BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å valgt 320d. Kjører selv en 320d etter å ha gått over fra 318is og 525 ix. Min erfaring er at forbruket på min 320d ikke øker så mye når farten økes eller tung last trekkes. På bensinbilene økte forbruket betraktelig om du hadde mye last eller du begynte å komme i litt høyere hastighet 120+. Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i de situasjoner der du må gire som en stukken gris. På landeveien ligger jeg i 5 eller 6 gir og har ingen problemer i det hele tatt å ta ei forbikjøring i 5 gir, selv fra hastigheter så lavt som 70 km/h. Derimot i mine gamle bensinere måtte jeg ned i 3 gir for å få dette unnagjort. Jeg kan faktisk aldri huske å hatt så problemfrie forbikjøringer som jeg har med dieselen siden den trekker som juling hele veien i 5 gir, og når du har tømt turtallsregisteret er du langt langt langt over det som er av tillatte hastigheter i Norge.
Erebus Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 gire som en stukken gris, hehe...måtte logge inn for å si at jeg lo godt av denne kommentaren
Bjørnar_ Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 hehe ser den. Men nå ville han ikke ta naf test i det hele tatt da - sånn at vi kan se hva som evt må gjøres her.Mener jo ikke at en selger skal feks bytte bremseklosser/skiver fordi at dem er slitt liksom. Men om det er noe alvorlig feil som han burde ha vist om eller burde ha gjort noe med som er en stor utgift som ikke har blitt nevnt noe om! En type motorskadeforsikring kan vel være veien å gå? Jeg har det på min 320d, og kan være kjekt det på en såpass ny bil. Slipper unna med en egenandel hvis det er noe som skjer med motor/drivverk/styring. Det er jo som regel dette som koster hvis det skulle skje noe med en bil...
*MrB* Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Med mindre du har en dieselfetisj, så bør du definitivt velge bensinvarianten. Jeg har kjørt begge to masse, og opplever de som natt og dag. Ytelsesmessig er ikke dieselen langt bak, og den kan chippes til å gå bedre. Men som nevnt tidligere: Smalt register, stygg lyd, totalt kraftløs på tomgang (som gjør den masete i køkjøring) osv. I tillegg er det ikke betryggende med alle problemene disse bilene har hatt i forhold til bensin. M54B22 er en liten perle av en motor, og bortsett fra at noen av de bruker litt olje, er de også skuddsikre. I en E46 går den i tillegg godt. Bra mellomregister og skikkelig sprut på toppen. Jeg hadde faktisk til og med valgt 320i med den gamle M52-motoren foran 320d. Min påstand er dessuten at en bensinbil gir lavere totalkostnad over tid enn en tilsvarende dieselbil. Dette har jeg ingen vitenskapelige tall til å underbygge, men det er påfallende hvor problemfrie samtlige av mine bensindrevne BMW'er har vært, sammenlignet med alle dieselbilene i min omgangskrets.
AndersT Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 jupp. nå har jeg avtalt med en fyr om og handle bil, så går nå for en 318ci 2.0, 2003 modell. Dette blir bare 1 bmw bil, så skal ikke se bort i fra at det blir en ny om 1 års tid. denne har nok lavere bensin forbruk og var myee billigere og kjøpe hehe. + at den ser awesome ut . Bilder osv kommer etterhvert! Litt synd det ikke ble 320i'en meeen, nå har jeg iallefall kjøpt en bil som SER fet ut selv om kansje ikke går så veeeldig bra. hehe. Men! takker for comments. Måtte kjøpe bil fort så ble bare denne! får den såfort heftelser blir sletta! så får den denne uka. BIlder kommer!!
AndersT Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 318 ci'en har forresten disse vedlikeholds speks: inspeksjon 2 for 500 km siden (1 mnd) nye bremseklosser og skiver idag byttet bremsevæske nye blinkers pga dugg naf test 2 mnd "garanti", 50/50 deling på utgifter om det skulle skje noe - pga selger var så sikker på at bilen var i skikklig stand. Selger jobber forøvrig hos en ren bmw forhandler. forrige eier var en gammel dame. nice! km stand: rett under 100! =) pris: veldig bra hehehee farge: sølv 19" felger, senk. sports seter, ratt, multifunk ratt, litt div rått utsyr ellers. fete felger.
Lars89 Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Høres ut som en grom bil det. Hiv gjerne ut noen bilder når du har fått den
AndersT Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 hehehe. meg som kjiper ut og kjører i 318 hehe neida. Fet bil og kjøre. synd det ikke ble noe 320i, men etter og ha lest litt her så ble jeg småredd for bensinforbruket. den jeg har nå er veldig fin på bensinforbruket! Kan jo være digg det med tanke på at den skal gå 20-30 000 km i året meg på første bildet her ehhehe .. lol ;p. Veldig fornøyd uansett!
spruddel Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Ser du endte opp med 318, men leste bare førstesiden om diskusjonen mellom 320d og 320i. Jeg hadde selv en 320d som førstebil, den var chippa (underkant av 200hk og ca. 400nm). Joda, det gikk fort fra 30-60, så må man geare, også går det greit til 100, deretter når 4. gearet må benyttes, så er det ikke noe morsomt lenger. Da blir motoren for svak og det skjer ikke allverdens. Jeg ble fort lei 3. gearet også. Bestemte meg egentlig for å lete etter 320i med 170hk, hadde prøvd en slik med kompressor, og planen var å montere kompressor hvis jeg kjøpte en slik. 320d får du ikke mer enn 200hk ut av (+/-), mens 320i får du fint ut 275hk av. Og siden du er ungdom, så blir du sikkert lei diesel fort. Er ikke noe morsom lyd, bare skyver godt. Og er kjedelig at man ikke kan dra noe på turtall også. Endte selv opp med 330i istedenfor 320i, men da sparer jeg hvertfall pengene på kompressor foreløpig. Bra du endte opp med bensin hvertfall. Det ekstra forbruket og høyere bensinpriser, kan du fint påkoste deg, det er bare å holde deg snus og røykfri, eller droppe 1 fest i måneden Samtidig sliter E46 320d med turbohavari før 200.000 km + swirl flaps hvor en skrue løsner og blir med inn i blokka. Slike gjengående problemer som jeg hørte flere tilfeller av gjorde blant annet at jeg ville kvitte meg med min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå