Der Barockengel Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Du må bare kjøre forbi meg selvsagt hvis du synes jeg kjører seint, men ikke ligg oppi ræva på en stund først! Jeg liker å vise hyggelig og dannet oppførsel i trafikken men ved noen tilfeller så blir jeg et skikkelig rasshøl ha med å gjøre! Hvordan foretrekker du at andre viser at de ønsker å kjøre forbi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Du må bare kjøre forbi meg selvsagt hvis du synes jeg kjører seint, men ikke ligg oppi ræva på en stund først! Jeg liker å vise hyggelig og dannet oppførsel i trafikken men ved noen tilfeller så blir jeg et skikkelig rasshøl ha med å gjøre! Hvordan foretrekker du at andre viser at de ønsker å kjøre forbi? Ved at de har god avstand til meg, greit at de kommer nære i det de skal til å legge seg ut men ikke bli liggende der! Og at de er en trygg forbikjøring slik at jeg slipper å bremse eller legge meg inn på veiskulderen! Men jeg må innrømme at det er sjelden jeg faktisk blir forbikjørt, en og annen idiot raser jo forbi men ellers så legger folk seg pent bak med god avstand og på fartsgrensen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Selvfølgelig er det helt forkastelig å ligge på fangeren, og når jeg ikke lenger ser frontlysene til folk fordi de ligger helt i ræva på meg så blir jeg dritforbanna selv, men det gir en ikke rett til å hindre folk i å kjøre forbi av den grunn. Jeg mener det er helt ok å gi signal med tåkelys, bremselys eller ved å sette ned farten (forsiktig for å unngå unødvendig uhell), men forsøker vedkommende da å komme seg forbi, så la de kjøre forbi! Og er det plass/muligheter til å slippe forbi noen som ligger på fangeren, så gjør heller det enn å lage bråk. Det er det beste for alle parter. Når noen ligger på fangeren din er det som regel for å gi beskjed om at "nå går det for sakte for meg, jeg vil gjerne forbi". For min del gjelder det typisk når jeg kjører langt og folk kjører altfor passivt i svinger. Det hadde ikke vært noe problem for 10 minutters kjøretur, men jeg pendler 45 mil, og da utgjør det plutselig både halvtimer og timer i forskjell om jeg velger mitt eller andres tempo. Heldigvis har jeg kjappe nok biler til at det er veldig sjelden jeg trenger å gjøre noe annet enn å foreta normale forbikjøringer med god avstand og blinklys, om enn litt for høy fart i forbikjøringsøyeblikket, men noen ganger er en nødt for å gi signal om at en ønsker å komme forbi ved å ligge tettere enn normalt. Forøvrig skal en huske på at en ikke har noen som helst forutsetning for å vite hvorfor folk vil kjøre fort, og hvor viktig det vedkommende er ute på kan være. Om det er at noen ligger for døden eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 .....Forøvrig skal en huske på at en ikke har noen som helst forutsetning for å vite hvorfor folk vil kjøre fort, og hvor viktig det vedkommende er ute på kan være. Om det er at noen ligger for døden eller annet. Sant nok... og derfor er det viktig å slippe folk forbi så fort det er forsvarlig for alle parter, men man skal uansett huske å holde avstand til bilen foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Når jeg leste denne artikkelen tenkte jeg på denne tråden med en gang... "Svenske skremt av norske billister": http://www.rb.no/bil/trafikkens_unge_of ... 332093.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reintz Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 092632.ece http://www.sa.no/lokale_nyheter/article5210327.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1092632.ece Takk..det er noe jeg ikke skjønner de tørr..Greit de vil bygge opp fart osv og noen biler kjører tregt..men dette er jo livsfarlig om noe skulle skje foran vogntoget.. Flink du 316 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Og for mossingens del tok det faktisk bare 0,36 sekunder å miste det dyrebare førerkortet.Det hører for øvrig med til historien at nevnte bilist i tillegg hadde en månedsgammel baby usikret i baksetet. Bare det kunne være grunnlag for å miste lappen. Hva er det som feiler folk?? At det er mulig å være så fullstendig tett i knollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hehe, skal gi meg med å ligge oppi ræva på biler de få gangene jeg gjør det. Skrekk historier detta her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Når jeg leste denne artikkelen tenkte jeg på denne tråden med en gang..."Svenske skremt av norske billister": http://www.rb.no/bil/trafikkens_unge_of ... 332093.ece He-he. Artikkelen viser vel at Janteloven er høyst levende i Norge: Tanken på at bilen bak har tenkt å kjøre forbi ser ut til å trigge måikkekommeherogtroduernoe-genet til den jevne norske bilfører. Trenger noen ytterligere bevis, er det bare å kikke gjennom denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Haha, det jeg nyter så kraftig av å lese dette her er at de nybakte sjåførene her (Markus E30 spesielt) skal være så utrolig englebarn i trafikken. Og med en gang de får en kompis i bilen, så freser de avgårde i latterlige hastigheter og dreper både seg selv og andre. Satt litt på spissen, og ikke ment som kritikk mot Markus. Men jeg liker å se ironien her Og hvis noen av dere søndagskjørere ligger i venstre felt i Oslo-området og ser en grå E90 nærme seg. Så vær så snill, legg deg inn. Så slipper vi et lyd- og lysshow de fleste russebusser misunner Grå e90 bak = flytte seg! ok ? Ja, jeg ligger gjerne 20km/t over fartsgrensa så lenge forholdene tillater det (nei, ikke i 30-soner og andre steder der det ikke egner seg) og jeg ser ingen grunn til at andre trafikanter skal leke politi og nekte meg å kjøre i min hastighet. Jeg er henholdsvis ung, men har noen års erfaring bak rattet, har god reaksjonsevne og tar ikke unødvendige risikoer. At jeg interesserer meg for bil, vet hvor grensa går og hva bilen min tåler og samtidig brukt noen timer på bane gjør meg (i mine øyne) til en mer egnet sjåfør enn de fleste andre ute på norske veier. Derfor mener jeg at jeg kan holde en noe høyere hastighet enn en dame på 80. Hvis alle konsentrerer seg om seg selv og lar alle andre kjøre i sitt tempo, så tror jeg alle blir fornøyd. Du kommer deg hel fram, han bak deg slipper i bli forbanna, vi slipper farlige situasjoner og politiet klarer budsjettene sine. Fredrik90: haha, bare vent du. Karma er det noe som heter! Jeg "lurte" en Corrado G60 i en fotoboks for noen år siden. Han ble så forbanna over at han ikke klarte å kjøre fra 240en min, mens jeg lo godt og lekte med han. Til slutt tar han rennafart for å kjøre forbi meg. Da har jeg for lengst bremsa ned i påvente av overnevnte fotoboks. Han pærer forbi meg noe så inne i granskauen fort og går rett i "fella". Jeg synes jo selvfølgelig dette var mektig morsomt og lo evig godt. Men så slo karmaen inn. På vei over fjellet fra Bergen til Oslo ble jeg "lurt" av en danske. Som alle vet så er det dårlig business å ligge bak en danske over fjellet, så jeg kjørte forbi. I enden av strekket stod to representanter fra vårt alles kjære UP. Deres mangel på medmenneskelighet, respekt og forståelse bekrefter i høyeste grad mine mistanker om at samtlige i UP har slitt med dårlig oppvekst, mobbing, rus i hjemmet og dårlig økonomi. Mitt kjære sertifikat ble inndratt med 1km/t margin og en bot av betydelig størrelse ramla ned i postkassa mi. Dette var selvsagt dagens jackpot for Florø Politikammer. Måtte UPs patrulje 612 3.april 2009 brenne godt og lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Haha, det jeg nyter så kraftig av å lese dette her er at de nybakte sjåførene her (Markus E30 spesielt) skal være så utrolig englebarn i trafikken. Og med en gang de får en kompis i bilen, så freser de avgårde i latterlige hastigheter og dreper både seg selv og andre. Satt litt på spissen, og ikke ment som kritikk mot Markus. Men jeg liker å se ironien her Hvilken ironi? Kjører ikke så tulling som du skal ha det til. Greit nok at jeg ikke holder fartsgrensen når jeg kjører forbi hver gang men kjører ikke no anderledes når noen andre sitter på. Bruker heller de hestene jeg har til aks for jeg syns det er morsomere enn å ligge i 150+ over lengre tid. Har lyst å ha lappen en stund og syns det er bortkasta å betale penger til blåmann istede for å bruke det på andre ting Men skjønner hva du mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 jeg pleier å ligge på en bestem strekning, i rundt 85-90 i 70-80-sona.. da tar jeg alltid igjen en eller annen innavla klovn som ikke forstår at folk liker å holde jevn flyt.. det irriterer meg når jeg må ned i 60 i svinger når været er bra og det er tørr asfalt.. hvorfor ikke holde litt fart rundt svinger? dvs opprettholde flyten.. det er stor forskjell på å kjøre gris og det å holde god flyt ved trygge forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Fredrik90: haha, bare vent du. Karma er det noe som heter! Jeg "lurte" en Corrado G60 i en fotoboks for noen år siden. Han ble så forbanna over at han ikke klarte å kjøre fra 240en min, mens jeg lo godt og lekte med han. Til slutt tar han rennafart for å kjøre forbi meg. Da har jeg for lengst bremsa ned i påvente av overnevnte fotoboks. Han pærer forbi meg noe så inne i granskauen fort og går rett i "fella". Jeg synes jo selvfølgelig dette var mektig morsomt og lo evig godt.Men så slo karmaen inn. På vei over fjellet fra Bergen til Oslo ble jeg "lurt" av en danske. Som alle vet så er det dårlig business å ligge bak en danske over fjellet, så jeg kjørte forbi. I enden av strekket stod to representanter fra vårt alles kjære UP. Deres mangel på medmenneskelighet, respekt og forståelse bekrefter i høyeste grad mine mistanker om at samtlige i UP har slitt med dårlig oppvekst, mobbing, rus i hjemmet og dårlig økonomi. Mitt kjære sertifikat ble inndratt med 1km/t margin og en bot av betydelig størrelse ramla ned i postkassa mi. Dette var selvsagt dagens jackpot for Florø Politikammer. Måtte UPs patrulje 612 3.april 2009 brenne godt og lenge Har du skrevet dette her i fylla eller.... Du seier bare vent, men på hva da? Hvorfor skulle du kjøre så fort forbi han dansken, greit nok å kjøre forbi hvis han lå under fartsgrensen men når du fortsetter i høy hastighet så kan du ikke klage over at du mistet lappen! Jeg flytter meg gjerne om du kommer bak meg i venstrefila, men ikke ligg bak på støtfangeren min før du kjører forbi! Enkelt og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 MarkusE30: Poenget var ikke at DU nødvendigvis kjører tulling. Men statestikken sier jo (dessverre) at alt for mange av de som er innblandet i dødsulykker er unge menn med relativt ferskt førerkort. At du i tillegg har interesse for bil trekker jo ikke sannsynligheten ned for at du kjører litt gris en gang i blant Har kjørt mye bajas jeg og. Ikke at dette er noe jeg er stolt av eller liker å skryte av, men det hender jo at man blir litt frista til å legge en sladd eller gi på litt. Sånn er det bare. Kan vedde på at samtlige her inne har kjørt tulling en eller annen gang. Ironien er at folk fra den mest utsatte gruppen for grisekjøring forbanner nettopp grisekjøring. Fredrik90: Har en normal jobb type 7-15, så fylla på en søndag er temmelig uaktuelt for min del. Og hvis jeg hadde vært på fylla så hadde jeg neppe sittet her inne. Men nok om det. Du er 20år gammel og er interessert i bil. Du har nok tråkka på gassen en gang eller to du og vettu Og før eller siden så vil onkel blå se deg i det du legger pedalen i vater. Poenget mitt er liksom at jeg har svært lite troverdighet til at så unge, bilinteresserte mennesker kjører så utrolig plettfritt. Men hvis jeg tar feil, så er jeg egentlig bare glad til jeg Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå