Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Er en E46 320D 150hk.

Ingen feilkoder annet enn på alle dingsene jeg har byttet til ingen hjelp. Har ikke sjekket når mapsensoren er frakoblet.

Det er forøvrig ikke barneversjonen av flatspot, mens den fusker kakler den på et nivå menneskeheten aldri har vært borti før og holder jeg gassen nede stopper den etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg holder flatt jern når den er i gear og har motstand kakler og fusker den fra 2k rpm til 3k, så "løsner den" og gønner på.
Hvis jeg står i fri og gir gass kakler og fusker den bigtime på 2k til den begynner å ruse opp/ned mens den fremdeles kakler, til den stopper etter ca 10 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort spørsmål om min 520d.

Før så hadde jeg feil på glødeplugger og bilen hostet og harket seg i gang. Bytta plugger og rele. Bilen ble bra en dag. Så hostet den igjen.

Etter en stund satt jeg på TRF dpf fjerning og tunet bilen. Nå starter bilen bedre enn aldri før. Ingen feil på plugger.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dette en gang til så alt blir klart.

Jeg hadde feil på glødeplugger og den hostet ved kaldstart. Bytta plugger og rele. Sletta feilkoder, kjørte hjem. Starta dagen etter med kald motor, hosta men kom seg. Leste feilkoder. Feil på plugg nr 2 og 3.

Kjørte en stund med det fordi jeg gadd ikke av med innsug igjen.

Så fjerna jeg dpf og kat og programmerte om bilen. Sletta feilkoder.

Nå ingen host ved kaldstart og ingen feilkoder.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok turboen på 530d'n kvelden..

Noen tips til bra turbo til en rimelig penge?

Ny hos GsBildeler kostet 19k.

Sjekkwt hos koed på bytte turbo. Det kom på 6 tusen. Med at de får min gamle.

Noen som har tidligere erfaringer fra dette?

Hvor lenge holder en bytte turbo? Regner med at den er 100% overhalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keviiin93: De eneste som kan overhale VNT turboer er Garrett selv (de har dog et slikt senter i UK iallefall). Dette fordi man ikke får deler løst, fordi Garrett ikke ønsker at 3dje part skal overhale siden kalibrering av VNT er noe svært få har utstyr til. Så lenge det er en slik overhalt går det jo fint.

x25touring: Indre lekkasje test / returmengde test. Du trenger et sett til dette (eller lage noe greier selv, men du trenger uansett proppene). Biltema har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...