Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett at jeg har veldig mye ulest PM.

 

Dersom folk ønsker TRF tuning, må dette uansett monteres hos en av våre forhandlere. Jeg anbefaler da å ta direkte kontakt med Hans Marius på tuning@quickfix.no

De holder til på Skreia, ca halvtime nord (på vestsiden) av minnesundsbroa.

 

Om det gjelder bestilling av deler,varer, "gjør det selv pakker" etc, så send gjerne en klar epost med dette til: info@trf-performance.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 2002 modell BMW 320dat 150hk. Lurer på om det har noe for seg å kjøre oppgradering av programvaren på motoren hos BMW? fikk en pris på 1000kr. Har prøvd å søkt litt rundt på internett, men har ikke funnet ut hva den nye "programvaren" gjør? Bilen min er tysk importert i 2007 hvis det skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 2002 modell BMW 320dat 150hk. Lurer på om det har noe for seg å kjøre oppgradering av programvaren på motoren hos BMW? fikk en pris på 1000kr. Har prøvd å søkt litt rundt på internett, men har ikke funnet ut hva den nye "programvaren" gjør? Bilen min er tysk importert i 2007 hvis det skal ha noe å si.

 

Oppgradering av programvare på bil har ikke noe å si for power hvis det var det du tenkte på. Det har med gange, girskift, forbruk osv å gjøre. Det gjøres hele tiden små forbedringer på programvaren (opp til en viss dato for hvert karosseri).

 

Eneste unntaket for regelen med mer power er at hvis du f.eks har en strupet modell som min. Originalt 163hk fra fabrikk, men strupet til 150hk pga avgift. Der fjernet jeg SA843 Power Reduction, og programmerte bilen opp igjen. Litt sprekere.

 

Men som sagt, når det gjelder din er det ofte girskift problem slik som hard giring fra 1 til 2 eller 2 til 1. :)

 

For 1000kr så er det jo egentlig ingen vits å ikke gjøre det, men ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt min hos RATS å byttet olje, filter og tatt programvare oppdatering på girkassa. Så vill ikke si jeg merker noen problemer med giring. Men si er det noen forskjell på programvaren på biler solgt i tyskland og de solgt nye i Norge? tenker da hovedsakelig på e46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt min hos RATS å byttet olje, filter og tatt programvare oppdatering på girkassa. Så vill ikke si jeg merker noen problemer med giring. Men si er det noen forskjell på programvaren på biler solgt i tyskland og de solgt nye i Norge? tenker da hovedsakelig på e46.

Nei ingen forskjell. Ingen nevneverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet alle vakumslangene ja, og kjøpt ny ventil til ladetrykk ja. Skal prøve å overvåke vakumet mens jeg kjører. Kan lavt/dårlig vakum gjøre slikt? Den er ikke 100% tett. Om bilen står i noen timer må den lade nytt vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...