Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Det er fordi de ikke er vant til den typen arbeid. Ikke bruk de til det, men bruk de gjerne til å oppdatere software om original software er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du sa så tenkte jeg også at det garantert ikke skader å ha original software på plass før feilsøk/logging. Har jo montert EGR igjen også.

Da er det kun turbo som ikke er original, og så er swirl flaps blokket, men vacumpumpen er fremdeles på for ikke å få feilkode.

Skal dra til auto elektro å spørre om hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint feilsøke på trimma software, men da er det en enorm fordel å vite hva som er gjort i software. Og det vet ikke du, og ingen av oss her inne.

 

Det stemmer ja. 

Snakket med en kar på auto elektro idag, han skulle logge og evt teste en ny MAF sensor som han hadde liggende, alt kom til å koste............600 kroner :) 

Og det beste av alt var at han hadde greie på hva han snakket om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt normal ut når den går. Er bare at den vibrerer noe voldsomt, og når den stopper, så stopper den brått. kommer av og til en "metall" lyd på slutten.

Så vil anta at den går på alle 6, uten å si det sikkert. 

Har dessverre ikke så mye peiling på bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å hjelpe deg. Men det er viktig å forstå at denne tråden er til for de som har et visst grunnlag av kunnskaper, og muligheten til å "stå på/finne utav" ting selv. Jeg kan gjerne be deg om å sjekke ditt og datt, men har du muligheten til faktisk å gjøre det? Et enkelt magisk svar finnes dessverre sjelden. (ikke vondt ment, ei heller ikke ment for å ta motet i fra deg).

Dersom du føler deg sikker på at den går normalt på alle 6 ville jeg tatt en titt på railtrykk, for å gjøre dette må du ha tilgang til diagnoseutstyr. Har du dette, evt kan du skaffe dette?

Har du like mye effekt i bilen som før? (på full gass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis så går ikke svinghjul på bmw i "oppløsning" sånn. Du får bare during under pådrag.

Se etter feilkoder. Om det ikke ligger feilkoder så prøv å logg (eller bare noter) railtrykk, matetrykk, luftmasse, innsp mengde, mengdekorreksjon per sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er gromhjula på, og bilen sendt avgårde for vekting og justering før e30meet. Stor takk til Tommy som hjalp til å skaffe disse hjula som tilsynelatende er det siste (eller et av de siste) tilgjengelige ubrukte hjulsettene av denne typen.

post-61063-0-49430100-1404514269_thumb.j

post-61063-0-61386700-1404514292_thumb.j

post-61063-0-05882100-1404514317_thumb.j

Dessverre mye som ikke ble klar før den ble sendt (bla TRF dekor, abs, muligens noe diesel mating og maf problemer osv ++++), og e30meet blir nok i all hovedsak testing og problemløsning for vår del. Men gleder meg som en unge allikevel!

Folk ønskes hjertelig velkomne bortom for trivelig bilprat! Bilen skal være enkel nok å kjenne igjen i alle fall. Om jeg i mørke stunder er lite pratsom, samt banner og sverter over bilen så er det et trygt tegn på at alle problemene ikke er løst :P Jeg har med en sønn på snart 4 som gjerne tar over bilpraten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtøff bil. Enig med Alpejohn her, det hadde vært gøy med en video av en dieselbil med 800-900Nm i aksjon på bane. 

 

Problemer med diesel mating og Maf.. Hmm det hørtes veldig kjent ut. Trodde bare det var oss amatører som hadde slike problemer ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...