Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Mapping fra noen som vet hva de driver med. Dersom du skal ha større turbo så må du definere hva slags karakter du er ute etter i motoren. Og mtp IC så må denne være av høy kvalitet og faktisk kjøle bedre enn den originale (urovekkende mange gjør ikke det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, eg er ny innen diesel turbo. å turbo generelt. men ska ta kontakt me opti tuning. eg ska ha litt større turbo ja. eg vil bare ha mer hk og nm.. hvilke IC er bra? og hvordan turbo er ofte brukt på disse motoran? har hørt at noen bruker scania lastebil turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på eu med 530d'en idag, godkjent med 0 feil, og blokkert egr. Og det er jo flott!

Men det står "målt avgass: 0.16", er dette langt unna grensa, eller godt innenfor? :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,0 til og med euro 3. Deretter 1,5.

 

Tviler på de har målt alpe ;) Vanligvis ser mekanikeren om bilen (enderør) er full av sot eller ikke, og vurderer utifra det om det er nødvendig å måle. 3,0 er _svart_ og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om de har målt eller hva.. :) Men jeg vasker jo eksospotta og endestussen regelmessig så den ser blank å fin ut.. Hehe..

Det betyr at dem ikke får målt selv på den nye EU kontrollen da.. Regner jeg med? :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på svinghjul og clutch til min 330d 204hk som skal bygges om til manuel.

Etter hva jeg har søkt meg fram til bak i tråden her så skal visst 530xd svinghjul være bra greier. Ut ifra pc systemet på jobb er det samme svinghjul med og uten xdrive samt på x3/5. Står oppgitt samme luk svinghjul på alle de med 3.0d

Luk som tar alle under en kam her men det egentlig er forskjellige svinghjul?

Er clutch kit til samme bil brukende opp mot 600nm?

Alternativt er det vell enkelmasse som det sies bråker mye? Ser disse ligger på 4-6000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fra en kunde at dette svinghjulet ikke passer på e46 330d 204hk manuell. Til info.

 

Enkelmasse er et alternativ, men du får mye rakling fra girkasse når bilen står og går i nøytral.

Våre clutch kit holder iallefall Steg 4 om det er det du tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjipt da,

 

Hva er det som gjør at det ikke passer? Trodde motoren var så og si samme i grunn?

 

Om jeg må ha annen girkasse er ikke det noe problem sånn sett, da jeg må kjøpe den også.

 

Har sendt deg mail tidligere ang clutch og svinghjul, men fikk ikke noe svar.

 

Det jeg mente med clutch kit var om 530d clutch kit holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen originale kit holder vårt Steg 4.

Ja, han sendte meg et bilde av svinghjul som var for stort til å gå inn i girkasse.

sendte du på info@trf-performance.no? Skal være ganske ajour der...

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er steg 2 som er planen inntil videre som skal være ca 600nm? Noe et originalt 330d svinghjul sliter med(kompis sin med ca 250hk durer vertfall svinghjulet så)

 

Om jeg bruker en e60 530D girkasse da, så burde det vell gå? Eller passer ikke den på min motor/bil? Blir vell kanskje litt råsjangs å ta, å kjøpe det så passer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...