Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Steg2 tunet 325D fra SS-Performance i Skien ved tidligere eier....PDF regenerert i april i år. Bil gått ca 79000. Og nå er filteret nesten helt tett.....Skjønner ikke hvorfor folk trimmer diesel biler uten å gjøre noe med filteret....ville nesten vært foruten trimming og hatt et greit brukbart filter enn en blodtrimma bil med tett filter....zzz...

Ingen spørsmål her...kun uttrykk for frustrasjon fra en nybakt bmw-eier....

Er spent på hva du legger i ordet "Steg 2".

 

Visst du gjør dette hos noen som kan det, så er ikke regenerering av DPF noe problem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hva du legger i ordet "Steg 2".

 

Visst du gjør dette hos noen som kan det, så er ikke regenerering av DPF noe problem heller. 

Ja det sier vel fint lite hva det er. Bilen er software-tunet hos SS-P til ca 255hk/550nm noe som kalles steg1 og ikke steg2 slik jeg skrev i posten over.

 

Jeg var på verksted i går og målte motstanden i partikkelfilteret til rett over 270...etellerannet..noe som mekanikeren påpekte var langt over normalen og som ville tilsi at filteret var på god vei til potte tett. Han kunne ikke garantere for at en regenerering ville holde særlig lenge siden bilen var trimmet og genererer såpass mye ekstra sot. Så anbefalingen var bytte av filter eller å fjerne det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sier vel fint lite hva det er. Bilen er software-tunet hos SS-P til ca 255hk/550nm noe som kalles steg1 og ikke steg2 slik jeg skrev i posten over.

Jeg var på verksted i går og målte motstanden i partikkelfilteret til rett over 270...etellerannet..noe som mekanikeren påpekte var langt over normalen og som ville tilsi at filteret var på god vei til potte tett. Han kunne ikke garantere for at en regenerering ville holde særlig lenge siden bilen var trimmet og genererer såpass mye ekstra sot. Så anbefalingen var bytte av filter eller å fjerne det helt.

Oftest som skjer at partikelfilter ikke får regenerere er at motoren aldri blir drift varm pga defekt thermostat på motor eller egr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen der ute som har en 2,0d 136hk m47 (e39 520d eller e46 320d) som de ønsker mer effekt i?

Ser etter kandidat for ferdigstilling av TRF Steg 3/ Steg 4 til denne modellen. Du som evt velger dette vil få en _meget_ gunstig pris på oppsettet. Krav til bilen er at den teknisk er i god stand, og da spesielt motor. Den bør også ha forsterka clutch (dette kan vi evt skaffe). Vi tar sikte på ca 210hk. Pakken inkluderer som et minimum nye TRF dyser, TRF downpipe, TRF turbo, TRF Egr Pro.

Vennligst ta forespørselen seriøst, "i tenkisk god stand" betyr at den faktisk skal være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF! jeg poster sikkert i feil tråd, men det er nå relevant for deg ihvertfall :)  ser at nettsida di har en "snart oppe" logo, hva med å skrive kontaktinfo der? veit om fler som er interessert, men kanskje ikke gidder å lage seg en bruker på bimmers ;)

Endret av Ådne95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... den har hatt en "snart oppe" logo i uforskammet lang tid. Han som har laget nettsiden har gjort en kanonbra jobb, det er bare jeg som aldri får satt meg ned og fylt inn info og lagd siste oppsett. Videre så har jeg noen nye tanker om hvordan vi skal få inn litt nye produktkategorier.

Men jeg takker for tipset! Skal få gjort noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å funderer på hva jeg skal gjøre med 524TDn min..

 

vurderer å bytte ut m21 motoren mot m51, men hvordan blir det å få mek gassvaier på m51? og er det mye jobb event å bygge om med pumpa ifra m21 over på m51? så jeg slipper å kødde med ledningsnett og div for å få det til å virke :)

 

aldri tukklet med diesel før så er intr i tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt greit å få mek pumpe på m51. Om du kjøper 92mod (sånn fra hukommelsen) så går den rett i, om ikke må du ha en adapterring.

Men, det er jo klart best med elektronikk! Du trenger jo ikke så fryktelig mye ledninger uansett hvordan du gjør det. Strøm og gasspedal "i grovt". Da samme gjelder til dels m57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...