Werther Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Man kan eventuellt bruke varmt/lunkent vann på rutene som man har med i en vannflaske f.eks. Da slipper man doggproblemer også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Her er litt mer info om Webasto "Hotshot" oppvarmet vinsdusspylervæske: http://www.autoteambergen.no/?page=63 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Man kan eventuellt bruke varmt/lunkent vann på rutene som man har med i en vannflaske f.eks. Da slipper man doggproblemer også... Det har jeg faktisk prøvd. Det som er litt kjedelig da er at vannet som regel fryser på igjen på vindusviskerene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Jeg har veldig dårlig tid av og til men tar meg alltid tid til å skrape ruta først! Så har jeg også bilen i garasje som er god å varm så om morgenen så er dette aldri noe problem! Det med å la bilen stå og gå er jeg ikke noen fan av! Det blir for det første stjålet veldig mange biler på denne måten og så har jeg hørt at det ikke er det beste for motoren! Da er det bedre å ta seg råd til en motorvarmer, koster ikke mer enn 3-4000,-! Så får man varm bil med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Jeg har veldig dårlig tid av og til men tar meg alltid tid til å skrape ruta først! Så har jeg også bilen i garasje som er god å varm så om morgenen så er dette aldri noe problem! Det med å la bilen stå og gå er jeg ikke noen fan av! Det blir for det første stjålet veldig mange biler på denne måten og så har jeg hørt at det ikke er det beste for motoren! Da er det bedre å ta seg råd til en motorvarmer, koster ikke mer enn 3-4000,-! Så får man varm bil med en gang! Motoren har jævlig godt av å bli driftsvarm før du kjører den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Ja. Men en motor har bedre av å bli kjørt rolig et par minutter, enn å stå på tomgang i en evighet for å bli varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
In Flames Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 tilpass for dem som mister lappen dersom de ikke tar seg 2 extra minuter til dette da dem skal kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Jeg har veldig dårlig tid av og til men tar meg alltid tid til å skrape ruta først! Så har jeg også bilen i garasje som er god å varm så om morgenen så er dette aldri noe problem! Det med å la bilen stå og gå er jeg ikke noen fan av! Det blir for det første stjålet veldig mange biler på denne måten og så har jeg hørt at det ikke er det beste for motoren! Da er det bedre å ta seg råd til en motorvarmer, koster ikke mer enn 3-4000,-! Så får man varm bil med en gang! Motoren har jævlig godt av å bli driftsvarm før du kjører den... mn den har ikke godt av å stå på tomgang når den er kaldt. Grunnen til dette er at oljen da er seig og oljepumpen klarer ikke å opparbeide nok trykk til å pumpe den ordentlig rundt, noe som løses ved å motoren får litt mer turtall, også blir motoren fortere varm når den må jobbe litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Motoren har jævlig godt av å bli driftsvarm før du kjører den... Der tar du feil! Jeg vet at det hersker mye tvil rundt akkurat dette, hvorpå mange mener at motoren ikke har godt av å stå lenge på tomgang! I instruksjons boken til min bil så står følgene: "Kjøring må tilta straks etter at motoren har blitt startet i kaldt vær, tomgang må ikke forkomme da dette fører på slitasje på motoren under slike forhold! Unngå også høye omdreiningstall" Så motoren har ikke så jævlig godt av å bli driftsvarm før du kjører!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Har du motorvarmer / webasto, så bruk den når det er veldig kaldt. Da har motoren litt temperatur når du starter den, og slitasjen er mindre. Det med å la den stå på tomgang ei stund når du starter den om morgonen når det er bikkjekaldt er ikke å anbefale (etter det eg har hørt.) - Du bør begynne å kjøre etter kort tid, og kjøres rolig med lite turtall heilt til den er skikkelig varm ang. idioter som ikkje skraper rutene. Det er livsfarlig både for fører av bilen og andre rundt seg - SPESIELT myke trafikanter, som fotgjengere. Det tar 1-2 min å skrape, What's the big deal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Is skraper får du jo til og med gratis mange steder. Synes det bare er bra at politiet slår hardt ned på sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Skulle jo bare mangle at folk skraper ruten sin! Hvis de ikke har tid? Stå opp 2 minutter før! Hvis det er for kaldt? Kle på seg! Også folk som har en halvmeter med snø på taket, skjønner ikke hva som surrer hos enkelte. Da jeg hadde BMWen brukte jeg taktrekk, slapp å koste av nesten, bare panser og bakluke. Gikk veldig fort og veldig lettvint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Is skraper får du jo til og med gratis mange steder. Synes det bare er bra at politiet slår hardt ned på sånt Fikk is skrape av politiet med vegvesen reklame da jeg ble stoppet i rutine kontroll 2 år siden Men den beste jeg har fått er fra hurtigruta tror jeg i fjor, den er fleksibel, tynn og bøyer seg fint etter rutas krumning slik at det går fort og man slipper skrape mange ganger på samme sted. Sånn ting man sprayer på ruta har jeg og prøvd. Men burde bare brukes om det er skikkelig vanskelig is. Ang. la bilen stå litt på tomgang før man kjører er vell det bedre enn å bare fise ivei om man foreksempel må anstrenge motoren mye som hos meg når jeg skal på jobb. Første partiet fra rett på utsiden av husveggen til jobben er bratte LANGE oppoverbakker. Kan ikke se for meg at det er uskadelig bare kjøre ivei for å anstrenge motoren så voldsomt enn å la den bli bittelitt varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Ang. la bilen stå litt på tomgang før man kjører er vell det bedre enn å bare fise ivei om man foreksempel må anstrenge motoren mye som hos meg når jeg skal på jobb. Første partiet fra rett på utsiden av husveggen til jobben er bratte LANGE oppoverbakker. Kan ikke se for meg at det er uskadelig bare kjøre ivei for å anstrenge motoren så voldsomt enn å la den bli bittelitt varm. 520en din er vel ikke så dau at du må opp i 4000 omdreininger for å komme de bakkene? Vanlig normal kjøring er nok ikke så farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krix Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Etter at det var -22 ifjord vinter har jeg sluttet og starte min 328i og varme den på tomgang. det resulterte i sprukken topp pakning. Anbefales ikke. Har nå fått kupevarmer som starter 1 time før jeg kjører på jobb. Perfekt står i manualen at bilen må ikke varmes på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå