Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da er tannstang ombyggingen ferdig,da ble det altså både original bredde og plassering ,og til og med originale styrestag.

Rattutslaget ble også tilnærmet lik original.

 

 

post-59975-0-81714300-1451412387_thumb.j

 

 

 

 

Etter forstillinga var ferdig monterte jeg bakstillinga også og fikk putta på noen hjul,så nå står den på hjula igjen for første

gang siden desember 2010 :shock:

 

 

post-59975-0-55458600-1451412850_thumb.j

 

 

 

Siden bilen står på hjula nå, har jeg en karosserisnurre til overs,kostet meg vel drøye 1000kr pluss noen timers jobb,så

hvis noen trenger er den til salgs for ca800kr. Kan jo selvfølgelig tilpasses andre biler også,men er bolt on på E21 :grin:

 

post-59975-0-46493000-1451413750_thumb.j

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt, og alltid kjekt og se litt custom arbeid!

Når det gjelder bakstillingen, ble den bare sandblåst, grunnet og lakkert med 2komp?

Har plukket ned alt under på min og skal snart sandblåse, men usikker på om jeg skal lakkere med skikkelig 2komp eller pulverlakkere :/ Kjøpte du nye bolter/muttere eller har du behandlet dem og på en eller annen måte? Jeg vurdere og legge mine i et bad sånn de blir helt rene, forså og bruke bruneringssette fra gasolin for og få dem svarte igjen.. Bare litt usikker på holdbarheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt, og alltid kjekt og se litt custom arbeid!

Når det gjelder bakstillingen, ble den bare sandblåst, grunnet og lakkert med 2komp?

Har plukket ned alt under på min og skal snart sandblåse, men usikker på om jeg skal lakkere med skikkelig 2komp eller pulverlakkere :/ Kjøpte du nye bolter/muttere eller har du behandlet dem og på en eller annen måte? Jeg vurdere og legge mine i et bad sånn de blir helt rene, forså og bruke bruneringssette fra gasolin for og få dem svarte igjen.. Bare litt usikker på holdbarheten..

Den ble sandblåst,grunnet og lakkert med 2komp lakk som sandblåseren bruker på lastebil rammer osv. Jeg kjøpte nytt boltsett til for og bakstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Da har det blitt en stund siden sist ser jeg,så tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering.

Er ikke så mye som har skjedd siden sist,men har fått på dører,panser,skjermer og koffertlokk for å 

sjekke at åpninger stemmer før bilen skal på lakk. Planen var å sende bilen på lakk nå i høst,men

har bestemt meg for å bygge ny garasje/verksted nå,så da venter jeg til den står ferdig. 

Blir nok først litt utpå våren en gang,men blir veldig deilig å trille ny lakka bil inn i ny garasje når jeg

skal i gang med monteringen:)

Ny Kamei frontspoiler er siste Ebay kjøpet;)

 

nesten_klar_for_lakk_001.JPGnesten_klar_for_lakk_002.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da står bilen lagret på en låve,i påvente av sitt nye hjem:-D  Har sett flere har lagt ut bilder av sine garasje

prosjekter,så tenkte jeg skulle legge ut et bilde av hvor langt jeg jeg har kommet med min. Har fått sprengt 

bort masse fjell,støpt plate og satt opp Leca. Så nå håper jeg den snøfrie vinteren fortsetter

for da blir det full fart med reisverket i januar.

 

garasje_003.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Må vel innrømme at bilen har gått fra langtids prosjekt til evighets prosjekt egentlig,

men har restaurert hus og de siste månedene har jeg bygde ny garasje/verksted også.

Garasjen er ferdig utvendig men er en del igjen å gjøre innvendig før E21 kan begynnes på igjen.

Nå er det båtlivet som gjelder,så blir nok høst igjen før det skjer noe mer er jeg redd.

Bilen har allerede kostet en liten formue,så bilen SKAL fullføres på en eller annen måte..

Her er et par bilder av hobbyrommet til far:-D

garasje_001.JPG

garasje_002.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en trapp opp på endeveggen i åpningen til løftebukken og da blir det lager til deler/dekk osv der oppe.

Tror nok også jeg skal ha kompressor og en del verktøy der oppe spesielt større ting som gjerdesag/kappsag og

andre ting som tar mye plass og ikke blir brukt så ofte. Vil ha minst mulig ting nede som tar opp gulvplass,så

kanskje det går an å holde litt orden også:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Da var det lenge siden sist igjen gitt..  Garasjen er så godt som ferdig og bilen har

kommet inn i varmen. Venter nå på at lakkeren skal komme på en befaring for å høre 

litt hva han vil jeg skal gjøre før han får bilen og få en ca pris på herligheten:-)

I mellomtiden har jeg begynt å få shinet opp diverse deler så det ligger klart når

bilen kommer fra lakkering.

5ab697f9a1f00_E212018001.thumb.JPG.a28fc5ae61015cd6581fc8b661089e18.JPG

 

På plass i ny garasje:-D

E21_2018_004.thumb.JPG.df40a774d76ef4b767ebac7517823f99.JPG

 

Litt støvete,men det begynner å ta form.

E21_2018_005.thumb.JPG.3f995197691bf261d8c67e27fb0432b2.JPG

Nylakka deler:-D

 

5ab6993954af3_E212018003.thumb.JPG.c02e5d5c008536f077fd64eb65a29dab.JPG

 

Ny Zender kopi spoiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...