Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har m57d25, og har fjernet swirl flaps, men har ingen feilmelding. Denne kommer typisk ved feil på trykkventil (pressure converter) som styrer vakuumet til flapsene. Du har vel blendet slangen?

 

For høy indre lekkasje i en av injektorene kan føre til at motoren blir vanskelig å starte, spesielt hvis den er varm. Det handler om å ta av retur-slangen til hver enkelt injektor og se hvor mye diesel som renner tilbake (bruk f.eks. en slange ned i tom brusflaske). Ved feil vil du typisk se at det renner betydelig mer fra injektor som er gåen. Hvis du leverer bilen inn til verksted så vær klar over at ikke alle kjenner til denne testen (gjelder også BMW service-verksted), og i verste fall ender du opp med at de vil skifte alle, noe som koster skjorta (var ca 4000 pr stk sist jeg var borti problemet). På min skiftet jeg kun den ene som lakk, og bilen er gått 60.000km siden den gang uten problem.

 

Ang "1480 Electric fan" har jeg dessverre ingen anelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m57d25, og har fjernet swirl flaps, men har ingen feilmelding. Denne kommer typisk ved feil på trykkventil (pressure converter) som styrer vakuumet til flapsene. Du har vel blendet slangen?

 

For høy indre lekkasje i en av injektorene kan føre til at motoren blir vanskelig å starte, spesielt hvis den er varm. Det handler om å ta av retur-slangen til hver enkelt injektor og se hvor mye diesel som renner tilbake (bruk f.eks. en slange ned i tom brusflaske). Ved feil vil du typisk se at det renner betydelig mer fra injektor som er gåen. Hvis du leverer bilen inn til verksted så vær klar over at ikke alle kjenner til denne testen (gjelder også BMW service-verksted), og i verste fall ender du opp med at de vil skifte alle, noe som koster skjorta (var ca 4000 pr stk sist jeg var borti problemet). På min skiftet jeg kun den ene som lakk, og bilen er gått 60.000km siden den gang uten problem.

 

Ang "1480 Electric fan" har jeg dessverre ingen anelse....

 

Det er forrige eier som har gjort alt med bilen så om slangen er blendet vet jeg ikke så det skal jeg sjekke.

Takk for tips angående hvordan jeg kan teste dysene. Har funnet overhalte dyser på ebay i Tyskland til 1000-1500kr pr stk som sikkert er greie å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forrige eier som har gjort alt med bilen så om slangen er blendet vet jeg ikke så det skal jeg sjekke.

Takk for tips angående hvordan jeg kan teste dysene. Har funnet overhalte dyser på ebay i Tyskland til 1000-1500kr pr stk som sikkert er greie å kjøpe?

 

Kanskje, Har ingen erfaring med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N57 og N47, og årstall.

 

 

Jeg har hele tiden snakket om N57 (6'ere). 5-serie 2010+ produsert fra november -09 sånn omtrent. Hva blander jeg?

 

Siden du var den eneste som svarte meg, CrZyWiz, du har vel ikke noe mer "kjøtt på beinet" her? Lurte i hovedsak på om N57D30-motorer bruker Mitsubishi-turboer samt om det har vært et problem med register-havari på disse en periode grunnet tetning av DPF? Long shot...

 

Edit: De to sp.målene har forøvrig ingen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får slike spørsmål fra tid til annen. Svaret er ikke nødvendigvis fryktelig enkelt, da man bør ha relativt god forståelse av forbrenning og motorstyring før en konkluderer med noe.

 

For å gjøre det hele enklere, og litt mer fornuftig, tenk over dette:

Hva er det du ønsker å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nysgjerrig på dette etter jeg leste en artikkel om statstøtte for ettermontering av dette i australia.

 

Først og fremst er jeg ute etter å lære mer om dette og finne ut om det er noe å satse på og høres andres erfaring.

Høres fint ut med mere krefter uten svartrøyk og uten å bytte til større diesel dyser og større turbo.

 

som sagt så er jeg i research fasen på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men konkretiser gjerne hva du ønsker å oppnå.

Edit: Ikke ment som kritikk altså. Mer for å få tankene i gang. Jeg har ikke satt meg veldig inn i lpg, men har vært drevet litt med vann insp, og kan dermed også en del om met innsp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...