Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 3-serien bør holde i massevis! Men utenom BMW så ville jeg sagt Audi A4 1,8T Avant eller Volvo V70! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffe Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hadde gått for Mondeo om ikkje BMW, altså for plassen sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Du har åpenbart gjort alt du kan for å klare deg med en liten 3-serie. Det er vel akkurat det som er det interessante i denne sammenhengen... vi har nettopp ikke gjort noe spesielt for å klare oss med en E46 Touring. Denne modellen er mye større enn man skulle tro og med litt fornuftig pakking av tingene har man faktisk mer enn stor nok plass til en familie på fire personer. Hva i alle dager er det du skal ha med på en 14 dagers ferie som jeg ikke har hatt med i vår E46 318d Touring på en tilsvarende ferie? For å ta pakkelista til juleferien sånn grovt: Hundebur, barnevogn, en stor bakovervendte barnestol, tre store bagger, minst åtte par sko, diverse uteklær, to små ryggsekker, et 30-liters spann med hundefor og en halv kubikk med julegaver. Det klarer ikke en E46 uten at alt av klær er vakuumpakket, pakkene trykkes flate og hundeforet helles innimellom. Litt spøkefullt sagt selvsagt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Du har åpenbart gjort alt du kan for å klare deg med en liten 3-serie. For å ta pakkelista til juleferien sånn grovt: Hundebur, barnevogn, en stor bakovervendte barnestol, tre store bagger, minst åtte par sko, diverse uteklær, to små ryggsekker, et 30-liters spann med hundefor og en halv kubikk med julegaver. Det klarer ikke en E46 uten at alt av klær er vakuumpakket, pakkene trykkes flate og hundeforet helles innimellom. Litt spøkefullt sagt selvsagt... Hvorfor ikke kjøpe Caravelle med en gang Fra spøk til alvor, er i samme situasjon som Fredrik. To barn, fortsatt trille på en, og ingen problem å pakke til ferie Har foresten kun hatt 3-serie Touring til familiebil siden vi fikk barn. Skal vi ha ski osv med, må selvfølgelig takboksen på. Dette er hva du gjør det til selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 1-serien burde vel også holde? Det spørs jo hvor gammel eldstemann er. Du får jo et lite og et stort barnesete mest sannsynlig? Det lille barnesetet burde gå inn i setet bak deg. Når barn nr2 må inn i større sete er kanskje eldstemann gammel nok til å sitte "riktig" vei, og da er det fortsatt ikke noe problem. Jeg for min del måtte gå "all in" med familiecontainer (Touran), nettopp fordi barna vil bli sittende i like seter hele veien. (Og fordi den var så billig at jeg slapp billån) Den dagen de blir for store til å sitte bakovervendt bytter jeg bil igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Om du tenker utenfor bmw så mener jeg at mazda 6 er en veldig romslig bil. Men dæven så kjip og dårlig og kjøre i forhold til 3-serie.. Hvorfor ikke bare kjøpe 5 serie når du skal ha barn nr 2? Jeg også venter barn nr 2 og byttet da inn e46 coupe'en min i en e61 touring. Det går nok med 3 serien, men plassen er betydelig mindre. 5 Serien har også betydelig bedre kjørekomfort enn 3 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 For å ta pakkelista til juleferien sånn grovt: Hundebur, barnevogn, en stor bakovervendte barnestol, tre store bagger, minst åtte par sko, diverse uteklær, to små ryggsekker, et 30-liters spann med hundefor og en halv kubikk med julegaver. Det klarer ikke en E46 uten at alt av klær er vakuumpakket, pakkene trykkes flate og hundeforet helles innimellom. Litt spøkefullt sagt selvsagt... OK... et hundebur har vi ikke, men barnevogn (type: kombi med avtagelige hjul), tre store bagger, to mindre bagger, en kjølekasse, to ryggsekker, reiseseng, to pakker bleier, 4 flasker vin, 2 liter saft, en pose med leker/spill... inkl. klær for 14 dagers sommerferie i eget hus i Sydfrankrike har vi flere ganger fått plass til i vår E46 Touring. Hemmeligheten er å ikke proppe baggene helt fulle. Det er viktig at de kan føyes og presses sammen slik at man utnytter plassen maksimalt. Plassen over reservehjulet blir også utnyttet maksimalt. Utfordringen med E46 Touring er ikke mangel på bagasjeplass (les: den er i ant. liter større enn E39 Touring), men derimot begrenset lastekapasitet. Det er lett å ødelegge både bakfjærene og støtdemperne hvis bilen er tungt lastet. Jeg har klart dette nummeret med vår bil selv om den har alminnelig understel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Hundeburet tar en del plass, ca 1/3 av volumet i bagasjerommet men i praksis ødelegger det litt mer av lastevolumet. Vi valgte 5-serie først og fremst fordi vi får barnevogna inn på siden av hundeburet uten å demontere den. Jeg var egentlig mest giret på en nyere 3-serie 320d, men for vår del hadde det blitt noe tungvint da vogna måtte ned i molekyler hver gang den skulle inn i bilen. Jeg tror at man kan klare seg fint med en 3-serie men 5-serien er udiskutabelt større og mer praktisk innredet med tanke på plass og lasting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Er det hund inn bildet tror jeg 3 serie bli i minste laget til en firerbande. Tror egentlig en 5 serie blir for liten og da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Det SKAL gå for min del! Jeg nekter å kjøpe noe større enn en 5-serie, uansett. Da kjører jeg heller med likkiste på taket og drar henger ved spesielle behov. BMW har nemlig ikke noe større alternativ og de alternative bilmodellene/merkene i neste segment tiltaler meg ikke. Det eneste som kanskje kunne vært aktuelt er en E-klasse, for de har fremdeles retthjulstrekk og mye større bagasjerom. Men MB er ikke helt min greie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 vi kan legge saken død. åsså kan han bare kjøpe 3 serien min. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24917886 Sorry for spam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 tja nå er ikke jeg noen familie mann, men jeg har en 2009 mod Ford mondeo stasjonsvogn på jobben, og den er i og for seg grei og kjøre den, men slitsom, bremsene er vel det jeg misliker mest, på en andre plass er det støyen i bilen når du kjører, er elendig lyd demping, min gamle vinterbil mercedes te230 var flere reiser bedre både og kjøre og med tanke på lyd isolering ! plassmessig er den grei også selvfølgelig, men er jo ikke mye bedre plass enn en e46 touring, også må det jo sies at ford er det eneste bilmerket du får nytt med bruktbil følelse, ingen ford i min gård ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Til prisklassen 230 000 -240 000 og ditt behov, ville e godt for 525d e39 2001 - 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grenadier Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 Takk for alle tilbakemeldinger. Har grubla og kikka en del. Tror hovedproblemet med 3-serie vil være to bakovervendte seter. Vil helst ikke at jeg og fruen må måtte krølle oss sammen som en liten ball der framme for å få plass. Bagasjerommet ser selvsagt heller ikke så utrolig stort, men det tror jeg likevel ville holdt. Uansett - tenker å stikke innom Bavaria en dag med mitt kjære BeSafe isofix-sete, og se hvordan det hele tar seg ut. Blir spennende. Vi snakker BMW eller Avensis i potten...shit asså... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 må nok si meg enig med fredrik, kjører en e46 320dt, fikk den for litt siden å sa da til kona att dene skal vi ikke ha lenge, men efter første lang turen, forandret jeg på det å vil beholde den nå, vi har 2 unger + app jeg er helge pappa, har også hunde bur til en bulldog bak går bare fint d, den er større en man tror:) men seff jeg kjører helst med 730,n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå