Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm. Når min gjorde dette så var det filter, men det ble ikke helt bra. Da var det hovedpumpa til diesel og den er dyr. Kom vel fra det for 13k mener jeg.

Men ikke ta sorgen på forskudd det kan jo hende at det bare er referanse dysen og det er jo bare 5-7k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Otis skrev:

Hmm. Når min gjorde dette så var det filter, men det ble ikke helt bra. Da var det hovedpumpa til diesel og den er dyr. Kom vel fra det for 13k mener jeg.

Men ikke ta sorgen på forskudd det kan jo hende at det bare er referanse dysen og det er jo bare 5-7k.

Pumpa i tanken tror jeg gikk på min i går, den har vært "rykk og napp" på glatta i hele vinter, har faktisk tenkt for meg selv at antispinn har slått inn.  Pumpa koster vel 4-5 lapper bare fra Koed. :huh: Skal finne ut hva som er feil i morra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Shattered

Ja, pumpen i tanken kan du nok kanskje også skifte selv. Min satt så godt fast at jeg måtte få den knust og plukket den ut.

@Gabz

Det er vel ikke farlig å kjøre med. Bare kkjedelig. Men én diagnose vil vise den feilen om det er den da. Satser på at det dukker opp noe hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ikke strander langt i gokk så er jeg fornøyd. Skal få tatt diagnose ASAP.. Er ikke noe kraftig det her, er bare merkbart og irriterende hvis jeg er på det turtallet. Men ellers funker jo bilen perfekt, så tror ikke det har utviklet seg så mye eventuelt. Får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Heilt ny angående BMW.

Vurdere og kjøpe en 3-serie e91 2005 modell der motoren er bytta begrunn av motorhavari. Bilen i seg sjøl er gått 250 000 km mens den nye motoren er gått 180 000km. Det er blitt byttet ut nesten alt i under stell og turbo er byttet. Bilen er og chipet.

Er det noe jeg bør se etter/bekymre meg for ved handel? Kjente feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PeriE91 skrev:

Hei,

Heilt ny angående BMW.

Vurdere og kjøpe en 3-serie e91 2005 modell der motoren er bytta begrunn av motorhavari. Bilen i seg sjøl er gått 250 000 km mens den nye motoren er gått 180 000km. Det er blitt byttet ut nesten alt i under stell og turbo er byttet. Bilen er og chipet.

Er det noe jeg bør se etter/bekymre meg for ved handel? Kjente feil?

Det er vell den typiske turbo feilen som tar m47d20tu2 motorene. Så viktig med rent veivhusfilter og bytte motorolje akkurat passe ofte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er forskjell på trykkrøret som går fra IC - egr på 530d pre LCI til LCI?
Til min 07 modell er det delenr:  11617799401 mens en brukt jeg har funnet som er til en pre LCI har delenr  11-61-7-799-400  . det er altså forskjell på siste siffer 0 kontra 1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål ang. min 99 e39 525tds dette er sikkert vert spurt om før
bilen har stått nå i ca 4 mnd
og blitt bare startet og flyttet rundt på
nå i det siste så har den blåst olje og sot ut av eksosen på tomgang lager svarte merker på bakken
når jeg først opp daget det så gikk den ikke på alle men det kom seg etter hvert
motorn starter lett å går så å si greit men legger fortsatt fra seg sot og olje på bakken
er det tegn på at motor havari er på vei
eller helper det bare å få kjørt bilen å blåse igjenom systemet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...