togga Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Du sier ikke hvilken bil du har, men flat spots tyder vel på at DDE'en begrenser effekten og da logges vel vanligvis en feilkode eller to? Har du sjekka feil-loggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Er en E46 320D 150hk. Ingen feilkoder annet enn på alle dingsene jeg har byttet til ingen hjelp. Har ikke sjekket når mapsensoren er frakoblet. Det er forøvrig ikke barneversjonen av flatspot, mens den fusker kakler den på et nivå menneskeheten aldri har vært borti før og holder jeg gassen nede stopper den etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
togga Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Stopper bilen eller kaklingen når du holder gassen nede? Hvis det siste, går den da med full power eller begrenset? Kanskje en video av galskapen hadde hjulpet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Hvis jeg holder flatt jern når den er i gear og har motstand kakler og fusker den fra 2k rpm til 3k, så "løsner den" og gønner på.Hvis jeg står i fri og gir gass kakler og fusker den bigtime på 2k til den begynner å ruse opp/ned mens den fremdeles kakler, til den stopper etter ca 10 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 14, 2015 Forfatter Share Skrevet August 14, 2015 Har du sjekka railtrykk og matetrykk når dette skjer? (livedata?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Kort spørsmål om min 520d. Før så hadde jeg feil på glødeplugger og bilen hostet og harket seg i gang. Bytta plugger og rele. Bilen ble bra en dag. Så hostet den igjen. Etter en stund satt jeg på TRF dpf fjerning og tunet bilen. Nå starter bilen bedre enn aldri før. Ingen feil på plugger. Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Du skriver at den hostet igjen, men ikke om feilkoder kom tilbake før omprogrammering? Sent fra min D6503 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 (endret) Tar dette en gang til så alt blir klart. Jeg hadde feil på glødeplugger og den hostet ved kaldstart. Bytta plugger og rele. Sletta feilkoder, kjørte hjem. Starta dagen etter med kald motor, hosta men kom seg. Leste feilkoder. Feil på plugg nr 2 og 3. Kjørte en stund med det fordi jeg gadd ikke av med innsug igjen. Så fjerna jeg dpf og kat og programmerte om bilen. Sletta feilkoder. Nå ingen host ved kaldstart og ingen feilkoder. Endret August 15, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 15, 2015 Forfatter Share Skrevet August 15, 2015 Ved veldig tett DPF så har jeg vært borti lignende (følgte dog ikke opp glødeplugg koder). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 OK. Mitt var jo potte tett. Så da konkluderer vi med det tommel opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Har du sjekka railtrykk og matetrykk når dette skjer? (livedata?) Det har jeg ikke, og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hvorfor det ikke skjer når mapsensoren er koblet fra. Noen ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keviiin93 Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 Da tok turboen på 530d'n kvelden.. Noen tips til bra turbo til en rimelig penge? Ny hos GsBildeler kostet 19k. Sjekkwt hos koed på bytte turbo. Det kom på 6 tusen. Med at de får min gamle. Noen som har tidligere erfaringer fra dette? Hvor lenge holder en bytte turbo? Regner med at den er 100% overhalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Noen som kan si noe om prosedyre/fremgangsmåte på å sjekke injektorer på min 2004 530d? Skal ha en runde på motoren min, men vil sjekke disse før jeg begynner å demontere noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Hvor lenge holder en bytte turbo? Regner med at den er 100% overhalt?Rekner med dei leverer med garantier? Kanskje du kan spørre kor lenge den er[emoji2]Sent from USS Enterprise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 17, 2015 Forfatter Share Skrevet August 17, 2015 Keviiin93: De eneste som kan overhale VNT turboer er Garrett selv (de har dog et slikt senter i UK iallefall). Dette fordi man ikke får deler løst, fordi Garrett ikke ønsker at 3dje part skal overhale siden kalibrering av VNT er noe svært få har utstyr til. Så lenge det er en slik overhalt går det jo fint. x25touring: Indre lekkasje test / returmengde test. Du trenger et sett til dette (eller lage noe greier selv, men du trenger uansett proppene). Biltema har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå