Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har m57d25, og har fjernet swirl flaps, men har ingen feilmelding. Denne kommer typisk ved feil på trykkventil (pressure converter) som styrer vakuumet til flapsene. Du har vel blendet slangen?

 

For høy indre lekkasje i en av injektorene kan føre til at motoren blir vanskelig å starte, spesielt hvis den er varm. Det handler om å ta av retur-slangen til hver enkelt injektor og se hvor mye diesel som renner tilbake (bruk f.eks. en slange ned i tom brusflaske). Ved feil vil du typisk se at det renner betydelig mer fra injektor som er gåen. Hvis du leverer bilen inn til verksted så vær klar over at ikke alle kjenner til denne testen (gjelder også BMW service-verksted), og i verste fall ender du opp med at de vil skifte alle, noe som koster skjorta (var ca 4000 pr stk sist jeg var borti problemet). På min skiftet jeg kun den ene som lakk, og bilen er gått 60.000km siden den gang uten problem.

 

Ang "1480 Electric fan" har jeg dessverre ingen anelse....

Skrevet

Hvem prater du til? Meg? I såfall kan jeg fortelle at første post er lest flere ganger. Første gang for flere år siden. TRF har ikke skrevet noe særlig om N57. Hva er det jeg blander?

N57 og N47, og årstall.

Skrevet

N57 og N47, og årstall.

 

Jeg har hele tiden snakket om N57 (6'ere). 5-serie 2010+ produsert fra november -09 sånn omtrent. Hva blander jeg?

Skrevet

Jeg har m57d25, og har fjernet swirl flaps, men har ingen feilmelding. Denne kommer typisk ved feil på trykkventil (pressure converter) som styrer vakuumet til flapsene. Du har vel blendet slangen?

 

For høy indre lekkasje i en av injektorene kan føre til at motoren blir vanskelig å starte, spesielt hvis den er varm. Det handler om å ta av retur-slangen til hver enkelt injektor og se hvor mye diesel som renner tilbake (bruk f.eks. en slange ned i tom brusflaske). Ved feil vil du typisk se at det renner betydelig mer fra injektor som er gåen. Hvis du leverer bilen inn til verksted så vær klar over at ikke alle kjenner til denne testen (gjelder også BMW service-verksted), og i verste fall ender du opp med at de vil skifte alle, noe som koster skjorta (var ca 4000 pr stk sist jeg var borti problemet). På min skiftet jeg kun den ene som lakk, og bilen er gått 60.000km siden den gang uten problem.

 

Ang "1480 Electric fan" har jeg dessverre ingen anelse....

 

Det er forrige eier som har gjort alt med bilen så om slangen er blendet vet jeg ikke så det skal jeg sjekke.

Takk for tips angående hvordan jeg kan teste dysene. Har funnet overhalte dyser på ebay i Tyskland til 1000-1500kr pr stk som sikkert er greie å kjøpe?

Skrevet

Det er forrige eier som har gjort alt med bilen så om slangen er blendet vet jeg ikke så det skal jeg sjekke.

Takk for tips angående hvordan jeg kan teste dysene. Har funnet overhalte dyser på ebay i Tyskland til 1000-1500kr pr stk som sikkert er greie å kjøpe?

 

Kanskje, Har ingen erfaring med det...

Skrevet

Hei! har ett spørsmål... går det ant å bruke en e36 325tds motor i en e34 525td? hva må gjøres med ledningsnett? må jeg ha ett komplett ett fra en 525 tds? samme med hjerne? kan jeg bruke den fra 325tds, eller må jeg ha en som er ifra en 525 tds?

Skrevet

Samme motor bare at tds har intercooler :) veit ikke om d er forskjeller i det elektriske..

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Skrevet

N57 og N47, og årstall.

 

 

Jeg har hele tiden snakket om N57 (6'ere). 5-serie 2010+ produsert fra november -09 sånn omtrent. Hva blander jeg?

 

Siden du var den eneste som svarte meg, CrZyWiz, du har vel ikke noe mer "kjøtt på beinet" her? Lurte i hovedsak på om N57D30-motorer bruker Mitsubishi-turboer samt om det har vært et problem med register-havari på disse en periode grunnet tetning av DPF? Long shot...

 

Edit: De to sp.målene har forøvrig ingen sammenheng.

Skrevet

Jeg får slike spørsmål fra tid til annen. Svaret er ikke nødvendigvis fryktelig enkelt, da man bør ha relativt god forståelse av forbrenning og motorstyring før en konkluderer med noe.

 

For å gjøre det hele enklere, og litt mer fornuftig, tenk over dette:

Hva er det du ønsker å oppnå?

Skrevet

Ble nysgjerrig på dette etter jeg leste en artikkel om statstøtte for ettermontering av dette i australia.

 

Først og fremst er jeg ute etter å lære mer om dette og finne ut om det er noe å satse på og høres andres erfaring.

Høres fint ut med mere krefter uten svartrøyk og uten å bytte til større diesel dyser og større turbo.

 

som sagt så er jeg i research fasen på dette.

Skrevet

Men konkretiser gjerne hva du ønsker å oppnå.

Edit: Ikke ment som kritikk altså. Mer for å få tankene i gang. Jeg har ikke satt meg veldig inn i lpg, men har vært drevet litt med vann insp, og kan dermed også en del om met innsp.

Skrevet

Hva er prisdifferansen ved å bygge opp LPG sprut i forhold til å gi mer diesel og luft på "tradisjonelt" vis?

 

Vil tro man kommer billigere ut av det ved å hive inn større turbo, nye dyser og et map.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...