendig idiotisk å ikke slippe frem noen som vil forbi, men i akkurat dette tilfellet kan det virke som om det var på sin plass å få denne sjåføren bort fra veien en tid, og i såfall vil jeg si at målet helliger middelet denne gang. Var senest i går ute for en slik luring: Jypling på 18-19 år med caps, idiotisk sittestilling, ikke forstått forskjell på parkeringslys og kjørelys, og kjørte en sliten gammel Primera mens han trodde han imponerte oss alle veldig der han kastet bilen frem og tilbake mellom feltene og ihvertfall ved et tilfelle var cm fra å vingle i kanten. Dette var på en vei med 70-grense vanlig kjørebane til venstre og 2+ felt til høyre, og middels trafikk. Jeg lå muligens i ca. 90 da han først lå og presset for så å vingle forbi. Har han noe å gjøre på veien når han veldig tydelig mestrer kjøretøyet veldig dårlig og er en betydelig fare for seg selv og andre?? For at det skal være helt tydelig er egentlig noe av det mest irriterende jeg kommer ut for på veien folk som skal leke politi og styre alles fart og de som bare ikke får med seg at de ikke er helt alene på veien mens køen samler seg bak dem. I slike tilfeller skjer det at jeg ligger noe tett, men prøver stortsett å ivareta sikkerheten relativt bra. Er forresten egentlig like irriterende med folk som presser bakfra uten å kjøre forbi når de har muligheten, hva er poenget med det??
M3cabriolet Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Jeg skjønner frustrasjonen din fredrik90, vi har alle hatt sånne idioter bak oss en eller flere ganger. MEN jeg vil uansett si at din oppførsel i denne situasjonen var like farlig som han som lå bak deg! det har skjedd mang en ulykke, også med tragisk utfall der forankjørende har hindret bilen bak i å komme forbi/inn igjen under forbikjøring. saken er at han som kjørte bak deg tilsynelatende ikke var en erfaren sjåfør, og av yngre garde, og dermed kan det oppstå svært farlige situasjoner når du presser han på det viset. hadde du vært så påståelig om det du gjorde hadde resultert i en frontkollisjon med en småbarnsfamilie på tur? det beste her hadde vært å la han passere deg, så har ihvertfall ikke DU skapt en livsfarlig situasjon. gutten som kjørte forbi skulle kanskje ikke hatt førerkort (og hvis han kjørte så idiot som du sier så hadde han nok blitt stoppet i den kontrollen uansett), men denne situasjonen viste at det kanskje er flere som skulle mistet det... prøver ikke å være stor, stygg og slem her, for jeg som alle andre gjør en blemme i trafikken en gang i blandt, men du må desverre innse at du må tenke litt på hva du selv gjør, og hva som kan være følgene av det.
ehrnst Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Synes slik kjøring du holdt på med fredrik er ganske trafikkfarlig. selv har jeg gjort det motsatte, kanskje ikke noe bedre. hehe hadde en fyr en stund på fangern som jeg slapp forbi. Hadde kjørt i rundt 80-100 i en blanding av 70 og 80-sone. Når han kom seg forbi ga han meg fingern osv. Jeg bestemte meg for å være en kødd. presset han ganske hardt på kjente veier før jeg bråbremset foran fotoboksen. Smilte bredt da blitzen gikk av
Yngvejos Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Idiot! Fordi???? Fordi du ikke har noen rett til å diktere hvilken hastighet andre skal kjøre i. Ved å hindre forbikjøringen bryter du loven og skaper farlige situasjoner. Jo flere ganger du hindrer forbikjøringen, jo større horn i pannen får han som ligger bak. Det ender som regel med at han tar større sjanser for å komme seg forbi. Du må gjerne prøve det samme på meg, jeg ringer til politiet og rapporterer brudd på veitrafikkloven og drapsforsøk. Før var jeg redd for å møte deg på en bensinstasjon, nå er jeg redd for å møte deg på veien også.
VegarVS Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 jøøsses fredrik, skal sei du skaper blest her!! skjønner deg veeldig godt om hvorfor du gjorde det! men hvor lurt det er for en og enhver bestemme selv! synes det var litt festlig for det var sikkert en kødd som fortjente det, men dog ser jeg hvordan det kunne blitt en trafikkfarlig situasjon!
Reintz Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Så lenge man ligger i fartsgrensen, så er det alltid bil nr.2 som skal slakke av litt! Er han som bryter loven så fort han bryter fartsgrensen for å kjøre forbi! Så sant det ikke er 2 felts, og du ligger i venstre feltet og kjører saktere enn de i høyre! Hater sånne bilister!
FredrikE24 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Er jeg ute å cruiser med BMWn og kjører avgårde i fartsgrensen, og noen bak vil forbi slipper jeg de lett forbi ved å bruke blinklys, kjøre inn på en busslomme, eller bremse rolig ned når jeg ser det er klart med blinklyset til høyre mot veiskulder, blir takknemlig hver gang jeg ligger å presser bak og vil forbi og andre bilister gjør dette Noe som irriterer meg grønn er disse som gir på i det jeg legger meg ut for forbikjøring på en relativt grei slette som er klar og fin, men på grunn av at bilisten forran gir på kommer jeg ikke forbi pga. sikkerhetsmarginene jeg legger opp i risikovurdering FØR forbikjøringen finner sted. Er jeg kjent på veien legger jeg meg et stykke bak og venter på at sletta snart skal komme, rett før gir jeg på det bilen har, om det er klart kaster jeg meg ut og flår forbi. Sunn fornuft er en viktig del av å være billist. Kom i firmabilen idag på vei inn til Oslo på E18 fra Drammen, hvor jeg stanga inn i en bil, da han lå i venstre felt og jeg hadde særs dårlig tid, der lå han å sjarret i 60 i 80 sona, blinka på han et par ganger, men ingen reaksjon. La meg etter 5 minutter ganske nære bilen og gav han noen kraftige salver med fjernlys og han la seg tilslutt inn, enn kollega kom bak meg i sin bil og var centimeter fra å kræsje med den gjeldende bilen da bilen la seg ut i venstre felt igjen i samme fart.. Kunne gått riktig galt i tunellen der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå