TRF Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2015 Har du evt tatt bort EGR kjøling på den? (blend bort hele linja om din motor har en slik). Dette sammen med ny termostat så skal den kunne bli høvelig varm selv på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 egr linja står fortsatt. driver med v.2 av ledningsnettet. har funnet ein måte ang. temp,turtal,glødelampe etc etc vil mangle forbruksmåler da men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2015 Ny hovedtermostat, og blending av EGR kjølings linja, så skal du se at den blir mye triveligere på temp med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 får prøve det. Takker TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusmidtun Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 er det 22mm elle 33mm swirl flaps i M57N motorene? 204 hk 2004 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Spesifiser nærmere. 204hk finnes ikke i m57n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusmidtun Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 M57TU da, blir da kalt M57n på dieselbibelen til trf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Jeg blingsa litt med min kommentar. Tenkte at du kanskje hadde 197hk og den har ikke spjeld. Så da vet ikke jeg mm på dine spjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Lurer på om turbo til M51 er samme til autolat som manuell? Og om det er lurt å kjøpe den brukt (Koed)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2015 Det finnes flere forskjellige turboer til m51. Til e39 m51tu mener jeg dog alle er like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 29, 2015 Share Skrevet Januar 29, 2015 Link til den aktuelle turboen her: vil nådig gjøre et bomkjøp. http://old.koed.no/2.5.asp?kbnummer=1114563&menulinkid=187&soegeord=11652246588 Burde jeg maile og spørre om de vêr hvor langt denne r gått før jeg kjøper? Eller er det bortkasta tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2015 Dersom du skal være sikker på at du kjøper riktig så sjekker du nummer på turbo. Realoem / etk bør du få til selv, og hører _IKKE_ hjemme i denne tråden. Du har trolig td04 - 13t med 4cm2 hus. Dette kan du lese på turbo og sammenligne. Enten så kjøper du brukt turbo, eller ikke. Dersom det ikke er slark, og den snurrer fritt så kan det være verdt det. Jeg synes dog den var dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 (endret) Ålreit, sjekker litt rundt dette i morra. Takk for hjelp. Er visst samme delenummer, så bør passe rett over ja. Satser på å kjøpe en privat til halve prisen. Endret Januar 30, 2015 av Shattered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 Apropos det her med EGR. Her er mitt innsug og EGR ventil etter 100kkm. Motor er helt original, urørt. Ikke skiftet EGR ventil eller noe. 1. Veldig lite sot, faktisk jevn godt med ingenting. Så åpenbart er ikke sot et problem på denne motoren, hvorfor det? 2. Kanskje litt mye olje? Eller OK? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2015 m57n2 "525d" (3,0l) gjør det veldig godt på sotfronten, mener jeg har nevnt det her før. Jeg _tror_ det er fordi den greier avgasskravene såpass bra siden det i praksis er en nedjustert 3,0, som senker behovet for egr. Dog, for å få sjekka ordentlig bør du ta av egr ventilen for å få bedre innsyn i selve manifolden. Videre vil bruksmønster ha veldig mye å si på hvor mye EGR den går med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå