Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Helt utrolig for en forskjell noen enkle modifikasjoner kan gjøre!

Ut med denne:

Makan til ett drag og turtallsvillighet hadde jeg aldri forventet før modifikasjonene.

Hvor kjøpe du denne ?

Jeg kjøpte hele oppsettet hos Ecotune scotland, meeeget fornøyd med både pris,resultat og kvalitet på downpipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut med denne:

Makan til ett drag og turtallsvillighet hadde jeg aldri forventet før modifikasjonene.

Hvor kjøpe du denne ?

Jeg kjøpte hele oppsettet hos Ecotune scotland, meeeget fornøyd med både pris,resultat og kvalitet på downpipen.

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nyskjerrighet (og lite lyst og søke), hva var det som skapte kraftige vibrasjoner med manuell girkasser når man fikk litt moment?

Og var det mulig og bli kvitt dette?

Er den hard og trykke inn den clutchen dere selger?

Hadde en sachs preformance clutch på v70 awd´en min, den var veldig hard, men litt god på en måte.. :) Men ikke noe for en hverdagsbil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis, sammen med en lamell uten fjærer så får du skrangling (spes i fri) fra kasse. Dobbelmasse er å foretrekke på gatebil, man må bare ha sterke nok fjærer. Sterkeste svinghjulet jeg vet om som passer er 530xd, og det har holdt 700nm+ uten vibrasjoner, dog riktignok med ei fornuftig momentkurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut med denne:

[ Bilde ]

Inn med denne:

[ Bilde ]

Koble til denne til diagnosekontakten, for omprogrammering. Og vips! Bilen er ikke til å kjenne igjen!

[ Bilde ]

Hvordan opplever du lukt fra eksos etter denne modifikasjonen.

Hadde samme oppsettet på min E91 for et par år siden men satte på DPF igjen nettopp pga dette. Det luktet kaldstartet Perkinsmotor, hele tiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut med denne:

[ Bilde ]

Inn med denne:

[ Bilde ]

Koble til denne til diagnosekontakten, for omprogrammering. Og vips! Bilen er ikke til å kjenne igjen!

[ Bilde ]

Hvordan opplever du lukt fra eksos etter denne modifikasjonen.

Hadde samme oppsettet på min E91 for et par år siden men satte på DPF igjen nettopp pga dette. Det luktet kaldstartet Perkinsmotor, hele tiden. :-)

Det er selvfølgelig noe mer lukt fra eksosen etter DPF fjerning, men synest ikke det er plagsomt på noe vis. Men merker noe mer lukt når man f.eks rygger inn i en garasje.

Verdt å nevne at bilen soter ikke noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trf.

Du tunet min 535d, idag på vei til sverige så ble bilen godt brukt og plutselig forsvant turbokraften. Stengte bilen og gikk og handlet, etterpå virket bilen 1 kickdown med full guffe, så neste gang jeg prøver og pøse på så har den atter engang mistet turbotrykk....

Som sagt når jeg stenger bilen og starter den på nytt så virker den igjen, ka kan være galt, meget frusterendes!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

slike henvendelser liker jeg om en tar på mail, da det på ditt innlegg kan høres ut som direkte problemer med tuningen, når det faktisk er over ett år siden denne ble tunet.

Når det er sagt så skal vi naturligvis hjelpe. Det er trolig en "avviks" feil du har, og det kan skyldes så mangt. Men defekt styring av turboaggregatet er ikke en uvanlig feil, ei heller de "vanlige" m57n feilene.

Send meg en mail med litt mer detaljer, evt ring meg på 954 18 565 så tar vi det derifra.

Jeg er ikke tilgjengelig døgnet rundt, da jeg egentlig er på ferie i utlandet, men ring så skal jeg gjøre mitt beste for å hjelpe deg her.

-TRF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

slike henvendelser liker jeg om en tar på mail, da det på ditt innlegg kan høres ut som direkte problemer med tuningen, når det faktisk er over ett år siden denne ble tunet.

Når det er sagt så skal vi naturligvis hjelpe. Det er trolig en "avviks" feil du har, og det kan skyldes så mangt. Men defekt styring av turboaggregatet er ikke en uvanlig feil, ei heller de "vanlige" m57n feilene.

Send meg en mail med litt mer detaljer, evt ring meg på 954 18 565 så tar vi det derifra.

Jeg er ikke tilgjengelig døgnet rundt, da jeg egentlig er på ferie i utlandet, men ring så skal jeg gjøre mitt beste for å hjelpe deg her.

-TRF

Ser nå at den kunne missforståes ja...... var ikke ment som kritikk, da hadde jeg ringt ;)

Tuningen er konge den, grunnen til jeg tok det her var at andre kunne lære hva feilen kan være ;)

Jeg har gjort følgendes, nytt innsug med pluggede swirlports fra deg, ny egr thats it :)

Så hva er typiske feil uten turbostyringen som du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du ringte i kveld? Hadde noen tapte anrop etter kino med kona.

Uansett, få lest feilminne, finn ut hvilke som er aktuelle (enkleste er å slette, og kjøre til feilen kommer, så lese igjen). Der vil du trolig ha en "avviks" feil på luftmasse, ladetrykk eller railtrykk. Da er du et steg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, fikk tatt diagnose idag på min 330, syns den har gått dårlig iforhold til min kammerat sin 330d,

fikk da opp :

7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

har ikke veldig peil på diesel da dette er min første bmw diesel,

bilen drar ikke bra før den den nærmer seg 2500 til 3000rpm og den ryker en del.

er dette denne ?

Trykkventil turbolader/AGR-ventil

Varenummer: 11747796634

?

håper noen kan hjelpe meg =)

takk til tbardalen for diagnose sjekken idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...