Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AndreasDG du høres ut som en tikkende bombe..

Hadde jeg frontet i deg fordi du kjørte forbi en som tok det forsiktig på glatt føre så tror jeg det hadde endet i fengselsstraff for min del for da hadde jeg nok blitt så inniannFAN forbanna det hadde svartnet, om du da ikke hadde kjørt meg ihjel med tullet.. Tenk på det når du tullkjører slik att det er ikke kun du som er ute på veien, det kan komme bil imot som kan være en hel familie...

Respekter dei som tar det rolig på glatta..

Viss ikke så hold deg hjemme til våren kommer... Maakan...

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg synes det er alt for glatte veier her til lands, det er umulig å komme frem på disse isveiene. Det er håpløst med bakhjulstrekk på isveier uten salt. Jeg er så lei av å spinne meg fast på dårlig saltede veier. Hvordan skal man komme seg frem på disse vegene uten at man sklir?

Med dagens salting på veiene kommer man ikke frem uansett med bakhjulstrekk, må jo nesten ha forhjulsdrift eller firehjulsdrift for å kunne ferdes på dagens veier.

Flytt til Sverige og skaff deg en epa traktor ala pajero eller lignende, så kan det hende du føler at du mestrer bilen din litt til slutt.

Kan jo henne at du kommer deg litt etter glattkjørings kurset (fase2) på lappen også.

Skrevet
Jeg synes det er alt for glatte veier her til lands, det er umulig å komme frem på disse isveiene. Det er håpløst med bakhjulstrekk på isveier uten salt. Jeg er så lei av å spinne meg fast på dårlig saltede veier. Hvordan skal man komme seg frem på disse vegene uten at man sklir?

Med dagens salting på veiene kommer man ikke frem uansett med bakhjulstrekk, må jo nesten ha forhjulsdrift eller firehjulsdrift for å kunne ferdes på dagens veier.

Flytt til Sverige og skaff deg en epa traktor ala pajero eller lignende, så kan det hende du føler at du mestrer bilen din litt til slutt.

Kan jo henne at du kommer deg litt etter glattkjørings kurset (fase2) på lappen også.

Så Genialt ! :D Støtter den ass! :)

Skrevet

Verdens beste sjåfør hadde ikke kommet seg fra Molde sentrum til Nordbyen på isføre uten en eneste pigg igjen i dekkene, så vil sette en finger på bedre vinterdekk! Så "lær deg å kjøre"-kommentarer hører ikke hjemme noen steder før man sjekker litt fakta.

Skjønt, det er jo moro å lese... ;)

Skrevet
Verdens beste sjåfør hadde ikke kommet seg fra Molde sentrum til Nordbyen på isføre uten en eneste pigg igjen i dekkene, så vil sette en finger på bedre vinterdekk! Så "lær deg å kjøre"-kommentarer hører ikke hjemme noen steder før man sjekker litt fakta.

Men verdens "beste" sjåfør, og ellers oppegående sjåfører vil være i stand til og bedømme føret litt FØR dem blir stående og spinne og rope på saltbilen vil jeg tro...?

Skrevet

Så er jo det ei jævla til kneik selv med piggdekk... :)

Skrevet

Vet ikke noe om den plassen det referes til her, men jeg er eni i at gode vinterdekk er tingen. Og at "lær deg å kjøre" kommentarene unødvendige.

Når det er sagt så må jeg og si at jeg og irriterer meg over de som kjører i 60 i 80 sona når det tydelig går ann å kjøre i 80. Se ann føret og tillpass farten, hender selv jeg og må kjøre saktere men der det er mulig mener jeg folk må holde oppe farten. Greit folk er forsiktige, men når det er kø bak med opptil flere biler så kan man slippe dem forbi.

Skrevet

Kunne jeg velge, ville jeg kjørt pent på usalta veier enn på salta. Tenker på bilen min :roll:

AndreasDG, du må lære deg å nyte kjøringen vettu. Om noen velger å kjøre pent, så må man bare akseptere det, og nyte turen (:

Skrevet

jeg blir egentlig ganske oppgitt over "skaff deg bedre dekk" bemerkningen også.

Ofte er det ganske glatt når det saltes og det fryser på igjen. spesielt inn/ut av kryss og rundkjøringer, men dere legger vel ikke merke til dette fordi dere har så gode dekk?

Stort sett kommer jeg meg fram over alt, men jeg synes tynt islag og veier som er brøytet alt for langt ned er noe dritt

Skrevet

Men verdens "beste" sjåfør, og ellers oppegående sjåfører vil være i stand til og bedømme føret litt FØR dem blir stående og spinne og rope på saltbilen vil jeg tro...?

Tja, selvfølgelig, om føret er det samme over alt. Men dessverre er det ikke slik. Her kan det være fine snøveier om morgenen, kjører til byen på jobb, iløpet av en arbeidsdag har været skiftet om og på vei opp igjen er det fine vinterføret blitt om til slaps og isføre. Og siden Nordbyen og sentrum er over 200 meter i høydeforskjell er også været ofte veldig forskjellig, og man ser heller ikke forskjellen gjerne før man er på vei opp og da er det jo ofte for sent.

Skrevet
jeg blir egentlig ganske oppgitt over "skaff deg bedre dekk" bemerkningen også.

Ofte er det ganske glatt når det saltes og det fryser på igjen. spesielt inn/ut av kryss og rundkjøringer, men dere legger vel ikke merke til dette fordi dere har så gode dekk?

Stort sett kommer jeg meg fram over alt, men jeg synes tynt islag og veier som er brøytet alt for langt ned er noe dritt

Joda ehrnst, fårståelig at du blir oppgitt over "skaff deg bedre dekk" bemerkningen.

Selvfølgelig er/kan det være glatt inn/ut av kryss og rundkjøringer, og selv med gode dekk merker man det. Men litt av det jeg ville fram til er at med gode dekke kontra dårlige så merker man meget stor forskjell på vinteren. Blir litt sån med skigåing, man tar seg bedre fram med godt smurte ski enn usmurte, vist du skjønner va jeg mener. :)

Skrevet
Andreas DG, da må du heller ty til det kollektive om det irriterer deg såå mye. Slik er dagens trafikk! Er du noen gang fornøyd med andre trafikanter ? Du hater hva de gjør og mener de hater sine biler :?

Saltet ødelegger både bilene og naturen.

På snødekket vei føles sikkerheten lav og farten senkes. Da er sikkerheten høy.

På saltet vei føles sikkerheten høy og farten økes! Da er sikkerheten lav.

Jada, det finnes andre trafikanter jeg er fornøyd med. Ifjor når jeg skulle til sverige lå det en bil i 130-140 hele veien... Viste seg å være ei dame .. Hun skaper hvertfall ikke kø ;)

Og jeg mener at enkelte folk gir blanke faen i bilene sine.. Og det er DE personene som skulle tatt kollektivt..

AndreasDG du høres ut som en tikkende bombe..

Hadde jeg frontet i deg fordi du kjørte forbi en som tok det forsiktig på glatt føre så tror jeg det hadde endet i fengselsstraff for min del for da hadde jeg nok blitt så inniannFAN forbanna det hadde svartnet, om du da ikke hadde kjørt meg ihjel med tullet.. Tenk på det når du tullkjører slik att det er ikke kun du som er ute på veien, det kan komme bil imot som kan være en hel familie...

Respekter dei som tar det rolig på glatta..

Viss ikke så hold deg hjemme til våren kommer... Maakan...

Nå tror jeg du må roe ned litt. Bare fordi jeg misliker folk som ligger i 40 i 60'n betyr det ikke at jeg ikke klarer se om jeg burde kjøre forbi på en gitt strekning eller ikke. Er jo lov å tenke før man kjører forbi..

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta opp så mye om folk som kommer imot? Det er ikke snakk om å ligge i 150 i 80'n.. Det er snakk om å komme forbi personen som ligger i 50/40 i 60'n/70'n.. Med de konklusjoner du drar, begynner jeg virkelig å bli bekymret for hvordan du kjører forbi folk.. Jeg pleier å prøve å passe på at man har god nok strekke til det..

Skrevet
Ikke for å være frekk men klarer du ikke kjøre bil på vinteren ta beina el. fatt :wink:

Nei! til salting, endelig begynner statens veivesen å ta til fornuft. Saltede veier er bare negativt og en falsk trygghet.

Det kan kanskje se slik ut, men på grunn av det kalde været i det siste så har ikke salt noen funksjon. Grensa for salting går på -10. Nå (hvertfall i Oslo/Akershus) bruker man et mel-liknende middel når temperaturen er mer enn -10 som fungerer på samme måte som strø sand.

AndreasDG @ Fortsett å kjør slik du gjør så tar det ikke lange tiden før vi ser deg i en grøftekant eller pent plantet inn i en fjellvegg. Stå på!

Skrevet
Kunne jeg velge, ville jeg kjørt pent på usalta veier enn på salta. Tenker på bilen min :roll:

AndreasDG, du må lære deg å nyte kjøringen vettu. Om noen velger å kjøre pent, så må man bare akseptere det, og nyte turen (:

Nyte turen er noe jeg gjør prøver å gjøre.. Men når folk ikke klarer holde fartsgrensa, og jeg må ligge der å bruke MASSE ekstra bensin fordi de skal kjøre i følgende hastighetsmønster:

Opp i 80

ned i 60

kanskje opp i 70

tilbake til 60

opp i 80..

Da er det IKKE spesielt morsomt..

Ikke for å være frekk men klarer du ikke kjøre bil på vinteren ta beina el. fatt :wink:

Nei! til salting, endelig begynner statens veivesen å ta til fornuft. Saltede veier er bare negativt og en falsk trygghet.

Det kan kanskje se slik ut, men på grunn av det kalde været i det siste så har ikke salt noen funksjon. Grensa for salting går på -10. Nå (hvertfall i Oslo/Akershus) bruker man et mel-liknende middel når temperaturen er mer enn -10 som fungerer på samme måte som strø sand.

AndreasDG @ Fortsett å kjør slik du gjør så tar det ikke lange tiden før vi ser deg i en grøftekant eller pent plantet inn i en fjellvegg. Stå på!

Tror det kommer ta litt tid jo.. Er ikke snakk om at man skal ligge i 150 i 80'n når det er vinter.. Det er snakk om at man til beste mulighet skal følge fartsgrensa.. Jeg kan også senke farten.. Men IKKE før antispinn osv slår inn alt for mye mens jeg ligger i den gitte fartsgrense, eller jeg merker at jeg sklir litt iblant.

Jeg ANTAR ikke bare at det er glatt, skal man tro kan man stikke og sette seg i kirken.. Det er der man tror.

Uansett, om du finner meg i en fjellvegg har jeg gjort det med vilje :) Og havne i grøfta kan man gjøre i 10km/t om det er glatt nok så.

Skrevet

Fy flate for en idiot!

Hvis du ikke slakker av før du merker at du begynner å skli kan det allerede være for sent!

Nå vet ikke jeg hvor du bor og hvordan veiene er der, men tenk om du kjører i en uoversiktlig høyresving. Du kjører i 80 km/t i 80 sonen kun av prinsipp. (Høres det ut som) Hvis det er litt ekstra glatt akkrurat i den svingen og du sklir ut en meter og det kommer en fullasta bil med en familie på 5 imot. Du vil jo fortsatt være på veien, så i den forstand har du ikke kjørt ut, men tror ikke de som kom imot er spesielt glad for at du på død og liv holdt fartsgrensen og ikke skapte kø..

Hvis du kjører på ukjente veier om høsten og er litt sein med å oppdage at det er en bro over ei elv midt i svingen. Det er jo der det blir glatt først som oftest.

Lurer på hvem som bør parkere bilen å vente til sommeren jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...