Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer det :)

Blir snar lagd bål av samtlige innsprøytningskomponenter inkludert ecu om jeg ikke snart får den til.. Til info så fungerte den helt strøkent på banen i fjor (med unntak av fallende matetrykk utover dagen, som nå er fiksa). Jobba gjennom hele e30meet med å få den til, satte den tilbake til sånn den var i fjor (100%), og allikevel ville den ikke fungere. Kjøpte ny høytrykkspumpe til dobbel av vanlig pris, fortsatt bare tull. Ser ut som vi sakte men sikkert beveger oss i riktig retning, men forstår fortsatt ikke hvorfor den ikke kjører som den skal på fjorårets oppsett engang.

På den positive siden så er den ganske god å kjøre (veldig bra grunnlag for videre justeringer), og jeg kjører altså på "r-dekk" mens mange andre tross alt er på rene slicks. Nå mangler koding/programmering av ABS for å få den litt mer fornuftig under innbrems. Så om noen har ncs expert, winkfp eller noe i den duren, ta gjerne turen bortom. Gave fra TRF Performance kommer i posten som takk for hjelpen.

Om noen har bilder el er det naturligvis bare å legge ut, bare trivelig det :) Og man er naturligvis velkommen bortom for en prat, står i "dekk4" sin stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan laste ned programvare nå og ta med en pc, har obd2-usb kabel :)
Men da må du si hva jeg ska laste ned, og kommer ikke før i to-tre tida i mårra...  si ifra nå i kveld da, så jeg evt rekker å laste ned :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan laste ned programvare nå og ta med en pc, har obd2-usb kabel :)

Men da må du si hva jeg ska laste ned, og kommer ikke før i to-tre tida i mårra...  si ifra nå i kveld da, så jeg evt rekker å laste ned :)

Last ned INPA via linken her: http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/

Så har du det TRF trenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned INPA via linken her: http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/

Så har du det TRF trenger! :)

takker :) har ikke peiling på pc, men ser ut som jeg laster ned noe :P  så da følger jeg bare guiden og tar med pc'n "te skogs" ;)

Edit: da har jeg fått installert de programma, INPA ser ut te å fungere, men får ikke åpna NCS-expert.. kan ha noe med at pc'n er windows 7 kanskje? tar den med så kan vi gjøre ett forsøk hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen våger og svare prøver jeg igjen.. Tenkte og lage meg mitt eget verktøy som funker på samme måte som den slagtersen. Ved og da kjøpe en mutter som kan skrus nedpå dysen, sveise på denne en annen mutter slik at jeg kan hekte tak med tersen. Jeg lurer da på:

Hvilken mutterstørrelse og gjenger har en original m47 dyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et problem med vibrasjoner på tomgang. Turte så vidt å kjøre hjem ;-)

Det rista en stund såpass at det ser ut til å ha oppstått en eksoslekkasje :-s Håper det er flexi-delen..

 

Dette er altså en M57D30 fra 01, gått ca 345 000 km nå.

 

Fikk laget meg opp noe slangegreier og målt indre lekkasje:

 

cyl 1: 14 ml

cyl 2: 16 ml

cyl 3: 19 ml

cyl 4: 14 ml

cyl 5: 14 ml

cyl 6: 14 ml

 

Dette er etter 2 min på tomgang. Motor ikke helt varm..

Grenseverdien er vel 20 ml..? Kan teste igjen med varm motor..

 

Har også lest ut litt med Carsoft (bestilt INPA-kabel nå ja....):

 

På tomgang leser jeg av:

Rail pressure 348 bar

Pre-supply pressure 3.93 bar

 

Feilkoder:

1612 Easre correction regulation

3505 Glow system

 

1612 betyr kanskje at mengdekorrigeringen er helt ute å kjøre? Får ikke lest ut de verdiene med carsoft.

Jeg vet at defekte glødeplugger kan tulle til tomgangen, men alle seks er nylig byttet. Har ikke sjekket om det kan være relèet.

 

Noen tips? Bytte injector 3? Lese av med INPA? ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Dieselpumpa I tanken er røket og det ser ut som det er vanskelig å få tak I brukt.. er det noen som vet om det Gjør noe å bruke fra bensinbil? Bilen jeg har er en E36 318tds touring 1997 modell. :) ellers lurer jeg på om det passer fra 5 - serie diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...