Gå til innhold

Hvilke felger passer til F10/F11?


Skands1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 9 months later...

Såvidt jeg vet så skal det passe på bilen, men om det er godkjent eller ikke blir en annen ting. Jeg har ET30 i vognkortet på min F11, så om det er samme i ditt tilfelle så avviker innpresset mer enn 15 mm per aksel, ergo ikke godkjent. Hvorvidt du dog bryr deg om dette blir også en annen diskusjon ;) Bakfelgene sitter fint, men med det innpresset der så synes jeg fremfelgene sitter for langt inn - derfor bruker jeg spacere foran på mine Avantgarde M510 i 21".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, har samme ja ET30 i vognkort, regnet med jeg måtte ha spacere fremme, 12mm kanskje? Blir det helt tullete å kjøre med disse? Disse ligger på Finn.no til 16.990,- med dekk, billigere enn bare felger hvis jeg kjøper nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjostein530 skrev:

Takk for svar, har samme ja ET30 i vognkort, regnet med jeg måtte ha spacere fremme, 12mm kanskje? Blir det helt tullete å kjøre med disse? Disse ligger på Finn.no til 16.990,- med dekk, billigere enn bare felger hvis jeg kjøper nytt..

Med så høyt innpress som ET42, så ville jeg heller valgt 15mm spacere enn 12mm.  Er bilen senket kan du dra på enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 9x21" ET40 foran og kjører med 10 mm spacer (ergo tilsvarer dette ET30). Som E.H.D sier så er nok ET15 enda bedre på din, ettersom felgen også er en halv tomme smalere. Bak har jeg 10.5x21" og ET34, da bygger felgen ørlite utenfor hjulbuen.

Ligger forøvrig et sett med samme felgene (sølvfarget) i 21" til salgs på Finn til 8000 kroner med dekk. Virker som et bra kjøp.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de 21" felgene ja, prøvde å få tak i dem ja, men selger nektet å godta noe annet enn forskudd så da lukta det surt av hele greia, svarte ikke telefon men kun på meldinger. 

Annonsen er forøvrig avvist nå å slettet fra Finn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Svearamp skrev:

Hvor kjøper man spacere? å hvor lange er originalboltene? er ikke hjemme så får ikke målt dem å må bestiller lengre bolter å spacere 

Kan være greit å kjøpe spacere der lengre bolter er inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ser i vognkortet at min F11 kan ha forskjellig dimensjon på 20" (245/35x20, 275/30x20). På dette oppsettet bruker bmw 8,5" foran og 9" bak. Disse felgene, feks 311/410/434 har ET 33 foran og 44 bak.

Jeg har kommet over noen 19" hjul med 245/45x19 og 275/40x19. Disse har ET 38 foran og 48 bak. 

Dersom jeg tar utgangspunkt i oppsettet(RealOEM) som leveres til forskjellig dimensjon foran/bak, finner jeg på felgmann.no at mine evt nye hjul får en ET differanse på +5 foran, mens bak blir differansen +4. 

Tror dere dette vil passere selv om jeg avviker på både felgenes diameter og bredde? Dekkenes bredde samsvarer med oem, og rulleomkretsen er innenfor +/-5%.

Endret av 330dtouring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...