Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mye jobb og skifte bunnpanne på en m47 stående i e39? Må man løsne motor osv. Eller har bmw vert flinke og gjort så den går Ann og ta rett ned :)? Gjengene til bunnpluggen er gåen :( er ikke mulig og gjenge oppigjen dette vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med min e39 530D som jeg lurte på om noen av dere kunne svare meg på :)

Det en e39 530Dat 2001 model.

ehm ja tilbake til problemet, noen ganger når jeg gir gass så virker det som at han ikke vil gi full effekt, at han holder det tilbake, hvis jeg slipper gassen i noen sekunder og gir flat pedal igjen så er alt i orden.

I tillegg hvis jeg ligger i rundt 100 KM/t og gir flat pedal så når jeg kommer opp til ja alt fra 140 til 170 så er det liksom som at all effekten dør ut.

googla litt og alle kom fra til at fødepumpa under settet måtte byttes, så jeg bestilte meg nytt og har nettopp bytta dette. men fremdeles problemet er der...

 

noen andre som har vært borti dette?

 

 

Hatt akkurat samme probl på min 320D. Der var det EGR-ventilen som tydeligvis ble pressa opp av eksostrykket sånn at motoren gikk på eksos i stedet for luft. 

PLugga igjen og fjerna hele ventilskiten og fikk dragster, nesten ..   :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320d 2003 mod. 

Bilen drar nesten ikke, men når den kommer til 3200rpm, så "skyter" den fart. Den har ladetrykk, dog noe varierende fra 1-1,5bar. 

Turbo er oppgradert til en MDX523, og har software som er tillpaset turboen, men i dette tilfellet gjør det bare saken verre. (kjører med original software til feilen er funnet) 

 

Feilkoden 4530 "boost pressure actuator - regulation pressure too low" har dukket opp, men ikke hver gang. 

 

Noen som har råd? 

 

Har ikke fått til logging enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg har nå prøvd å suge vakum i 3,5mm slangen som går inn på tanken til boost actuator.

Jeg får vakum i slangen, men det meste av vakumet forsvinner raskt. Etter 25-30 sekunder er alt vakum borte. Skal det være slik eller skal den holde leenge på vakumet..?

post-41350-0-66251600-1403375036_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det altså IKKE på min. Det meste av vakumet forsvinner raskt, mens pittelitt holder seg mellom 30-60 sekunder tipper jeg. 

Da har jeg altså en vakumlekkasje en eller annen plass... 

Kanskje det er grunnen til varierende turbo trykk og at jeg av og til får opp feilkoden 4530 boost pressure actuator - regulation pressure too low?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forklare hvorfor den lader noe lite og varierende, men på 3200rpm går den fra 1.5bar (og drar dårlig) til å gå ned til 1.1-1.2bar og drar da godt. 

 

Er det vanlig at den tykke vakumslangen fra vakumpumpen til bremsekraftforsterker lekker, eller er det vanligst at de tynne 3.5mm slangene lekker? 

Har godt med vakum i bremsekraftforsterker, og det holder seg i flere dager, men det kommer vel av at det står enveis ventil der tipper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en F01 730d og det er vel en N57D30A som står i den tror jeg, noen som vet om det er swirlflaps på denne motoren og om de eventuelt burde vært fjerna?

Har denne motoren noen andre svakheter? jeg har ikke hørt om noen havarier på N57, men N47 har jo hatt litt problemer med registerkjede eller hva det nå var!

N57 har jo vært med noen år nå så jeg lurer på om noen har negativ erfaring med denne motoren?

Sent from my iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vært tilfeller av reg problemer, men det er så få at jeg ikke tør å konkludere så mye. Videre er det en relativt sjelden motor i Norge, i alle fall med litt km, så tiden vil nok vise hvordan disse er.

De har flaps, men jeg har ikke noe produkt til å fjerne de enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...