Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har brukt times vis på denne tråden. Syntes det er interessant å lese og lære.. Du skriver på en måte som er gjør det lett å forstå. Har nylig fått omprogramert min

118D N47(08 mod) Med ny down pipe. Vanskelig å beskrive. Men jeg føler jeg har fått ny bil. Har det gøy hver gang jeg kjører den. Registeret er fenomenalt.

Det er blitt ordentlig tak i bilen.. Bryr meg ikke så mye om hk og nm. Bare jeg er fornøyd. Og det er jeg.. ",) og vel så det..

Hadde ikke kostet meg en kalori å kjørt denne på bane.. Jeg vet etter hvert at jeg kommer til å leke med tanken på større dyser og turbo. (Fra 120D?)

Syntes ikke prisen var avskrekkende på mitt oppsett. Med tanke på effekt og opplevelses økningen på bilen.. Tvert imot verd hver kr.

Hvordan vil opplevelsen være med større dyser og turbo..? Hvor vil de store forskjellene ligge.?

Takk for godt lesestoff, info og produkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en liten rift i slangen fra turbo til IC, såpass stor at jeg kan stikke pekefingern inn der. Er det noen som har noen lure triks for å få dette tett igjen?

 

Greit å prøve en fix, før slangebytte. Siden denne er relativt kostbar!

 

M47TU2 motor. Nr 1 på bildet her:

242.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ny.

men om du ikke får fiksa det på ett par dager og må bruke bilen så kan du jo prøve å tette det med noe. lim på en gummilapp med kraftig gummilim (de bittesmå loctite flaskene f eks, direkte sjukt hvor godt de limer plast og gummi) pluss ett par slangeklemmer utapå elns.

det kan kanskje holde ei stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen er såpass myk at slangeklemme fungerer dårlig.

 

Vet at på sikt må ny monteres, men tenkte kanskje det var mulig å "klare meg" en stund til. Tenker da på om det er noen relativt holdbare løsninger.

 

Sånn er studentlivet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen er såpass myk at slangeklemme fungerer dårlig.

 

Vet at på sikt må ny monteres, men tenkte kanskje det var mulig å "klare meg" en stund til. Tenker da på om det er noen relativt holdbare løsninger.

 

Sånn er studentlivet ;)

 

Kapp slangen ved hullet og skjøt den med en rørbit i rett dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 320 150 hk ..husker ikke motor kode ..kjører eg den litt hardt begynner den og oppføre seg teit på lavt turtall rister mye og er ikke mye krefter og hente før turbo slår inn virker det som ..må tvangskjøre den på automaten for og hente krefter lenger oppe ..og den går som en snekke på lavt turtall ... noen som har noe idee om ka dette kan være ..har akkuratt sjekket turbo og byttet veivhus ventilasjonen renset hele trykksystemet ink ic og tatt vekk swirl flapsene ..men den var sånn før dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 320 150 hk ..husker ikke motor kode ..kjører eg den litt hardt begynner den og oppføre seg teit på lavt turtall rister mye og er ikke mye krefter og hente før turbo slår inn virker det som ..må tvangskjøre den på automaten for og hente krefter lenger oppe ..og den går som en snekke på lavt turtall ... noen som har noe idee om ka dette kan være ..har akkuratt sjekket turbo og byttet veivhus ventilasjonen renset hele trykksystemet ink ic og tatt vekk swirl flapsene ..men den var sånn før dette da :)

Les første innlegget til TRF pånytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det virker som om min lmm leser litt lave verdier. Ser at det skrives på første siden her at en lmm kan være "litt defekt", så jeg skal forsøke å bytte sensoren. Den er tross alt 10 år 240'km.

 

MAF-shop anbefaler en hot-film sensor I stedet for den orginale hot-wire, er dere enig I det? Er det noen som har erfaringer med disse hot-film sensorene fra MAF-shop?

 

Ut fra teksten på første side forstår jeg at jeg ikke trenger å programere ved bytte, stemmer dette? Bilen er en 2003 330dat(204hk)

 

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den første te TRF ...men eg er ikke helt me det kan være så mangt ..eg feilsøker men føler eg står i gjenn med spørsmål :P

Regner ikke med vibrasjonsdemperen går ut over effekten på lavt turtall ?

Åpner eg olje lokket på motoren..mens den går spruter det masse små dråper olje ut ..vet ikke om det er normalt eller ka :/

Turboen har eg kjent på den er faktisk fast og fin men vet jo aldri ..men motoren går jo som den skal når lade trykket kommer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...