Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Da kan jeg skrive meg ned i listen over turbohaveri på M47TU2D20. (320D E91 2006) 

44CC feilkode og like lite drag som 316... :P 

Kjørt 182 000km med en heilt grei servicehistorikk. Veivhusfilter ble nettopp skifta men skaden har nok skjedde før.

Blir bytteturbo veldig snart og forhåpentligvis en bil som varer mange tusen kilometerne til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.4.2016 at 19.32, Haukefer skrev:

Har en kollega som vurderer tuning av sin e92 320d 163hk. Optituning mener han kan hente ut 250hk og 520nm... Synst dette høres i overkant mye ut på steg 1?? Andre firmaer henter ifra 210-220 ser det ut som.. 

Det der er ikke mulig som steg 1. Her trengs det dpf delete, større ic osv for å oppnå det. Remap kan han vente seg 215 og 420nm tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.4.2016 at 13.04, ahj skrev:

Det der er ikke mulig som steg 1. Her trengs det dpf delete, større ic osv for å oppnå det. Remap kan han vente seg 215 og 420nm tipper jeg :)

Ringte å snakka med dem, kunne få det uten dpf delete osv.... Virkert meget rart synst jeg. Først sa han 215hk, så nevnte jeg det han kollegaen min fikk oppgitt, var ingen problem det sa han.. Har ikke helt troa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Haukefer skrev:

Ringte å snakka med dem, kunne få det uten dpf delete osv.... Virkert meget rart synst jeg. Først sa han 215hk, så nevnte jeg det han kollegaen min fikk oppgitt, var ingen problem det sa han.. Har ikke helt troa :-)

Nei, ikke jeg heller. Snakket med dem jeg også. Nevnte at automaten på 320d er maks NM oppgitt til 400nm. Da sa dem at det ikke stemt og 450nm ikke var noe problem for automaten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ahj skrev:

Nei, ikke jeg heller. Snakket med dem jeg også. Nevnte at automaten på 320d er maks NM oppgitt til 400nm. Da sa dem at det ikke stemt og 450nm ikke var noe problem for automaten. :)

 Tror automat på 320d lci er 450nm. tror pre er 400nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Godkveld!:) 

 

Har en e46 320D facelift. Var dum nok til å fylle en kanne med grønn diesel som min far hadde stående når jeg gikk tom.

Bilen startet å gikk som den skulle resten av kvelden. Dagen etter kjørte jeg en god stund for jeg reagerte på dårlig drag og mye svart røyk.

 

Feilsøkte fra ende til annen, meget lite slakk i turbo, rensket innsug, sjekket retur på dysene og kommer lik mengde fra alle, sjekket tett eksos ved å skru av downpipen og prøve bilen en tur på 200meter, tappet tank og fylte ny diesel.

Fant ikke noe feil, så fikk tak i et diagnose apparat, og fikk feil på ladetrykksregulstor.

Byttet så denne og bilen gikk som et skudd igjen!

Kjørte bilen i 1 hel dag smertefritt før den gikk som en dass igjen. Har prøvd en annen ladetrykksregulator uten å merke noe forskjell, byttet da også LMM.

 

TROR jeg har fått sjekket over det meste av vacumslanger.

 

Bilen drar dårlig opp til 3k rom før den skyter til, men da jager den endel. Virker som den ikke lader som den skal.

 

Får også dette opp på diagnose nå, HVA GJØR JEG NÅ?

Tom for ideer.

 

Må da være noen som har vært borti samme problemet tenker jeg.

 

NB, ikke tenk på at jeg har feilkode på swirlflaps, dette er erstattet med blendelokk og blendet vacumslange.

 

Mvh Mathias :)

Snapchat-8776659776061948927.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.4.2016 at 23.04, Mathias Holtsdalen skrev:

 

Godkveld!:) 

 

Har en e46 320D facelift. Var dum nok til å fylle en kanne med grønn diesel som min far hadde stående når jeg gikk tom.

Bilen startet å gikk som den skulle resten av kvelden. Dagen etter kjørte jeg en god stund for jeg reagerte på dårlig drag og mye svart røyk.

 

Feilsøkte fra ende til annen, meget lite slakk i turbo, rensket innsug, sjekket retur på dysene og kommer lik mengde fra alle, sjekket tett eksos ved å skru av downpipen og prøve bilen en tur på 200meter, tappet tank og fylte ny diesel.

Fant ikke noe feil, så fikk tak i et diagnose apparat, og fikk feil på ladetrykksregulstor.

Byttet så denne og bilen gikk som et skudd igjen!

Kjørte bilen i 1 hel dag smertefritt før den gikk som en dass igjen. Har prøvd en annen ladetrykksregulator uten å merke noe forskjell, byttet da også LMM.

 

TROR jeg har fått sjekket over det meste av vacumslanger.

 

Bilen drar dårlig opp til 3k rom før den skyter til, men da jager den endel. Virker som den ikke lader som den skal.

 

Får også dette opp på diagnose nå, HVA GJØR JEG NÅ?

Tom for ideer.

 

Må da være noen som har vært borti samme problemet tenker jeg.

 

NB, ikke tenk på at jeg har feilkode på swirlflaps, dette er erstattet med blendelokk og blendet vacumslange.

 

Mvh Mathias :)

Snapchat-8776659776061948927.jpg

 

 

Oppfølger! 

 

Bilen går nå i nød. 40kmh på sletta og maks 3k rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.5.2016 at 23.34, TRF-Racing skrev:

Pumpene er like.

Ps. TRF Performance lanserer i disse dager oppgradert ht pumpe :) Bettydelig større kapasitet, og delene som byttes er det delene som vanligvis tar kveld. Anbefales!

kjekt og vite :)
tør jeg spørre hva en slik oppgradert pumpe koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6990,- ink mva for oppgradering av eksisterende pumpe.

Når vi bygger om bytter vi altså delene som ofte slites ut i ei vanlig pumpe. Det er ikke ei fullverdig ny/bytte pumpe, men et bra og billig alternativ som i tillegg er en kraftig oppgradering. Det benyttes fabrikksnye original Bosch deler og pakningssett, og produktet er testet nøysommelig i Bosch testbenk.

Denne oppgraderingen har flere fordeler. Produktet er utviklet for å sikre bedre toleranser på TRF Steg 4 pakker. Men den vil også kunne gi lang bedre toleranser på motorer med originale dyser ved at den har såpass my bedre kapasitet at den i større grad vil kunne vege opp for injektorer med større enn normal indre lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feilkode på MAP sensor på 2003 530D så jeg tenkte å bytte til en som takler høyere trykk, den vanlige takler vel kun 1.5 bar ladetrykk? 

Har noen delenummer til den som takler mer enn 1.5 bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...