Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Nei det er jeg ikke sikker på Terje, jeg har aldri gjort noe med den da.. 

Kan det se sånn ut da? Trykket er jo bare høyt i 1 sekund eller 2.. Kan legge ut en video til senere, der det ikke bare er litt gass. Viser også fart og turtall på den. :)

Edit:

Fikk til og laste opp fra telefon, så her er den. :) Ser ut til at trykket stiger noe over 1 bar rett etter gir skift.. Men har ikke følelsen av at den er chippa, men nå har den jo vært sånn siden jeg kjøpte den.. :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et reguleringsproblem. Men det er fint å utelukke humbug software før man begynner å bytte deler. Du har progman/SSS? Kjør en software oppdatering av DDE så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke progman nei, men det tør jeg ikke styre med etter sist gang da det gikk til helvete.. :P Men da ble det lagt inn ny software da, siste versjon mener jeg.. For og fikse en korrupt oppdatering, eller det var vel feil nr på filen. Men den ble oppdatert da. Vil det si at evt chip ble slettet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TRF-Racing skrev:

Crzy: ecu nå fysisk åpnes.

Alpe: sikker på at bilen din er original?

Forventet effekt og dreiemoment ved omprogrammering? Har quickfix utstyr til å utføre dette, og er det samme pris som i prislistene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har oppdaget en liten lekkasje fra turbo på min 530d 03 model. Det er ikke mye. kan vel kalle det svetting.. Dvs hver gang jeg er under bilen(som har vært endel i det siste pga bytte av forstillingsdeler) ser jeg en dråpe hengende fra turbo og det er grisete rundt om her naturligvis.. Merker ingenting på bilens oppførsel og ingen ulyder. Noe preventivt jeg kan gjøre her? 

Verd å nevne at turboen er kun få kilometer gammel.. Ble byttet på 113k i noen annens eie. nå rullet 155k. Kvittering fra koed og verksted fulgte med. 

Hyggelig hvis noen har innspill:) 

-S- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gullsakar Det er ikke lekkasje fra sugesiden av turboen du har fått da? Det er vel likt på M47 og M57, at oljedampen fra veivhusventilasjon går inn på sugesiden av turbo? (Forøvrig en fantastisk god løsning...) Hadde dårlig pakning der på min M47 når jeg kjøpte den, dette viste seg på samme måte som du beskriver. Ville prøvd å tatt av "røret" som går fra MAF til turbo, og tatt en sjekk av pakningen/gummiforingen som ligger mot turbo. Mulig du er heldig og det er her problemet ligger.

Ellers er det jo mulig at det er lekkasje fra enten oljetilførsel eller oljeretur, kan jo også være at lagrene i turbo har begynt å sleppe gjennom olje, men ville sjekket de andre tingene først. Vask turboen så godt du klarer for å lettere lokalisere kilden til oljen. 

Mvh

Bjørn 

Endret av BrilleBjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bjørn. Jeg skal prøve å kikke på disse tingene og vaske turbo så godt det lar seg gjøre(relativt trangt oppi der). så blir jeg kanskje klokere..:) 

nr 7 her du mener da..

-S-

image.jpeg

Endret av gullsakar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt med de forsterka ventilfjærene da @TRF-Racing? :)

Syns jeg har en litt fæl lyd på høyere turtall.. Rett før den girer liksom.. Føler det hadde vært på sin plass og bytta disse, da vogna har bikka 300k km.. 

Er det mulig og bytte fjærer uten og ta av toppen? Med trykk i syl. feks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærer er på lager :) Dette er ikke noe sinnsyke "race" fjærer som mange bruker. Ca 30% høyere setetrykk. Dette for å sikre lang levetid og minimal slitasje.

Vi har verktøy så du kan bytte uten å ta av topp ja. Du kjører trykkluft ned i sylinderen der hvor dysa normalt står. Du får også leid (mot symbolsk pris) verktøy for låsing av veiv, kammer, ja alt du trenger. Veldig fornuftig oppgradering for unngå flyt problemene som definitivt er værst på første gen m57 (184/193hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. 

Jeg er litt usikker på hvordan ventilflyt høres ut, men jeg har en litt merkelig lyd på høye turtall, sånn man tenker at der er en lyd som ikke er helt sånn det skal.. Å kalle det en raslelyd er vel ikke helt rett, men der er hvertfall en ikke god lyd som kommer hele tiden mens den ligger på høyt turtall. Så jeg vil nesten tro dette har med fjærer og gjøre.. :)

Hva koster disse fjærene da? Og er det noe annet som er lurt og bytte når man først er inni der?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...