Bayerfan Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Ekaostemp på tomgang vurdert i enden av eksosrøret med hånda som måler? Nei. Med tanke på at de fleste av oss kan tåle max 50-55grader på huden er eksosen over dette. Hvor er det best å måle? På de-cat trim, hva bør max temp være på ubelastet tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Du måler ikke temp ubelastet fordi den er ubetydelig lav. Unormalt resultat her krever årsaker du ikke ville kunna overse. Temp under belastning bør ikke ligge så mye over 900grader inn på turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Har det noen hensikt å bytte EGR termostaten, når EGR er "koblet bort og programmert" ? Ifølge OBC får jeg ikke mer en 54-55c under kjøring, noe som forklarer at den er litt tørstere en den forrige. Termostater er ikke uvanlig å bytte på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Har merket litt rykking og napping i bilen i det siste, regnet med det kanskje var en sliten dyse og bestillte dermed en ny ifra koed. Tenkte jeg skulle måle returmengden før jeg svidde av en verkstedtime på utlesing av sylinderbalanse. Bildet under viser måleresultatet, glasset til venstre er dyse nr 1, som jeg tror ble skiftet på ca 140 kkm, dyse nr to skiftet jeg på 200kkm. Tror dermed at nivået på 2, 3, 5 og 6 er grei mot en som er veldig lav og 4 som er veldig høy. Hvilken burde jeg skifte? Gjelder m57d30 i e39 09/2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusSør Skrevet Juni 10, 2013 Share Skrevet Juni 10, 2013 Skal handle meg en E91 325d lci etterhvert her, denne er tunet med ess sitt steg 2 kit på angivelig 286hk/600+nm. Men jeg lurer på om det er noe problemm å gjøre noe med eksos'en med tanke på å få litt mer lyd, da disse låter litt trist med orginal eksos? Å eventuelt hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-524td Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Har en 525tds, problemet er det at når jeg kommer på ca 2000rpm så mister jeg plutselig alt av turbo trykk og motoren står og ruser seg på 2000rpm, må slå av og på tenning igjen for at den skal bli normal igjen. men må holde meg under 2000rpm for at den skal være " normal " .. lyser også på den indikatoren med bilde av en dyse. hva kan dette være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Jeg kjørte diagnose på min 535d 05 mod igår, da kom det fram at glødeplugg nr 5 og 6 var defekt. Brukte Ista \ Icom Har dem noe å si på høyt forbruk? Vil jo tro at dem bare er til å gløde motor når den skal startes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Skal ikke bety noe på forbruket. Men sjekk om bilen får full driftstemp. Gåen termostat kan fort gi litt høyere forbruk, uten at man merker noe amnet nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 Ja, termostat og termostat hus er skiftet samt vannpumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2013 Trollet; ser ikke noe galt med de dysene. Magnus, ja, vårt dpf erstatningsrør. Vinge, forbruk skyldes ofte feil temp, evt feillest temp som crzy er inne på. Evt dårlig sprayebilde fra dyser. M524td; trolig feil på dieselpumpe eller lignende. Må feilsøkes. Ellers titter jeg bare innom for å si at e30meet er over, og jeg fikk testa TRF Performance sitt prosjekt, e46 330d banebil. Hadde litt forskjellige problemer som gjorde at det ikke gikk ordentlig fort, men vi er på riktig veg og det ligger an til å bli en skikkelig rask bil. Må også rette en takk til GS Bildeler (først og fremst avd Sirevåg) som la ned innsats i å finne en løsning til meg, til en god pris. Dette gjorde at jeg fikk kjørt på lørdag. Dersom noen var der og har bilder eller film av bilen setter jeg pris på om dere vil dele det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Hm, er vel å skifte vannsensor da? Dysene koster jo 8 armer, så håper det ikke er noe med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Dysene koster jo 8 armer, så håper det ikke er noe med dem... Noen som kan anbefale hvor man får kontrollert spraybildet på en ordentlig måte? Diesel-Elektro skal ha 6500,- for å kjøre alle dysene gjennom en test, mens Dieselgrosisten skal ha 1500,-? Forskjellen i pris gjør meg litt misstenksom på om det er samme test. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30powah Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Hei trur eg har spurt om dette tidligere men med en veldig dårlig forklaring, har en 320d 2005 e46 150hk, eg sliter med att bilen jukser mellom 1000-2000 omdreininger, men ikkje under pådrag men med jamt turtall skjer på alle gir, ellers funker den fint uten noe form for fusking:) mvh magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Trolig maf og eller egr problematikk edit: det eneste klippet jeg har fra e30meet så langt, bare noen få sekunder, men den andre bilen er ganske tøff da. Vet at det finnes ganske mye mer, et par trivelige karer fra Haugesund (omtrent i alle fall) hang på noe kamerautstyr, og ble tatt en del bilder. Om noen har er det trivelig om dere legger ut her -TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juni 26, 2013 Share Skrevet Juni 26, 2013 Faen så gromt!! bilde/prosjekttråd ??? Dette vil eg ha meir av! Forresten, ang 3 liters oppgraderingen med turbo og 330hk, får ikkje til noke lignende på 2 literen også? ikkje like mykje effekt men mere enn nå, og at det varer så det kan gjøres på bruksbilen? For all del, superfornøyd med 175hk , går som ei kule fra orginalt, men mykje vil ha meir .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå