Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Prisen høres ikke feil ut, men er kjøpers marked for tiden og synes derfor ikke det var veldig billig heller.

Forresten pleier jeg alltid å ta kjøpstest hos merkeverksted pga. De normalt kjenner merket sitt bedre enn naf, og for min del har det vært billigere selv om jeg er naf-medlem.

Skrevet

ja. hadde tenkt å "true" med og kjøpe en annen bil istede hvis han ikke skriver under på at den må være OK på naf test. fordi den 320D'en har jo ALT av service, sjekker osv utført + 1 års garanti.. er dette urimilig krav på kontrakt?

Skrevet
Er det en original M-Sport bil?

Ja. Orgianl M sport, innvendig og utvendig med sportsunderstell, 17" m felger. (dette er 320i'en vi snakker om nå!! :) )

Felgene skal bort og brukes som vinterfelger uansett da! hehe.

Er bilen greit utstyrt ellers er vel prisen ganske normal mener jeg.

Ikke noe enestående kupp, men ikke overpris eller.

Skrevet
ja. hadde tenkt å "true" med og kjøpe en annen bil istede hvis han ikke skriver under på at den må være OK på naf test. fordi den 320D'en har jo ALT av service, sjekker osv utført + 1 års garanti.. er dette urimilig krav på kontrakt?

Beste er jo å ta en NAF test FØR salg. Jeg hadde aldri gått med på å skrive noe slikt i kontrakten hvis jeg var selgeren..

Skrevet

Beste er jo å ta en NAF test FØR salg. Jeg hadde aldri gått med på å skrive noe slikt i kontrakten hvis jeg var selgeren..

Forsåvidt enig der. Det kan jo foreligge feil som selger ikke vet om.

Skrevet
Tvert imot, skulle bare mangle at han skriver under. Hadde lurt på hva han skjuler hvis ikke!

ja Akuratt hva jeg har tenkt også! han gikk jo ned i pris, men kriterie hans for og gå ned i pris (etter endel forhandleringer. Føst var NAF ok kriterie greit for han) var at han hadde 0 ansvar uansett feil på bilen liksom. da blir det brått veldig uaktuellt kan man si. Enige her?. seff må han ta ansvar. om det er en STOR feil på bilen som blir oppdaget og han ikke har sakt noe om det, blir det jo kjedlig og være meg ;/. en bil til den prisen kan man jo liksom ikke skrive "selges som den står".. det er 15 - 50 000 kr biler det er akseptabelt at det står på.

Igjen, takker for seriøse og personlige svar.

Skjønner på en måte det å. men han sa jo at det er en HELT strøken bil UTEN feil og at det IKKE var neo på noe av serivce eller noen slitte deler, som han vistnok hadde fått sjekket opp!

uansett. jeg har 0 peilig på bil. så må jo "sikre" meg på en eller annen måte!

Er det noen fra sarp/fredrikstad/moss/oslo som har lyst til og være med på kongsvingertur i helga og som har peilig

på bmw så er det bare å skrike ut! :) kjenner jo ingen som kan noe om motor, så derfor må jeg jo på en måte

prøve å sikre meg litt i kontrakten å! Trenger jo bil på mandag og utover iom. min er solgt, så har ikke tid til naf test før salg, egentlig! :s

edit: hoh! konsentrerte som faen på tastaturet, likevel blir det skrivefeil, hehe. Fylla har skylla =)

Skrevet

Har ikke tid til naf-test? Jeg vet åssen det verker etter å kjøpe seg ny bil. MEN! Du kan komme til å angre bittert i ettertid for at du ikke hadde tid til det! :)

Skrevet

Jeg har kjørt både 320i, 325i og eier selv en 320d. Når jeg skulle ha bil ble en 320i cirka 50000 dyrere i innkjøp. Syns ikke en kjempelat og tørst 6'er er bittelitt flott eller harnmonisk gitt! Det rakler og rister. Ikke spsesieltbfin lyd heller. Men likevel valgte jeg denne håpløse dieselmotoren... ;-) Sikkert ikke helt ubegrunnet?

Skrevet
Jeg har kjørt både 320i, 325i og eier selv en 320d. Når jeg skulle ha bil ble en 320i cirka 50000 dyrere i innkjøp. Syns ikke en kjempelat og tørst 6'er er bittelitt flott eller harnmonisk gitt! Det rakler og rister. Ikke spsesieltbfin lyd heller. Men likevel valgte jeg denne håpløse dieselmotoren... ;-) Sikkert ikke helt ubegrunnet?

Alt til sitt bruk... utfordringen er å finne ut hva man egentlig har bruk for og deretter holde seg til det.

Skrevet

hm 320d'en ble solgt forran nesa på meg! :(

320i'en vil ikke eieren ta naf test på siden han er redd for kostnader! Da blir jeg litt skremt bort fra den også!

herregud å vansklig det skal være å finne en bil hehehe. Da jeg kjøpte forrige bilen (Peugeot 307 03 mod) så

var det bare 10 min på finn, og så kjøre og hente den ferdig naf test 2 dager etterpå :P

Jeg kikker videre på biler på finn, får håpe jeg kommer over noe denne uka - siden jeg jobber i en annen by

og ikke har bil :P småvansklig situasjon kan man si hehe. var kansje ikke så lurt å selge den gamle før jeg hadde

en ny en på kontrakt xD

Skrevet
(går ikke med på og skrive i kontrakten av ved NAF test som

blir tatt etter salg så må han evt rette feil eller mangler)

En bilselger som undertegner en blankofullmakt om at han/hun vil utbedre alt NAF kan finne på av feil og mangler, tror jeg ikke det finnes så mange av. :-|

Skrevet

hehe ser den. Men nå ville han ikke ta naf test i det hele tatt da - sånn at vi kan se hva som evt må gjøres her.

Mener jo ikke at en selger skal feks bytte bremseklosser/skiver fordi at dem er slitt liksom. Men om det er noe alvorlig feil

som han burde ha vist om eller burde ha gjort noe med som er en stor utgift som ikke har blitt nevnt noe om!

Skrevet

har forresten vært å kikka på 318 ci ikveld :) sjef bil og kjøre. 2.0 143 hk.

hyggelig kar som hadde den også. Inspeksjon ll utført for 1 mnd siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...