Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det en varmer?

Det er både diesel filter og fuel line pumpe opp under fører stolen under bilen.Må løsne på plastikken for å se dem.
Skrevet

Trodde også det var en pumpe, men det skal vist være en varmer. Men den er i orden.

Da har du ikke m47d20tu (150hk) motor.

Da har du m47d20 (136hk)med radial pumpe.

Skrevet

Ja den ser ut som ei borsch slange pumpe, men ble fortalt som sagt at det er en varmer for diesel. Har m47 tud20 150hk. regnr: dp17563.

Skrevet

Ja den ser ut som ei borsch slange pumpe, men ble fortalt som sagt at det er en varmer for diesel. Har m47 tud20 150hk. regnr: dp17563.

Ta deg en tur opp under bilen så løsne du på dekslet som er opp under fører stolen ( venstre side for gearkassen ) da finner du en diesel filter som er bakre også fram før den så finner du fuel line pumpe.
Skrevet

M51d25 mister plutselig nesten all kraft på lave turtall kan slippe speedén igjen så få all kraft tilbake. Om ikke så Må jeg over 3000rpm for å få kraft tilbake. Hva kan dette Være?

Skrevet

Henta en 97-mod 525TDS i stad, og er noe jeg lurer på med den.

 

Hvis jeg girer opp på relativt lavt turtall, så kjennes det ut som om den kveler seg (kveler seg ikke, bare får ikke gasset og den mister fart, som om den har kvelt seg) også kommer det en lampe i instrumentpanelet hvor det er bilde av en spiral også står det "DDE". Da må jeg gire ned for å kunne gasse/kjøre videre. Er det normalt eller er det noe galt her?

 

Merker også noen ganger når jeg girer fra første til andre, at det tar litt tid, ett sekund elns, før jeg går gasset. Og når jeg får gasset, så får bilen et lite røsk. Hva kommer det av?

 

Og kan dette ha noe å gjøre med at den er tungstartet? Hadde så lite strøm da jeg hentet den at jeg måtte ta bakkestart, men selv etter 4-ish mil med kjøring så er den fortsatt tungstartet. Tungstartet som i at jeg må holde nøkkelen helt vridd i rundt 3-5 sekunder før den starter. Har dette bare med strømmen å gjøre, eller kan det ha noe sammenheng? Om ikke så vurderer jeg bare å kjøpe nytt batteri.

 

Skal ta diagnose og gå over bilen generelt med Djwik i helgen, men tenkte å spørre om noen vet noe uansett, da han ikke hadde noe kjennskap til de symptomene her.

 

Så forresten også en annen ting i motorrommet. På høyre side av motoren stikker det ut en kabel/slange med noe form for vev på seg. Det ser ut som den er kuttet/kappet over. Skal det være sånn eller er det noe galt her? Har det noe med vakuum å gjøre, kanskje?

 

post-80101-0-46301700-1430935558_thumb.j

 

post-80101-0-43467300-1430935528_thumb.j

Noen som har noe erfaring med noe av dette?
På forhånd takk!

Skrevet

Noen som vet hvordan man stiller tomgangen på M51d25? 98 325 TDSA, har forstått at det er ett lokk man skal skyve såvidt det er en mm, men hvor på pumpa og hvilket lokk? noen som kan ringe rundt for meg ?143_1.jpeg

Skrevet

Noen som vet hvordan man stiller tomgangen på M51d25? 98 325 TDSA, har forstått at det er ett lokk man skal skyve såvidt det er en mm, men hvor på pumpa og hvilket lokk? noen som kan ringe rundt for meg ?143_1.jpeg

Seriøst? Ringe rundt for deg? 

 

Nei bla deg tilbake i tråden å les deg opp. Det er tatt opp flere ganger, med info rundt emnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...